beantwoord

Toestel vraagt niet om een pincode bij het opstarten

• 28 oktober 2017
  • 8 reacties
  • 7139 keer bekeken

Hallo, mijn excuses als hier al een topic voor is, ik ben net nieuw op dit forum.

Gisteren heb ik mijn sim-only simkaart binnengekregen en deze heb ik meteen geactiveerd in mijn nieuwe toestel (deze heb ik los ergens anders gekocht, simlockvrij). Ik kreeg bericht dat mijn simkaart succesvol was geactiveerd, maar tijdens het aan doen van mijn toestel werd ik niet gevraagd om de pincode die je normaal moet invoeren om je simkaart/toestel te ontgrendelen. Ik kan ook nergens goed vinden wat de reden hiervan is, ik vraag mij nu af of iemand weet hoe ik dit kan oplossen? Of dat dit een defect is?

Met vriendelijke groet,

Melanie
icon

Beste antwoord door Enterprise 28 oktober 2017, 10:55

De pincode moet je zelf aanmaken in 'Instellingen > Beveiliging > SIM-vergrendeling instellen.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +19
De pincode moet je zelf aanmaken in 'Instellingen > Beveiliging > SIM-vergrendeling instellen.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is een instelling op je toestel die gewoon op uit staat.
Dit kun je zelf instellen. Bij mij: Instellingen > Beveiliging > Schermvergrendeling en dan kiezen voor Geen/Vegen/Patroon/Pin/Wachtwoord.
De pincode moet je zelf aanmaken in 'Instellingen > Beveiliging > SIM-vergrendeling instellen. super, dankjewel!
Reputatie 8
Badge +19
Dat is een instelling op je toestel die gewoon op uit staat.
Dit kun je zelf instellen. Bij mij: Instellingen > Beveiliging > Schermvergrendeling en dan kiezen voor Geen/Vegen/Patroon/Pin/Wachtwoord.

Dat is de pincode-beveiliging voor de telefoon zelf, niet voor de SIM-kaart... :8;)
Reputatie 8
Badge +11
Oh ja, SIM-vergrendeling instellen :8
Reputatie 8
Badge +11
Secondenwerk, maar je was me voor. Ik had het inmiddels ontdekt.
Reputatie 8
Badge +19
Secondenwerk, maar je was me voor. Ik had het inmiddels ontdekt.
Drie minuten, om precies te zijn... 😂
Los daarvan, de SIM vergrendelen lijkt me een betere beveiliging dan het vergrendelen van de telefoon, die zal me een (mindere) zorg zijn.
Als ze je telefoon jatten halen ze de SIM eruit en die werkt dan zonder pincode gewoon wel in een ander toestel, met logischerwijs misbruik van je abonnement tot gevolg.
Als je de SIM vergrendeld is deze ook in een ander toestel onbruikbaar...
Het was mij ook opgevallen dat de simkaarten van Telfort niet standaard met de gebruikelijke 4 nullen vergrendeld zijn.
Ik zal het even op moeten zoeken maar over de sim vergrendel mogelijkheden wordt zover ik weet in de meegezonden documentie niet gewezen.

Reageer