beantwoord

Toestel defect bij ontvangst

• 27 maart 2014
  • 7 reacties
  • 844 keer bekeken

Beste webcare team van Telfort,

Vandaag ontving ik een leasetoestel van jullie, de iPhone 4S. Hartstikke leuk, maar na de eerste paar instellingen te hebben door gevoerd kreeg
ik de melding dat het apparaat moest worden vervangen. Niet zo'n leuke melding te bedenken dat ik eigenlijk juist mijn oude toestel wilde vervangen. Na een kort gesprek met jullie klantenservice zijn wij samen tot de conclusie gekomen dat het toestel zogenoemd 'defect bij ontvangst' is en dus teruggestuurd zal moeten worden, waarna ik binnen 5 werkdagen een nieuw toestel zal ontvangen. In het retour formulier staat hier het volgende over geschreven: "Retourzendingen zijn (tot het moment dat Telfort uw retour in ontvangst heeft genomen) voor uw risico. Daarom adviseert Telfort u dan ook uw pakket aangetekend via PostNL te versturen".

Ik verheug mij dus op een nieuwe telefoon en word vervolgens teleurgesteld dat deze niet werkt. Ik moet aansluitend zelf contact opnemen met de klantenservice (starttarief + €0,10 per minuut) en wordt vervolgens geacht om (mits verzekerd te willen zijn uiteindelijk ooit een goed werkend toestel te mogen ontvangen) deze aangetekend (€8,05) naar jullie terug te sturen.

Telfort stuurt mij een defect toestel, en in plaats van enige service jegens jullie klant wordt de klant geacht extra kosten te maken.

Mijn vraag gaat nu over het volgende;

Hoe is het mogelijk dat ik als klant mijn abonnement bij jullie verleng met een nieuw toestel, deze defect toegestuurd krijg en vervolgens zelf kosten moet maken om uiteindelijk in het bezit te komen van een werkend toestel?
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 28 maart 2014, 08:45

Welkom op het forum Britt!

Vervelend om te lezen dat je een defect toestel hebt ontvangen. Je geeft aan dat je niet blij bent met de kosten die hiervoor bij jou in rekening worden gebracht. Ik ga graag voor je na wat ik hierin voor jou kan betekenen. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Bekijk reactie

7 reacties

Badge +2
Omdat niet Telfort, maar de fabrikant verantwoordelijk is voor de toestellen. Apple heeft een defect product geleverd, het defect is meteen geconstateerd dus krijg je meteen een nieuwe, maar uiteraard ben jij als klant er helaas wel zelf verantwoordelijk voor dat het defecte toestel weer terug aan komt bij Telfort (die hem weer terug sturen naar Apple). Als Telfort jou expres een defecte Iphone levert zou je gelijk hebben, maar dat lijkt me hier niet van toepassing. Je hebt gewoon pech, that's it.
Reputatie 8
Badge +15
En providers sturen hun pakketten ook niet zomaar de deur uit hoor. Dat doen ze ook verzekerd.

Verder heb je altijd nog de keuze.
- Aangetekend versturen (met kosten).
- Niet aangetekend (zonder kosten).
Als je niet aangetekend verstuurt dan is het wel belangrijk dat je een verzendbewijs krijgt want dat is je bewijs dat je het opgestuurd hebt. Je bent echter dan niet verzekerd mocht het pakketje kwijt raken.

Altijd belangrijk is het om zo'n neutraal mogelijk verpakking te gebruiken en men niet het idee geven dat er een telefoon of een duur product in zit.
Reputatie 8
Badge +17
Klant tekent voor ontvangst pakket en vervolgens blijkt dat het toestel defect is en aangetekend retour moet worden gestuurd en de klant €8,05 kwijt is aan verzendkosten, lijkt mij dat je als klant in dit geval de verzendkosten terugontvangt van Telfort.
Reputatie 8
Badge +15
Moet niet, men heeft de keuze en daar zit wel het verschil in. ;)
.
Ze kan altijd een verzoek tot creditering verzendkosten aanvragen bij Telfort. Gezien de situatie (geen eigen schuld) zou ze in mij ogen de verzendkosten ook gewoon terug moeten krijgen. Situatie zou anders zijn als ze uit eigen beweging het toestel terug stuurt omdat ze bijvoorbeeld afziet van de aankoop.

Overigens gaat het aanbieden en verzenden van het pakket op dezelfde manier. Het enige verschil is dat met aangetekend het ook verzekerd is. Zelf heb ik al meerdere malen paketten terug gestuurd met de gratis versie en heb daar nog nooit problemen mee gehad. Zolang je maar niet de indruk wekt dat er een duur product in zit. Dit geldt ook voor aangetekend versturen.
Reputatie 8
Badge +17
@koffiemok wij zitten op een lijn en breek me de bek niet open over verdwenen paketten bij tnt post (op die afdeling heb ikzelf jaren gewerkt)
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum Britt!

Vervelend om te lezen dat je een defect toestel hebt ontvangen. Je geeft aan dat je niet blij bent met de kosten die hiervoor bij jou in rekening worden gebracht. Ik ga graag voor je na wat ik hierin voor jou kan betekenen. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Bedankt voor jullie reacties en tips.

Even voor de duidelijkheid; dat het toestel defect is, kan uiteraard gebeuren. En dat ik de keuze had hoe het te versturen was mij ook duidelijk, maar
ik wilde niet ook nog het risico nemen dat het toestel wel verdwijnt onderweg en ik dan dus helemaal geen telefoon meer heb.

Het gaat me echt alleen om die extra kosten, omdat ik in mijn ogen een overeenkomst af sluit met Telfort en niet met Apple. Zalando haalt bijvoorbeeld ook spullen weer gratis op wanneer een klant ze wil retourneren, en deze spullen komen ook niet uit hun eigen fabriek.

Ik ben in elk geval blij met de reactie van Denise, en samen komen we er vast uit 🙂

Reageer