Eind april een nieuw abonnement afgesloten bij Telfort (Galaxy IV). Mijn oude telefoon (Sony Xperia S) moest ingeleverd worden. Wilde het toestel bij de Telfort winkel inleveren in Zwolle, maar dat werd niet op prijs gesteld. Er zou een retour envelop worden toegezonden. Die kreeg ik ook. Mocht niet in de brievenbus maar moest worden afgegeven in een Telfort winkel of bij een TNT punt. De Telfort winkel wilde de envelop niet, moest toch via de post. Dus daarom naar de Jumbo waar een groot TNT postfiliaal is. Daar wisten ze niet wat ze met de envelop aanmoesten. Er werd wat heen en weer gepraat tussen een aantal medewerkers. Op dat moment kwam een dame van TNT post de pakketpost ophalen. De medewerkers vroegen aan haar wat te doen. Ach geef maar met mij mee. Voor ik het wist was ik de brief kwijt en stond ik weer buiten. In alle consternatie vergeten het inleverbewijs te vragen. Stom maar helaas. Ik dacht nog. Ach wat kan er gebeuren, het zal wel goed gaan. Tot ik anderhalve week geleden een mail van Telfort kreeg. U heeft uw toestel niet ingeleverd. Onderaan de brief, maar als u hem al wel heeft ingeleverd dan kunt u deze brief als niet verzonden beschouwen. Ik dacht nog, prima, het zal elkaar wel gekruist hebben. Niet dus. Vorige week weer een mail, met een boete er bovenop. Moet nu 170 euro betalen (voor een toestel wat ik niet meer heb). Diverse malen gebeld met de TNT. Die geven aan dat voor een brief géén inleverbewijs wordt afgegeven. Reclameren bij TNT heeft ook geen zin, kan alleen bij aangetekende/verzekerde poststukken. Maar dat ik geen inleverbewijs kreeg was heel normaal. Daarop met Telfort gebeld. Een hele aardige telefoniste heeft een half uur mijn verhaal aangehoord en opgeschreven. Met de belofte dat dit door het hoofdkantoor in behandeling zal worden genomen. Nou daar kreeg ik vandaag een verbijsterend korte mail van:
Helaas hebben wij uw toestel niet retour ontvangen. Vanwege het feit dat u ons niet kan aantonen dat u uw toestel retour heeft gestuurd zou zijn, zien wij ook geen andere oplossing dan het toestel u in rekening te brengen.Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Ik word door Telfort eigenlijk voor leugenaar uitgemaakt. Niet zo'n prettig gevoel kan ik zeggen. Ik kan alleen zeggen, afgaande op het commentaar van TNT dat dit soort post ALTIJD aangetekend/verzekerd verzonden hoort te worden. De procedure van Telfort om het met gewone post te laten meegaan is vragen om problemen. Dat Telfort nu mij de schuld en voor de kosten van het vermiste toestel wil laten opdraaien vind ik dan ook niet gepast.
Ik ben nu boos. Gezien de zeer korte en onpersoonlijke reactie van het hoofdkantoor vandaag, de opmerking van TNT dat er geen inleverbewijs wordt verstrekt en het feit dat TNT aangeeft dat dit soort post aangetekend/verzekerd verzonden moet worden stel ik mij op het standpunt dat het bedrag van 170 onterecht van mij wordt teruggevorderd.
Ik was tot heden een zeer tevreden Telfort klant. Maar dit is wat ik niet onder goede service versta.
Met vriendelijke groeten
Wilma Brouwer
Zwolle
Beste antwoord door Denise
Laat ik voorop stellen dat ik begrijp dat je hier ontzettend van baalt. Zoals Franzki al aangeeft is het erg lastig omdat er geen verzendbewijs is. Ik geloof dat jij het toestel daadwerkelijk hebt opgestuurd maar dit kan helaas op geen enkele manier worden aangetoond.
Ik kan hierin niets voor jou betekenen. Wellicht dat TNT nog iets voor jou kan doen?
Denise