beantwoord

Toestel afbetaald maar nog steeds in rekening gebracht

  • 8 juni 2018
  • 51 reacties
  • 868 keer bekeken

Reputatie 1
De lening voor mijn toestel heb ik in april compleet afbetaald en van jullie ook de bevestiging gekregen dat dit voldaan is bij Telfort. Tot mijn grote verbazing en ergenis wordt echter nog steeds elke maand daarna het bedrag van de lening voor het toestel afgeschreven.
Naar telefonisch contact met de klantenservice is duidelijk geworden dat dit inderdaad bij jullie bekend is dat het toestel is afbetaald maar door een fout in JULLIE systeem kan dit niet aangepast worden en dus moet ik maar accepteren dat dit nog steeds afgeschreven wordt. Wanneer dit opgelost wordt kunnen jullie niet zeggen maar er wordt aan gewerkt en voorlopig gaat dit niet veranderen. Een termijn gaan jullie niet geven maar het zal uiteindelijk wel een keer terugbetaald worden.
Ik vind dit nogal storend en irritant. Niet dat het geld nodig is maar het is een principekwestie. Dit heeft mij ook doen besluiten wanneer mijn abonnement afloopt zeker NIET bij jullie ter velengen!!!
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 15 augustus 2018, 14:42

En ja hoor, de soap gaat verder!!! Weer 20 euro te veel afgeschreven. Wat een zooi bij jullie administratie!!!

Zoals eerder en hierboven aangegeven is dit juist hoe het nu hoort te gaan. Doordat jouw abonnement voor 1 mei 2017 begonnen is, is het niet mogelijk om de abonnementskosten te verwijderen. Vanaf 2 november stoppen die kosten vanzelf, tot die tijd zal je ze blijven zien staan op de facturen.
Bekijk reactie

51 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ekwant_1978, welkom op het forum en ik snap je onvrede erg goed! Wanneer er een fout aan onze kant gemaakt wordt, dan is het ook aan ons om dat op te lossen.
Heb je het restbedrag al gefactureerd gekregen en blijft het nu nog maandelijks op je factuur verschijnen? Dat is niet de bedoeling. Sorry dat er iets niet goed gaat. Ik ga je hierbij helpen en ga voor je uitzoeken hoe we dit het snelst op kunnen lossen. Daar komen we na het weekend bij je op terug, want daar heb ik andere collega's bij nodig die er nu niet meer zijn.
Reputatie 1
Restbedrag is betaald en inderdaad nog steeds gefactureerd
Reputatie 1
Zoals gewoonlijk bij Telfort de laatste maanden. Geen reactie!!!
Als er geld teruggegeven moet worden hoor je nooit meer wat ze!!!
Badge +13
@ekwant_1978 We hebben je laatste reactie duidelijk over het hoofd gezien, waarvoor excuses! @Stephen - Telfort is morgen weer op kantoor om je verder te helpen.
Reputatie 1
Nog niets gehoord. Ik heb sinds vorige maand al 3 keer met jullie gechat, twee keer de klantenservice gebeld en hier dus al een topic geopend...

Nog steeds niet opgelost maar wel weer de afbetaling van het toestel op de volgende factuur laten staan!!!
Reputatie 8
Badge +16
Beste ekwant_1978, excuses voor de late reactie. Ik heb geschakeld met de afdeling die hierover gaat. Het is de bedoeling dat zij in het systeem gaan doorvoeren dat het toestel is afbetaald en zodat er geen extra kosten meer hiervoor worden afgeschreven. Ook zullen zij de extra betaalde kosten voor je vergoeden. Ik verwacht volgende week hierover een terugkoppeling en zal je dan meteen op de hoogte brengen.
In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen. Weet in ieder geval dat het onze aandacht heeft en dat we er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor jou op te lossen.
Reputatie 8
Badge +16
Beste ekwant_1978, ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen van de desbtereffende afdeling. DIe gaven aan dat het probleem is opgelost. De toestelbundel zou dus niet meer in rekening gebracht worden vanaf de volgende factuur. Dit zal ik uiteraard ook voor je controleren.
Ik moet nog van hen vernemen hoe de extra betaalde kosten vergoed zullen worden. Hierover zal ik je zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen. Ik blijf in de tussentijd beschikbaar voor vragen of opmerkingen.
Reputatie 1
Al meer bekend?
Reputatie 8
Badge +16
Nog niks vernomen helaas. Ik verwacht hier volgende week een terugkoppeling over.
Reputatie 1
Het toestel staat nog steeds op de rekening!

Is er al meer duidelijkheid?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo ekwant_1978, kun je aangeven waaruit dit blijkt? Ik zie dat de nieuwe factuur namelijk nog niet beschikbaar is.
Reputatie 1
Staat nog steeds bij het abonnement vermeld de toestelbundel!
Reputatie 8
Badge +11
Hallo ekwant_1978, ik neem het stokje even over van Stephen en ik heb hiervoor ook contact opgenomen met de afdeling die er over gaat. De oorzaak die het veroorzaakte is zoals Stephen zei verholpen, maar daarbij is nog een achterstand bij de verwerking. Ik heb nadrukkelijk nagevraagd wanneer de verwachting is dat die achterstand weggewerkt is, maar daar was geen concreet antwoord op te geven. We weten dát het aangepast gaat worden, het is afwachten wanneer het gebeurt. Alle toestelkosten die nu in rekening gebracht zijn sinds de aflossing zullen dan allemaal vergoed worden.
Reputatie 1
Gezien de meerdere klachten over hetzelfde probleem hier op dit forum heb ik daar weinig vertrouwen in.
Ik mag vanaf vandaag verlengen maar ga naar een andere partij. Dit probleem is daar de oorzaak van.
Hoe moeilijk kan het zijn. Dat jullie het systeem niet op orde hebben is nog tot daar aan toe maar dit zou nooit mijn probleem moeten worden.
De kosten lopen inmiddels lekker op moet ik zeggen en het is maar de vraag of ik die ooit terug zie. Zal ik hetzelfde gaan doen en de machtiging terugtrekken? Dan ook zeggen dat ik mijn systeem niet op orde heb en dat jullie het geld echt nog wel krijgen? Nee...dan ben ik binnen de kortste keren afgesloten.
Ik ga het, tenzij het aan het einde van deze week is opgelost, overdragen aan mijn rechtsbijstandverzekering.
Reputatie 8
Badge +11
.....Ik mag vanaf vandaag verlengen maar ga naar een andere partij....
Hou er daarbij rekening mee dat je abonnement, denk ik, nog niet afgelopen is. De resterende tijd moet je in financiële zin uitdienen (lees: alsnog betalen).
Zeg je abonnement wel op tijd op. Dit stopt niet automatisch bij einde looptijd!

Teveel betaalde kosten krijg je uiteraard terug bij de eindafrekening.
Reputatie 1
Klopt inderdaad. Ik neem dan aan dat dan inclusief de afbetaling van het toestel betreft vanwege jullie fout in het systeem. Daarna maar zien of ik het geld ooit van jullie terug krijg aangezien jullie niet in staat zijn de fout recht te zetten. Goede service zo!!! Top!!! NOT

Met andere woorden, ik moet nogmaals mijn toestel afbetalen en dan maar hopen dat ik de resterende 270 euro weer terug krijg aangezien jullie de vorige afbetaling al niet kunnen verwerken.
Reputatie 8
Badge +11
Zeg hou eens op met dat "jullie". Ik ben gewoon een klant die je probeert te helpen.
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan me voorstellen dat het vertrouwen een deuk heeft opgelopen ekwant_1978! Je zult het geld terugkrijgen nadat het is rechtgezet, de specialisten blijven daarmee bezig om de achterstand weg te werken zodat het voor iedereen geregeld wordt. Ik zou het erg jammer vinden als je besluit ons te verlaten.
Ik ben het ook helemaal met je eens dat dit niet jouw probleem had mogen worden, dat is hierbij helaas wel gebeurd maar zoals aangegeven zal het gecorrigeerd worden.
Reputatie 1
Ik ga zeker bij jullie weg. Dat is iets wat vaststaat.
Verder wacht ik de laatste rekening af en dan geef ik het door aan mijn rechtsbijstandverzekering.
Reputatie 1
.....Ik mag vanaf vandaag verlengen maar ga naar een andere partij....
Hou er daarbij rekening mee dat je abonnement, denk ik, nog niet afgelopen is. De resterende tijd moet je in financiële zin uitdienen (lees: alsnog betalen).
Zeg je abonnement wel op tijd op. Dit stopt niet automatisch bij einde looptijd!

Teveel betaalde kosten krijg je uiteraard terug bij de eindafrekening.


Excuses aan GJC, dacht dat jij van Telfort was!
Reputatie 1
Om het overzicht kwijt te raken is Telfort nu facturen maar niet aan het afschrijven of zo de teveel in rekening gebracht kosten maar terug te batalen.
Zo kan ik geen overzicht houden en daarbij staat de toestelbundel nog steeds op de factuur en moet ik deze schijnbaar nog steeds betalen. Dus aan de ene kant geven jullie het teveel betaalde terug maar nog steeds is de factuur nog 20 euro te hoog vanwege een toestelafbetaling die al compleet afbelaatd is!!!
Reputatie 8
Badge +11
@ekwant_1978
Aanvaard. Geen probleem hoor. Komt vaker voor.
Reputatie 8
Badge +11
Om het overzicht kwijt te raken is Telfort nu facturen maar niet aan het afschrijven of zo de teveel in rekening gebracht kosten maar terug te batalen.
Zo kan ik geen overzicht houden en daarbij staat de toestelbundel nog steeds op de factuur en moet ik deze schijnbaar nog steeds betalen. Dus aan de ene kant geven jullie het teveel betaalde terug maar nog steeds is de factuur nog 20 euro te hoog vanwege een toestelafbetaling die al compleet afbelaatd is!!!


De situatie is inderdaad erg verwarrend op dit moment, dat ben ik helemaal met je eens!
Doordat het, zoals eerder genoemd, niet mogelijk is om de toestelkosten van de factuur te halen is er gisterochtend besloten om het op een andere manier te corrigeren. De toestelkosten die je afbetaald hebt worden vergoed, deze € 122,- is eerst intern weggestreept met de factuur van juli en het restant zal op je rekening worden gestort. Daarmee betaal je er niet dubbel voor, maar alleen nog via de factuur.
Ik snap dat dit niet de manier is waarop je het wilde afbetalen, maar door technische redenen is dit de enige manier waarop dat mogelijk is.
Reputatie 1
Inniddels maak ik het geld allemaal maar zelf over om er zeker van te zijn dat de rekeningen betaald zijn en er geen afsluiting volgt. Daardoor heb ik dus een behoorlijk bedrag nu overgemaakt naar jullie maar ben ik het overzicht wel kwijt. De maand juli zeggen jullie gecompenseerd te hebben maar ik had dit inmiddels ook al overgemaakt dus krijg ik nog wat meer van jullie terug
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan me voorstellen dat je het overzicht dan kwijt raakt. Als je een bedrag hebt overgemaakt terwijl dit al intern is weggestreept moet je het inderdaad nog terugkrijgen. Ik heb dit voor je uitgezocht samen met een collega van de achterliggende afdeling en we kunnen geen handmatige overboeking zien van de factuur van juli. Wanneer had je dit precies overgemaakt naar ons, welk bedrag was het precies en welk kenmerk heb je daarbij gebruikt?
Daarnaast zagen we ook wanneer de rest van de toestelkosten teruggestort wordt, dat zal uiterlijk begin volgende week op je rekening bijgeschreven zijn.

Reageer