beantwoord

Toestelbundel terwijl toestel is afbetaald. Weg bij Telfort?

Het abonnement van mijn vrouw is na 2 jaar afgelopen op 19 april 2018. Nummer eindigt op 57.
Volgens de factuur van april is het resterend bedrag van de toestelbundel 0 €.
Op de factuur van mei worden tot onze verbazing de volgende toestelbundels in rekening gebracht:
Periode 19-4 - 10.5 Toestelbundel12: 8,80 €
Periode 11-05 -10.6 Toestelbundel12: 12,00 €
Einddatum 31-12-2036, resterend bedrag 2672,13 € ????????
De overige bedragen snappen we ook niet zo goed, maar dat kan te maken hebben met het feit dat we het abonnement hebben verlengd en binnen 14 dagen weer hebben geannuleerd. Het oude abonnement met de oude voorwaarden loopt dan gewoon door.
We kunnen ons voorstellen dat daar wat correcties hebben plaatsgevonden en dat we dat niet helemaal snappen.
Maar een toestelbundel van 8,80+12,00= 20,80 voor een afbetaald toestel!!!!!???
De zéér onaardige klantenservice medewerkster snapte er geen bal van en zei dat we dan maar weer op de nota van juni moesten wachten. Dan zou alles (misschien) gecorrigeerd worden.
Daar neem ik geen genoegen mee. Principieel! 20 euro is natuurlijk geen probleem, maar wat als het 200, wat als het 2000 euro is?! Zo ga je niet met klanten om.
Toen zei ze weer dat de mei nota niet geïncasseerd zou worden, vanwege mijn bezwaar.
Graag wil ik uitleg hierover, graag wil ik bevestiging dat ik de nota van mei niet hoef te betalen.
Als deze nota wordt geïnd, storneer ik deze en dan bij ik na vele, vele jaren weg bij Telfort.
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 16 mei 2018, 17:05

Hoi Ron, allereerst; je boosheid snap ik, zulke (financiële) dingen moeten gewoon goed geregeld zijn en je hoort vriendelijk te woord te worden gestaan. Sorry dat dit niet goed is gegaan en ook dat je er al meerdere keren contact over hebt gehad, zonder dat er duidelijkheid is of dat het opgelost is.

Zoals ik het zie heeft het inderdaad te maken met de annulering, want ik zie de toestelbundel er wel opstaan bij het abonnement. Dan staan er mij 2 dingen te doen. 1 is zorgen dat de toestelbundel wordt verwijderd en ten tweede dat de factuur kloppend is. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Dat toestel mag wel van goud zijn voor die prijs 😉. De verklaring is dat wij de toestelbundel niet goed hebben verwijderd bij het terugdraaien van het abonnement. Dat had wel gemoeten, aangezien het abonnement 2 jaar heeft gelopen.
Wat betreft de factuur: dit heeft te maken met dat het abonnement op 13 april is ingegaan en op 19 april is geannuleerd. Het abonnement is dus wel even actief geweest en daardoor verrekend op de factuur. Ik heb een vergoeding in het systeem klaargezet. Helaas kan ik die niet verrekenen met de factuur van mei. Dit komt doordat de factuur al is aangemaakt. Wel kan ik met zekerheid zeggen dat dit bedrag met de factuur van juni wordt verrekend.

Wat betreft het bedrag dat je ziet staan voor het toestel en de kosten op de factuur. Dit wordt rechtgezet door een achterliggende afdeling, zodat dit een volgende keer niet nog een keer gebeurd.

Geeft dit de uitleg/verklaring die je zocht en heb ik je hier naar tevredenheid mee bij geholpen? Als ik nog iets voor je kan doen hierin, of iets anders, dan doe ik dat graag je 🙂.

Bekijk reactie

18 reacties

Ja sorry hoor, maar ik was een beetje boos. Nu ik nog eens kijk moet er ergens natuurlijk een enorm rare fout zijn gemaakt. Vreemd dat de rekening dan niet even aangepast kan worden, of dat er geen creditnota van 20,80 euro gemaakt kan worden. Nogmaals, graag een verklaring voor deze rare fout en een bevestiging van het niet innen van de mei nota. En ik hoop dat dat dan weer geen problemen geeft met achterstallige betalingen of zo.
Alvast dank voor de moeite, het blijft een vreemde zaak deze factuur.
Trouwens dat toestel van 2672,13 zal mij wel overleven, want op 31 december 2036 zou ik ruim 90 jaar oud zijn.:):)
Reputatie 5
Badge +12
Hoi Ron, allereerst; je boosheid snap ik, zulke (financiële) dingen moeten gewoon goed geregeld zijn en je hoort vriendelijk te woord te worden gestaan. Sorry dat dit niet goed is gegaan en ook dat je er al meerdere keren contact over hebt gehad, zonder dat er duidelijkheid is of dat het opgelost is.

Zoals ik het zie heeft het inderdaad te maken met de annulering, want ik zie de toestelbundel er wel opstaan bij het abonnement. Dan staan er mij 2 dingen te doen. 1 is zorgen dat de toestelbundel wordt verwijderd en ten tweede dat de factuur kloppend is. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Dat toestel mag wel van goud zijn voor die prijs 😉. De verklaring is dat wij de toestelbundel niet goed hebben verwijderd bij het terugdraaien van het abonnement. Dat had wel gemoeten, aangezien het abonnement 2 jaar heeft gelopen.
Wat betreft de factuur: dit heeft te maken met dat het abonnement op 13 april is ingegaan en op 19 april is geannuleerd. Het abonnement is dus wel even actief geweest en daardoor verrekend op de factuur. Ik heb een vergoeding in het systeem klaargezet. Helaas kan ik die niet verrekenen met de factuur van mei. Dit komt doordat de factuur al is aangemaakt. Wel kan ik met zekerheid zeggen dat dit bedrag met de factuur van juni wordt verrekend.

Wat betreft het bedrag dat je ziet staan voor het toestel en de kosten op de factuur. Dit wordt rechtgezet door een achterliggende afdeling, zodat dit een volgende keer niet nog een keer gebeurd.

Geeft dit de uitleg/verklaring die je zocht en heb ik je hier naar tevredenheid mee bij geholpen? Als ik nog iets voor je kan doen hierin, of iets anders, dan doe ik dat graag je 🙂.
Beste Cindy,

Bedankt voor je antwoord.
Het belangrijkste punt is inderdaad de toestelbundel. Je geeft aan deze wordt verwijderd en naar 0 gaat. Het toestel is immers afbetaald per medio april en dat gouden toestel is van ons😂En het is me ook duidelijk dat de rekening van mei met de factuur van juni wordt gecorrigeerd. Met name voor de toestelbundel van € 20,80, die ten onrechte in rekening is gebracht.
Ik begrijp dat er in mei iets gedaan is met het geannuleerde verlengingsabonnement.. Dat heeft inderdaad even heel kort gelopen. Daar heb ik geen enkel probleem mee en geen vragen over. Hoe jullie dat berekenen begrijp nooit zo precies, maar ik wil het geloof ik ook niet weten als het er niet heel raar uitziet. Jullie doen dat denk ik perfect. Het ging dus echt om die toestelbundel.
Enige vraag die ik nog heb is of de mei factuur nu inderdaad in hold staat en pas samen met de factuur van juni, gecorrigeerd, wordt geīncasseerd. In de mijntelfort app staat ie inmiddels als betaald, maar er nog niets afgeschreven. En dat wou ik graag even zo houden tot juni.
Nogmaals dank voor je snelle, uitgebreide en klantvriendelijke antwoord.
😊
Reputatie 5
Badge +12
Hoi Ron, uiteraard graag gedaan.

Het gekke is dat ik zie dat de factuur voldaan is van mei, net zoals jij dat waarschijnlijk in Mijn Telfort ziet, maar wat ik van je begrijp is er nog geen incasso geweest. Wat ik hier in het systeem zie, is dat die meestal rond de 18e komt, klopt dat? Daar duik ik morgen even verder voor je in en kom er dan op terug.
De toestelbundel gaat er standaard vanaf, zoals het hoort. Dat kan ik niet zelf en daarom hebben we dit aan een andere afdeling gevraagd te doen, die dat wel kan.
Op deze pagina lees je meer over je factuur na de wijziging van je abonnement. Nu is de verlenging teruggedraaid, maar ik denk dat dit wel wat meer duidelijkheid geeft waarom je factuur er dan net wat anders uitziet.
Reputatie 5
Badge +12
Hoi Ron, daar ben ik weer 🙂.
Als het goed is, zeg ik toch nog met een slag om de arm, gaat de incasso er niet uit. Dit klinkt niet heel zeker, mijn bewoording, maar dat komt omdat ik het ook niet ben en hier eerlijk over wil zijn. Wanneer er wel een incasso plaatsvindt, trek dan even aan de bel en dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

Als je het fijn vindt dat ik je naar aanleiding van mijn bericht gisteren meeneem in de factuuropbouw, dan doe ik dat graag.
Reputatie 5
Badge +12
Goedemorgen Ron, ik markeer mijn reactie als beste antwoord. Zo zien andere klanten die dit topic lezen, wanneer ze tegen hetzelfde aanlopen, in 1 oogopslag wat er is gedaan om het op te lossen.
Ik hoop je naar tevredenheid te hebben geholpen. Als ik verder nog iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag 🙂. Als ik je niet meer spreek; fijn weekend alvast!
Cindy - Telfort schreef:

Goedemorgen Ron, ik markeer mijn reactie als beste antwoord. Zo zien andere klanten die dit topic lezen, wanneer ze tegen hetzelfde aanlopen, in 1 oogopslag wat er is gedaan om het op te lossen.
Ik hoop je naar tevredenheid te hebben geholpen. Als ik verder nog iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag 🙂. Als ik je niet meer spreek; fijn weekend alvast!

Goedemorgen Cindy,
Inmiddels heb ik een email gekregen waarin staat dat € 13,50 wordt teruggestort.. Dat is mooi, maar dat bedrag is verder niet gespecificeerd. Wij hebben op de factuur van mei € 20,80 voor het al afbetaalde toestel betaald. Zou het bedrag van € 13,50 nog gespecificeerd kunnen worden? Bijvoorbeeld in de vorm van de meifactuur? Bij voorbaat dank.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Ron,

Ik zag je reactie voorbij komen dus ik reageer eventjes. Fijn dat je het bedrag van €13,50 binnen hebt! Ik zie dat het gaat om een coulance omdat je je abonnementskosten dubbel hebt betaald. Omdat de coulance al is overgeboekt, kan ik geen specificatie met terugwerkende kracht voor je regelen. Ook zie ik dat er op de eerstvolgende factuur een bedrag in mindering wordt gebracht. Op deze factuur zul je wel een specificatie vinden van de bedragen.

Laat het me weten als je nog vragen hebt!
Opnieuw staat op mijn factuur toestelbundel12, einddatum 31-12-2036, resterend bedrag € 2660,13. Toestel is al in april afbetaald, na 2 jaar. Op de factuur van mei stond dit dus ook al. Het bedrag van 12 euro is nu gecorrigeerd op de factuur door 'Eenmalig Hardwarekosten -12,00'. Prima, ik betaal er nu in juni dus niet voor. Maar hoe gaat dat volgende maanden? Ik wil die hele toestelbundel niet meer op de factuur zien. De vriendelijke klantenservice medewerkster begreep dat en zei, na overleg, dat haar leidinggevende daarvoor ging zorgen, èn dat ik daar vanavond nog een e-mail over zou krijgen. Niet gekregen dus. Graag alsnog bevestiging dat deze bundel verdwijnt op de volgende factuur. Ik begin zo langzamerhand wanhopig en vrij 'pissig' te worden. Problemen met Combivoordeel en nu dit weer. Ik heb nog nooit zo vaak en zo lang met klantenservice gebeld. Zo plunder ik óók nog mijn belbundel. Alsjeblieft!!! Doe hier wat aan en bevestig dat aan mij. Ik ben al héél lang klant bij telfort/tiscali, maar ik overweeg nu toch echt om eens verder te kijken. En dat zou ik echt heel jammer vinden. Dit gaat zoals bekend over het nr eindigend op 457.
Reputatie 5
Badge +8
Ik zie het inderdaad. Ik kan mij goed voorstellen dat je hier vrij pissig om begint te worden. Ik heb dan zojuist ook nog weer contact gehad met verschillende afdelingen hierover. Zij gaan dit nu met voorrang oppakken. Mijn collega gaat dit meten oppakken. Je krijgt hiervan ook nog zeker een bevestiging, maar niet vandaag. Pas wanneer de Technische Dienst zeker is dat de bundel eraf is, dan zal jij hier een bevestiging van krijgen. Ik verwacht dat dit zo ongeveer een week in beslag kan nemen. Ik verwacht dat er dan meer duidelijkheid is. Zo niet dan hoor ik dat graag en dan ga ik verder op zoek hoe dat zit. Excuses voor het ongemak en dat hierbij verkeerde informatie is doorgegeven.
Bart - Telfort schreef:

Ik zie het inderdaad. Ik kan mij goed voorstellen dat je hier vrij pissig om begint te worden. Ik heb dan zojuist ook nog weer contact gehad met verschillende afdelingen hierover. Zij gaan dit nu met voorrang oppakken. Mijn collega gaat dit meten oppakken. Je krijgt hiervan ook nog zeker een bevestiging, maar niet vandaag. Pas wanneer de Technische Dienst zeker is dat de bundel eraf is, dan zal jij hier een bevestiging van krijgen. Ik verwacht dat dit zo ongeveer een week in beslag kan nemen. Ik verwacht dat er dan meer duidelijkheid is. Zo niet dan hoor ik dat graag en dan ga ik verder op zoek hoe dat zit. Excuses voor het ongemak en dat hierbij verkeerde informatie is doorgegeven.

Beste Bart,

Volgens mij en volgens de Mijntelfort app is de toestelbundel er nu af. Heb (nog) geen bericht hierover gekregen, maar het ziet er goed uit in Mijntelfort. Graag nog even een mailtje ter bevestiging.
In ieder geval bedankt voor je aandacht en acties om dit probleem op te lossen. Ik geloof dat ik weer een tevreden klant word 😊
Nu nog het CombiVoordeel probleem. Volgens mij heb jij dat ook opgepakt en dus heb ook daar ook alle vertrouwen in.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi, dat is goed om te lezen. Ik heb meteen ook nog even gekeken en ik zie inderdaad de notitie van mijn collega dat de toestelbundel van het abonnement af is. Hij heeft ook nog de de laatste bundel vergoed. Dit bedrag zul je in mindering vinden op de volgende factuur.

En dan het probleem met het CombiVoordeel. Dit staat inderdaad nog uit bij de afdeling die erover gaat. Ik verwacht at het niet lang meer duurt voordat er duidelijkheid is. Het is echter nog even afwachten.
Dag Bart,

Heb je enig idee waar het op hangt vwb het aanzetten van het CombiVoordeel?
Ik bedoel: ik heb Telfort Thuis en 2 abo's mobiel. Dus ik voldoe aan de voorwaarden.
Moet ik zelf nog wat doen, bv de 2 mobiele nrs opnieuw aanmelden?
Of moet ik maar even overal van af blijven.
Ron46 schreef:

Dag Bart,

Heb je enig idee waar het op hangt vwb het aanzetten van het CombiVoordeel?
Ik bedoel: ik heb Telfort Thuis en 2 abo's mobiel. Dus ik voldoe aan de voorwaarden.En wij hebben het CombiVoordeel al járen.
Moet ik zelf nog wat doen, bv de 2 mobiele nrs opnieuw aanmelden?
Of moet ik maar even overal van af blijven.

Reputatie 3
Badge +8
Hi Ron,

Ik heb net even contact gehad met de afdeling Combivoordeel en zij gaan je eerst afmelden en daarna weer aanmelden voor Combivoordeel. Er zijn sowieso twee mensen die dit registratieproces dagelijks in de gaten houden, dus ik verwacht dat hier volgende week duidelijkheid over is. Uiteraard vergoeden we de factuurkorting, mocht deze niet op tijd verrekend worden!
Dat af- en aanmelden is al zeker 2 x gebeurd geloof ik.Het wordt mij nu weer erg onduidelijk. Maar ik zal weer verder gaan in het topic waar dit over gaat.
Reputatie 5
Badge +8
Daar lijkt het wel op inderdaad. Het gaat nog niet helemaal zoals zou moeten, maar zoals mijn collega ook al zegt, er wordt aan gewerkt en wij verwachten volgende week meer duidelijkheid.

Reageer