beantwoord

Toestel lease

• 23 april 2012
  • 7 reacties
  • 5091 keer bekeken

Ik heb een aantal vragen over de toestel lease:

• Wat zijn de gevolgen bij cosmetische schade zoals krassen, deukjes e.d. aan het toestel?
  • Wat gebeurt er met het toestel na de contractsperiode als ik het toestel niet zelf wil houden en het abonnement wil verlengen met een nieuw toestel?
  • Hoe wordt de waarde bepaald van het toestel na de lease periode, hoe lang vooraf wordt deze waarde bekend gemaakt?
  • Is het mogelijk om tussentijds nog te wisselen van toestel?
  • Is het mogelijk om een bestaand abonnement onder dezelfde voorwaarden te verlengen met nieuw toestel, of moet er altijd gebruik gemaakt worden van lease?
icon

Beste antwoord door Hugo 23 april 2012, 15:21

@Hoodini,

Welkom op het forum!

De enige voorwaarden voor het toestel als u deze weer inlevert is dat hij nog aan kan. Cosmetisch schade is dus geen enkel probleem.
Als u het toestel niet zelf wilt houden na afloop van uw contractperiode dan levert u deze in en kunt u weer verlengen met een nieuw toestel. De data op het toestel wordt als u deze inlevert gewist waarna deze verkocht wordt om (in onderdelen) hergebruikt te worden.

Als u het toestel na uw contractperiode wilt overnemen betaalt u in het geval van een 1-jarig contract ongeveer 35% van de op dat moment geldende marktwaarde, na 24 maanden is dit zo'n 15%. Wanneer dit bedrag bekend wordt gemaakt ben ik voor u aan het navragen

Sinds 16 april hebben we nog maar 1 abonnement, met naar keuze geen, of een lease-toestel. U kiest indien u voor een lease-toestel gaat deze voor de gehele contractperiode. Tussentijds wisselen kan dus alleen als u het toestel elders zelf aanschaft.

Hugo
Bekijk reactie

7 reacties

Badge +2
Slotje op dit topic van 2 jaar geleden?
Reputatie 8
Badge +15
Nou doet mijn touch screen het niet meer en loopt mijn abonnement bijna af, word hij dan nog wel terug genomen, hij kan nog gewoon aan. Over de telefoon werd mij verteld dat ik een boete moet betalen. ?.klopt dat wel

Je kan het toestel dan gewoon inleveren. Er wordt dan wel een boete van 25 euro in rekening gebracht. Dit is ook op de pagina Inleveren leasetoestel te lezen:
Lever je een defect of ernstig beschadigd toestel in? Dan betaal je een schadevergoeding van € 25,00. Je hoeft je geen zorgen te maken over krassen of normale gebruikssporen.

Nou doet mijn touch screen het niet meer
Toestel al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen? Wellicht dat je daarmee het probleem met de touchscreen oplost.
Je kan nu het touchscreen niet gebruiken. Een hard reset doe je dan met de knoppen van het toestel. Als je niet weet hoe laat dan weten welk merk / type toestel je hebt.
**Maak wel eerst een backup voor je een hard reset uitvoer.
Nou doet mijn touch screen het niet meer en loopt mijn abonnement bijna af, word hij dan nog wel terug genomen, hij kan nog gewoon aan. Over de telefoon werd mij verteld dat ik een boete moet betalen. ?.klopt dat wel
Badge
@brawn,

Nee dat is niet mogelijk. U kunt alleen een toestel leasen als u uw abonnement gaat verlengen of als u een nieuw abonnement aanvraagt.

Laïla
Badge
dus ik zou ook een toestel kunnen leasen zonder nieuwe abonement of verlenging  ?ervan uitgaande dat je reeds telfort klant bent?
tenminste als ik een auto lease hoef ik ook geen abonement af te sluiten toch?
Badge +2
Ter Aanvulling:
Bij koop aan het einde van het contract; bij 2 jaar 15% van marktwaarde einde contract, dus niet huidige marktwaarde.
Idem bij 1 jaar 35% (marktwaarde na dat jaar dan dus)
Badge +2
@Hoodini,

Welkom op het forum!

De enige voorwaarden voor het toestel als u deze weer inlevert is dat hij nog aan kan. Cosmetisch schade is dus geen enkel probleem.
Als u het toestel niet zelf wilt houden na afloop van uw contractperiode dan levert u deze in en kunt u weer verlengen met een nieuw toestel. De data op het toestel wordt als u deze inlevert gewist waarna deze verkocht wordt om (in onderdelen) hergebruikt te worden.

Als u het toestel na uw contractperiode wilt overnemen betaalt u in het geval van een 1-jarig contract ongeveer 35% van de op dat moment geldende marktwaarde, na 24 maanden is dit zo'n 15%. Wanneer dit bedrag bekend wordt gemaakt ben ik voor u aan het navragen

Sinds 16 april hebben we nog maar 1 abonnement, met naar keuze geen, of een lease-toestel. U kiest indien u voor een lease-toestel gaat deze voor de gehele contractperiode. Tussentijds wisselen kan dus alleen als u het toestel elders zelf aanschaft.

Hugo

Reageer