Telfort ontvangstproblemen

• 23 mei 2012
  • 15 reacties
  • 6894 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Starter
  • 14 reacties
Vraag aan andere iPhone experts op dit forum:

Wie heeft dit ontvangstgedrag ooit gezien bij een iPhone (4s) en durft dit onder "normaal gedrag" te scharen? In één keer van 3, 4 of 5 naar 0 ontvangstbalkjes en direct weer terug. Wapperdewapper.

http://www.youtube.com/watch?v=L4cxDh_YuyU

Volgens Telfort is dit normaal gedrag. Ik geloof er persoonlijk weinig van, op basis van mijn ruime ervaring met andere iPhones en simkaarten van andere providers getest op dezelfde locatie en wat ik lees op het internet. Geen gewapper van de ontvangst met andere telefoons of andere simkaarten hier.

Ik kan er zelf geen verklaring voor vinden.

15 reacties

Badge
Heb je al geprobeerd met het Telfort kaartje in een andere telefoon als de iPhone of je dan beter ontvangst hebt? Denk dat het een probleem van de iPhone is als ik het zo zie. Wat je kunt proberen is de iPhone een keer herstellen via iTunes om software matige problemen uit te sluiten.

Ik heb ook een iPhone 4 gehad waar ik ook ontvangst problemen mee had maar niet zo als jij. Vaak ging het bij mij ook beter als ik de 3G verbinding had uitstaan. Toen had ik in één keer volle bak ontvangst.
Reputatie 1
Badge
Yep, de simkaart van Telfort heb ik geprobeerd in een oude Sony Xperia, geen ontvangstproblemen, continu 3/4 balkjes 3G ontvangst, heel soms 2, op dezelfde lokatie maar geen gewapper zoals in het filmpje. Totaal niet zelfs. Gewoon stabiel.

De iPhone 4s werkt op zijn beurt weer perfect met een Vodafone simkaart op dezelfde lokatie dus ik ben er nog niet uit. iPhone 4 heb ik ook gehad met Vodafone, geen ontvangstproblemen mee, en met de 4s dus ook niet icm Vodafone.

Firmware opnieuw installeren en herstellen naar standaardinstellingen heb ik al gedaan, dat maakt niets uit.

Ik heb inmiddels het idee dat het zou kunnen zijn dat de iPhone snel tussen de 2 ingebouwde 3G antennes switcht... het is maar een gokje.

Maar goed, volgens Telfort is dit dus normaal getuige deze reactie op de video van Klantenservice:

"Één van onze netwerkspialisten heeft uw klacht bekeken en komt tot de volgende conclusie:"
"- De dekking op de postcode is toereikend" mee eens
"- De klacht gaat om binnenshuis dekking, dat wordt niet (door geen enkele provider) gegarandeerd" tja... dat is mijn punt volgens mij niet. Het gaat niet om geringe ontvangststerkte maar om heel plotseling, kortstondig en herhaald verliezen van de ontvangst en snel weer terug naar goede ontvangst. Binnen een seconde van 3 balkjes naar niets (+melding in beeld dat er geen ontvangst is) en weer terug naar 3 balkjes. Dat vind ik abnormaal gedrag. En ik vind het vreemd dat Telfort dit niet beaamt.
"- De iPhone geeft over het algemeen minder dekking" minder dan wat? niet mee eens uit eigen ervaring met iPhones
"- De huidige simkaart testen in een ander toestel en dan het bereik bekijken" gedaan, geen problemen met andere toestellen

"Meer dan bovenstaande kunnen wij niet betekenen voor de klant." onbevredigend antwoord gezien bovenstaande (toestel doet het met andere simkaart en telfort simkaart doet het met andere telefoon), vind je niet?
Reputatie 1
Badge
Gisteravond - ik was gewoon thuis waar ik minimaal 3 maar vaak 4 of zelfs 5 balkjes ontvangst heb - werd plots middenin een gesprek de verbinding verbroken. Later hoorde ik van de ander dat ik daarna kortstondig ook niet meer bereikbaar was.

Nadat de verbinding verbroken was bleef "zoeken..." in beeld staan en dat duurde minuten. Omdat de verbinding niet terug kwam heb ik zelf vliegtuigmodus aangezet en weer uit gezet, en voila, gewoon weer de normale ontvangst. Met mijn Vodafone sim heb ik dit nooit gehad.

Bij diagnostische gegevens wordt aangegeven dat op het moment dat de verbinding verbroken werd Commcenter gecrashed is met exceptie type EXC_BAD_ACCESS (SIGSEGV) en exceptie code KERN_INVALID_ADDRESS at 0x00000013

Commcenter is het proces dat verantwoordelijk is voor het afhandelen van de GSM / 3G functies van de telefoon. Ik vind het heel verdacht dat dit proces zomaar crashed. Zoals altijd had ik verder helemaal geen applicaties open, ik sluit ze na gebruik altijd netjes af door ze een voor een te verwijderen uit de taskbar, om de batterij te sparen. Dus daar kan het niet aan liggen.

Naast het gewapper van de ontvangst balkjes vind ik ook dit abnormaal. De boel hoort niet te crashen als je simpelweg aan het bellen bent. Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat de crash en het gewapper met elkaar te maken hebben.

Ik ga maar even langs de Apple Store om het daar aan een genius voor te leggen. Hopelijk wordt dit niet het bekende van het kastje (Telfort) naar de muur (Apple) verhaal waarbij ze allebei alle aansprakelijkheid afschuiven en de klant ongelukkig en machteloos in het midden staat nadat het geld al uitgegeven is, maar ik vrees het ergste.
Reputatie 1
Badge
Update: Apple heeft het toestel onderzocht en geen problemen gevonden. Dat is min of meer ook wat ik verwachtte aangezien het toestel zonder problemen werkte met een Vodafone sim.

Desondanks boden ze na het zien van de video direct aan om het toestel om te ruilen voor een nieuw exemplaar, omdat ze het gewapper van het signaal in de video zeker abnormaal vonden. Hierbij konden ze natuurlijk niet beloven dat dit het probleem zou oplossen: het zou immers ook aan de simkaart of het 3G signaal van Telfort ter plekke kunnen liggen.

Desalniettemin: erg netjes van Apple!

Mocht het probleem hiermee niet opgelost zijn (wat ik vermoed) dan kan ik mijn simkaart nog omruilen bij Telfort.

Als dat het probleem niet oplost (wat ik helaas ook vermoed) dan heb ik blijkbaar pech. Blijkbaar is dan de kwaliteit (?) van het signaal toch belabberd ondanks de goede signaalsterkte op mijn postcode (volgens Telfort) en bij mij in huis. Dit laatste naar eigen ervaring, door het hele huis 3, 4 of 5 streepjes van de 5, ik woon op de derde etage, de bovenste verdieping, er zijn geen betonnen muren hier en het gewapper van 4 naar 0 streepjes en terug vindt ook plaats op 1 meter van een groot raam, aan de andere zijde van de kamer is ook een groot raam.

En blijkbaar kan Telfort daar dan niks aan doen.

Goed, zo ver is het nog niet, ik update hier zodra ik meer weet. Hopelijk hebben anderen hier iets aan.
Op mij Iphone 4S heb ik ook hetzelfde problemen zoals hierboven
Toestel omgerolen voor een nieuwe versie maar helaas niks geholpen.
Micro sim-kaart vervangen.
Niet geholpen
Vrij regelmatig heb ik ook last van onstabiele 3G internetverbinding.
Als antwoord kreeg ik ook hetzelfde net als jouwe op mij postcode is er geen 3G problemen bekend.
Ik wacht nog steeds af voor een oplossing door Telfort!
Bij T-Mobile nooit onstabiele 3G verbinding gehad.
Dit probleem ligt aan Telfort zelf.
Ze willen geen oplossing aanbieden maar sturen iedere keer door naar iemand anders.
Ik weet al zeker dat Telfort niks ook gaat oplossen.
Ze willen gewoon van niks weten.
Reputatie 1
Badge
Beste allemaal,

Inmiddels heb ik met de spiksplinternieuwe vervangende iPhone 4s van Apple precies hetzeflde probleem gehad.

Ten eerste, regelmatig het gewapper van het signaal tussen 4 en 0 balkjes. Binnen een seconde van 4 naar 0 balkjes en weer terug naar 4, en weer naar 0...

Ten tweede, tijdens het bellen van een plek met 4 balkjes ontvangst werd weer plots de verbinding verbroken en bleef "zoeken..." in beeld staan, en weer stond bij diagnostische gegevens dat op het moment dat de verbinding verbroken werd Commcenter gecrashed is met exceptie type EXC_BAD_ACCESS (SIGSEGV) en exceptie code KERN_INVALID_ADDRESS at 0x73616230.

Het is natuurlijk vreemd dat als je gewoon stilstaat op een plek met goede ontvangst (4 balkjes) de verbinding plots verbroken wordt en de ontvangst een tijdje (rond een minuut) helemaal weg is ("Zoeken...") en pas na een tijd weer terug komt. Bovendien is bij de Diagnostische gegevens van de iPhone weer te zien dat precies op dat moment het Commcenter gecrashed is. Daar lijkt me dan meer aan de hand dan simpelweg even geen bereik.

Goed, wat nu? De telefoon is nieuw dus daar zal het niet aan liggen. Dit wist ik eigenlijk al omdat ik met Vodafone sim in dezelfde iPhone dit probleem nooit gehad heb. Daarnaast, als elke iPhone het zou hebben zouden er ook veel meer mensen over klagen. Het enige wat ik nu nog kan bedenken is de simkaart toch niet helemaal ok is. Die is immers nog niet vervangen. Of dat er iets met het netwerk van Telfort toch niet helemaal lekker zit i.c.m. de iPhone.

Als iemand weet hoe dit op te lossen hoor ik het graag.

Zoals het nu is kan ik natuurlijk niet tevreden zijn met Telfort. Je hebt een dure telefoon en abonnement en als je dan staat te bellen op een plek met goede ontvangst wordt de ander gewoon van je telefoon gekickt.
Reputatie 1
Badge
Goed, de simkaart is inmiddels omgewisseld voor een nieuwe. Ik houd jullie op de hoogte.
Hoi,

Sinds ongeveer een maand ervaar ik dit probleem ook. Het lijkt ook telkens erger te worden. Daarom toch maar op zoek gegaan of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.

Ik ben erg benieuwd of er al iets meer bekend is of dat Telfort er misschien iets over loslaat. Het is erg vervelend om tijdens telefoongesprekken geregeld weg te vallen. 

Bij mij lijkt het probleem trouwens erger te worden als ik handmatige netwerk selectie instel.

Grt. Vincent
Badge +2
Hoi,

Ik ben erg benieuwd of er al iets meer bekend is of dat Telfort er misschien iets over loslaat. Het is erg vervelend om tijdens telefoongesprekken geregeld weg te vallen. 

Grt. Vincent

Het lijkt erop dat de meeste ontvangstproblemen op de Iphone ontstaan bij providers die gebruik maken van bestaande netwerken. In dit geval Telfort die gebruik maakt van het kpn netwerk.

Hier aangesloten bij de its cheap familie en die maakt gebruik van t-mobile en ook daar heeft mijn iphone problemen mee.

Zit toch te denken dat de uitgestuurde signaal veel zwakker is waardoor de verbinding vaker weg valt.

Mijn ervaring is dat dit probleem alleen optreed bij een vast abonnement. Een prepaid doet het hier als een speer zonder uitval.
Reputatie 1
Badge
Hoi,

Sinds ongeveer een maand ervaar ik dit probleem ook. Het lijkt ook telkens erger te worden. Daarom toch maar op zoek gegaan of er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.

Bij mij lijkt het probleem trouwens erger te worden als ik handmatige netwerk selectie instel.

Grt. Vincent

Als je handmatig installeert dan heb je er meer last van omdat de iPhone het elke keer meldt als er een slechte verbinding is door middel van een melding in beeld. De daadwerkelijke ontvangst is echter niet anders dan op "automatisch".

Ik heb het zelf, na omwisselen van de telefoon bij Apple en omwisselen van de simkaart bij Telfort, maar opgegeven. Apple wisselt de telefoon wel om maar zegt dat ze Telfort verder zelf niet ondersteunen (KPN wel trouwens). Telfort komt niet veel verder dan zeggen dat de ontvangst van iPhones in het algemeen minder is. Beide bedrijven zeggen dat vast met de beste bedoelingen, maar als klant sta je dan toch met lege handen.

Mijn conclusie is dat het een probleem is dat optreedt bij de specifieke combinatie iPhone 4s met Telfort. Mijn bevindingen zijn kortweg: op sommige plekken veel ontvangst balkjes maar toch wapperend signaal tussen de 0 en 5 balkjes, plots verbroken gesprekken en dit alleen in de combinatie iPhone 4s + Telfort. Met een andere telefoon of andere provider heb ik er op dezelfde plekken geen last van.

De theorie die ik heb ontwikkeld op basis van mijn bevindingen is als volgt.

Het Telfort signaal is op sommige locaties wel sterk (signal strength, balkjes) maar toch onstabiel (signal quality, niet zichtbaar), waardoor de iPhone 4s besluit zijn dual antenne functie te gebruiken en switcht naar de andere antenne. Daardoor "wappert" het signaal heftig op en neer en valt bij het switchen ook regelmatig de ontvangst weg (soms begeleid door een commcenter crash in de telefoon, te zien in de diagnostische info), met als gevolg een verbroken telefoongesprek. Bij het internetten heb je natuurlijk ook een zeer kortstondig verbroken verbinding maar daar merk je dan weinig van.

Kortom de ongelukkige combinatie van signaalkwaliteit van Telfort, het dual antennesysteem van de iPhone 4s  en een probleem in de commcentersoftware bij het switchen tussen die antennes heeft tot gevolg dat je niet betrouwbaar kan bellen. 

Een mogelijke workaround is om op lokaties waar je de dataverbinding niet gebruikt of WiFi beschikbaar hebt, elke keer bij de netwerk settings 3G handmatig uit te zetten zodat je van het GSM netwerk gebruik maakt, dat op een andere frequentie zit dan het 3G netwerk. De kans is groot dat de ontvangst dan wel stabiel is. Helaas betekent dat wel elke keer moeizaam door menu's navigeren om deze setting om te zetten, want een snelle manier door middel van een hardware knop of een linkje op het home screen is daar niet voor beschikbaar. :(

Dit alles betekent helaas wel dat ik na het aflopen van de contractperiode Telfort weer vaarwel ga zeggen.
Ik heb precies het zelfde probleem alleen heb ik geen iphone maar een samsung s +. Ik heb afgelopen week een nieuwe simkaart gehaald in de winkel omdat ik dacht dat het door mijn prehistorische O2 kaart zou komen, helaas weet ik na 1,5 dagen al beter. Verbinding knalt er nog steeds binnen seconden uit en de snelheid is ook niet wat t zou moeten zijn. Ppppfff ben echt al jaren klant bij telfort ( minimaal 10 jaar gezien mijn O2 simkaart) maar ga nou echt twijfelen of ik blijf of over stap.
Ook hier het zelfde probleem,

Nooit geen probleem gehad met mijn T-mobile Microsimkaart. Nu bijna een week klant bij telfort 
en drama drama drama. Verschillende keren met de helpdesk gebelt alle stappen doorlopen 
en nieuwe Microsimkaart gehad (  na dat ze eerst een normale hadden op gestuurd ) maar nog steeds 
flut. Slecht bereik tot helemaal geen bereik meer 3G valt weg. Ik heb een internet versneller en zou tot 
7,2 snelheid hebben dus ik blij supersnel internet zou je denken. Heb nu weer mij prepaid t-mobile kaartje 
zo de balen heb ik er van. 

Tel: Iphone 4s 
Badge +2
Voor een ieder binnen deze treat die last ondervind van wegvallende verbindingen op iphone in izm telfort ligt deels aan de provider die gebruik maakt van het kpn netwerk. Alle providers die het netwerk van kpn huren hebben er last van. Kpn zelf niet.

Een andere factoor dat mee speeld is de dode grip. De antenne van de iphone zit links onder en heeft als resultaat dat wanneer je beld/gebeld wordt het je het signaal met je hand blokkeerd.

Zelf heb ik hier ook veel hinder van, maar bij gebruik van een goede iphone bumper zijn de uitvallen tot op heden niet meer voorgekomen

Zou zeggen probeer het eens uit
Voor een ieder binnen deze treat die last ondervind van wegvallende verbindingen op iphone in izm telfort ligt deels aan de provider die gebruik maakt van het kpn netwerk. Alle providers die het netwerk van kpn huren hebben er last van. Kpn zelf niet.

Een andere factoor dat mee speeld is de dode grip. De antenne van de iphone zit links onder en heeft als resultaat dat wanneer je beld/gebeld wordt het je het signaal met je hand blokkeerd.

Zelf heb ik hier ook veel hinder van, maar bij gebruik van een goede iphone bumper zijn de uitvallen tot op heden niet meer voorgekomen

Zou zeggen probeer het eens uit

Hoi,

Thanks maar vandaag gewoon opgezecht ( 7 dagen op afstand kopen ) Pff nou in totaal bijna twee uur met de klantenservice in de weer geweest te zijn 
en gesproken te hebben met niet zo vriendelijk medewerkers was dat mijn enige optie nog. Gelukkig na veel moeite ben ik er geloof ik van af nu althans 
heeft mij dit probeersel toch € 50,- gekost ( klantenservice, aangetekend en een maand betaald terwijl mij ABBO de 13 inging van deze maand.
Laten we hopen dat het nu klaar is. En voor de medewerkers die mee kijken op dit forum zou ik willen zeggen klantvriendelijkheid zou wel verbeterd mogen worden. 

Gr
Vreemd. Ik had tot half april een abonnement met internet.
Twee jaar lang geen enkel probleem.:o

Na half april ben ik verder gegaan met SIMonly, alleen internet.
En nu ineens:  problemen! 

- bij mij wapperen de balkjes ook (soms op de maat van de muziek waar ik naar luister)

maar vervelender is:

- als ik een verdieping lager ga in mijn huis, zit ik op het Edge netwerk en al snel verschijnt de nul o.
  nee, heeft niets met de provider te maken. Ik kan achter in de tuin zitten met mijn laptop. En in de tijd dat ik een abonnement had kon ik ook achter  in de  tuin met mijn telefoon op het  internet (wifi).
- vandaag was ik in een gesprek en verbinding viel weg
- voor het eerst ontvang ik in twee jaar een waarschuwing per sms dat ik al 80% van mijn mobiel internetbundel heb verbruikt. En als ik de volledige bundel heb verbruikt, niet meer kan internetten. Pardon? Mijn surfgedrag is ten opzichte van voorgaande maanden niet veranderd.

Ik krijg de indruk dat hier een addertje onder het gras zit, Telfort ? 

Reageer