beantwoord

Toestelbundel terwijl toestel is afbetaald. Weg bij Telfort?


Ron46
  • Starter
  • 6 reacties
Het abonnement van mijn vrouw is na 2 jaar afgelopen op 19 april 2018. Nummer eindigt op 57.
Volgens de factuur van april is het resterend bedrag van de toestelbundel 0 €.
Op de factuur van mei worden tot onze verbazing de volgende toestelbundels in rekening gebracht:
Periode 19-4 - 10.5 Toestelbundel12: 8,80 €
Periode 11-05 -10.6 Toestelbundel12: 12,00 €
Einddatum 31-12-2036, resterend bedrag 2672,13 € ????????
De overige bedragen snappen we ook niet zo goed, maar dat kan te maken hebben met het feit dat we het abonnement hebben verlengd en binnen 14 dagen weer hebben geannuleerd. Het oude abonnement met de oude voorwaarden loopt dan gewoon door.
We kunnen ons voorstellen dat daar wat correcties hebben plaatsgevonden en dat we dat niet helemaal snappen.
Maar een toestelbundel van 8,80+12,00= 20,80 voor een afbetaald toestel!!!!!???
De zéér onaardige klantenservice medewerkster snapte er geen bal van en zei dat we dan maar weer op de nota van juni moesten wachten. Dan zou alles (misschien) gecorrigeerd worden.
Daar neem ik geen genoegen mee. Principieel! 20 euro is natuurlijk geen probleem, maar wat als het 200, wat als het 2000 euro is?! Zo ga je niet met klanten om.
Toen zei ze weer dat de mei nota niet geïncasseerd zou worden, vanwege mijn bezwaar.
Graag wil ik uitleg hierover, graag wil ik bevestiging dat ik de nota van mei niet hoef te betalen.
Als deze nota wordt geïnd, storneer ik deze en dan bij ik na vele, vele jaren weg bij Telfort.
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 16 mei 2018, 17:05

Hoi Ron, allereerst; je boosheid snap ik, zulke (financiële) dingen moeten gewoon goed geregeld zijn en je hoort vriendelijk te woord te worden gestaan. Sorry dat dit niet goed is gegaan en ook dat je er al meerdere keren contact over hebt gehad, zonder dat er duidelijkheid is of dat het opgelost is.

Zoals ik het zie heeft het inderdaad te maken met de annulering, want ik zie de toestelbundel er wel opstaan bij het abonnement. Dan staan er mij 2 dingen te doen. 1 is zorgen dat de toestelbundel wordt verwijderd en ten tweede dat de factuur kloppend is. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Dat toestel mag wel van goud zijn voor die prijs ;). De verklaring is dat wij de toestelbundel niet goed hebben verwijderd bij het terugdraaien van het abonnement. Dat had wel gemoeten, aangezien het abonnement 2 jaar heeft gelopen.
Wat betreft de factuur: dit heeft te maken met dat het abonnement op 13 april is ingegaan en op 19 april is geannuleerd. Het abonnement is dus wel even actief geweest en daardoor verrekend op de factuur. Ik heb een vergoeding in het systeem klaargezet. Helaas kan ik die niet verrekenen met de factuur van mei. Dit komt doordat de factuur al is aangemaakt. Wel kan ik met zekerheid zeggen dat dit bedrag met de factuur van juni wordt verrekend.

Wat betreft het bedrag dat je ziet staan voor het toestel en de kosten op de factuur. Dit wordt rechtgezet door een achterliggende afdeling, zodat dit een volgende keer niet nog een keer gebeurd.

Geeft dit de uitleg/verklaring die je zocht en heb ik je hier naar tevredenheid mee bij geholpen? Als ik nog iets voor je kan doen hierin, of iets anders, dan doe ik dat graag je :).

Bekijk reactie

6 Reacties

Ron46
Ja sorry hoor, maar ik was een beetje boos. Nu ik nog eens kijk moet er ergens natuurlijk een enorm rare fout zijn gemaakt. Vreemd dat de rekening dan niet even aangepast kan worden, of dat er geen creditnota van 20,80 euro gemaakt kan worden. Nogmaals, graag een verklaring voor deze rare fout en een bevestiging van het niet innen van de mei nota. En ik hoop dat dat dan weer geen problemen geeft met achterstallige betalingen of zo.
Alvast dank voor de moeite, het blijft een vreemde zaak deze factuur.
Trouwens dat toestel van 2672,13 zal mij wel overleven, want op 31 december 2036 zou ik ruim 90 jaar oud zijn.:):)
Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +12
Hoi Ron, allereerst; je boosheid snap ik, zulke (financiële) dingen moeten gewoon goed geregeld zijn en je hoort vriendelijk te woord te worden gestaan. Sorry dat dit niet goed is gegaan en ook dat je er al meerdere keren contact over hebt gehad, zonder dat er duidelijkheid is of dat het opgelost is.

Zoals ik het zie heeft het inderdaad te maken met de annulering, want ik zie de toestelbundel er wel opstaan bij het abonnement. Dan staan er mij 2 dingen te doen. 1 is zorgen dat de toestelbundel wordt verwijderd en ten tweede dat de factuur kloppend is. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Dat toestel mag wel van goud zijn voor die prijs ;). De verklaring is dat wij de toestelbundel niet goed hebben verwijderd bij het terugdraaien van het abonnement. Dat had wel gemoeten, aangezien het abonnement 2 jaar heeft gelopen.
Wat betreft de factuur: dit heeft te maken met dat het abonnement op 13 april is ingegaan en op 19 april is geannuleerd. Het abonnement is dus wel even actief geweest en daardoor verrekend op de factuur. Ik heb een vergoeding in het systeem klaargezet. Helaas kan ik die niet verrekenen met de factuur van mei. Dit komt doordat de factuur al is aangemaakt. Wel kan ik met zekerheid zeggen dat dit bedrag met de factuur van juni wordt verrekend.

Wat betreft het bedrag dat je ziet staan voor het toestel en de kosten op de factuur. Dit wordt rechtgezet door een achterliggende afdeling, zodat dit een volgende keer niet nog een keer gebeurd.

Geeft dit de uitleg/verklaring die je zocht en heb ik je hier naar tevredenheid mee bij geholpen? Als ik nog iets voor je kan doen hierin, of iets anders, dan doe ik dat graag je :).
Ron46
Beste Cindy,

Bedankt voor je antwoord.
Het belangrijkste punt is inderdaad de toestelbundel. Je geeft aan deze wordt verwijderd en naar 0 gaat. Het toestel is immers afbetaald per medio april en dat gouden toestel is van ons😂En het is me ook duidelijk dat de rekening van mei met de factuur van juni wordt gecorrigeerd. Met name voor de toestelbundel van € 20,80, die ten onrechte in rekening is gebracht.
Ik begrijp dat er in mei iets gedaan is met het geannuleerde verlengingsabonnement.. Dat heeft inderdaad even heel kort gelopen. Daar heb ik geen enkel probleem mee en geen vragen over. Hoe jullie dat berekenen begrijp nooit zo precies, maar ik wil het geloof ik ook niet weten als het er niet heel raar uitziet. Jullie doen dat denk ik perfect. Het ging dus echt om die toestelbundel.
Enige vraag die ik nog heb is of de mei factuur nu inderdaad in hold staat en pas samen met de factuur van juni, gecorrigeerd, wordt geīncasseerd. In de mijntelfort app staat ie inmiddels als betaald, maar er nog niets afgeschreven. En dat wou ik graag even zo houden tot juni.
Nogmaals dank voor je snelle, uitgebreide en klantvriendelijke antwoord.
😊
Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +12
Hoi Ron, uiteraard graag gedaan.

Het gekke is dat ik zie dat de factuur voldaan is van mei, net zoals jij dat waarschijnlijk in Mijn Telfort ziet, maar wat ik van je begrijp is er nog geen incasso geweest. Wat ik hier in het systeem zie, is dat die meestal rond de 18e komt, klopt dat? Daar duik ik morgen even verder voor je in en kom er dan op terug.
De toestelbundel gaat er standaard vanaf, zoals het hoort. Dat kan ik niet zelf en daarom hebben we dit aan een andere afdeling gevraagd te doen, die dat wel kan.
Op deze pagina lees je meer over je factuur na de wijziging van je abonnement. Nu is de verlenging teruggedraaid, maar ik denk dat dit wel wat meer duidelijkheid geeft waarom je factuur er dan net wat anders uitziet.
Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +12
Hoi Ron, daar ben ik weer :).
Als het goed is, zeg ik toch nog met een slag om de arm, gaat de incasso er niet uit. Dit klinkt niet heel zeker, mijn bewoording, maar dat komt omdat ik het ook niet ben en hier eerlijk over wil zijn. Wanneer er wel een incasso plaatsvindt, trek dan even aan de bel en dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

Als je het fijn vindt dat ik je naar aanleiding van mijn bericht gisteren meeneem in de factuuropbouw, dan doe ik dat graag.
Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +12
Goedemorgen Ron, ik markeer mijn reactie als beste antwoord. Zo zien andere klanten die dit topic lezen, wanneer ze tegen hetzelfde aanlopen, in 1 oogopslag wat er is gedaan om het op te lossen.
Ik hoop je naar tevredenheid te hebben geholpen. Als ik verder nog iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag :). Als ik je niet meer spreek; fijn weekend alvast!

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)