Telfort mobiel abonnement tussentijds wijzigen

• 14 november 2012
  • 7 reacties
  • 2894 keer bekeken

Badge
Ik ben me aan het oriënteren op een geschikt abonnement. Over een tijdje ga ik voor 9 maanden naar het buitenland. Bij een andere provider is mijn abonnement ondertussen afgelopen en ik ben toe aan een nieuwe mobiele telefoon. Echter kunnen zij mij geen goede aanbieding geven voor mijn situatie.

Ik wil namelijk niet (of zo min mogelijk) betalen voor mijn mobiele abonnement als ik in het buitenland zit, maar wel mijn nummer behouden zodat ik nog wel bereikbaar ben (gebeld en gesmst kan worden). Is het mogelijk om met het Telfort abonnement zonder toestel alle pakketten (belminuten, sms, internet) vlak voor vertrek tijdelijk uit te zetten, en bij terugkomst weer aan te zetten?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Volgens mij is dat bij geen enkele provider mogelijk, althans met een abonnement...

je zou tijdelijk een pre-paid abbo kunnen nemen, maar bij telfort MOET je iedere 6 maanden opwaarderen én je telefoon gebruiken.

Mogelijk dat je bij andere providers niet "om de x-tijd" hoeft op te waarderen waardoor je die 9 maanden wél doorkomt. (T-Mobile?)

Je kan dan gewoon nummerbehoud aanvragen voor de pre-paid en als je weer terug bent neem je weer een nieuw abbo en vraagt opnieuw nummerbehoud aan.
Reputatie 8
Badge +15
@karinprummel
Welkom op het forum :)

De constructie die jij wil kan niet in combinatie met een toestel.
Wat je wel kan doen is het volgende:
- kies het toestel van je keuze
- neem geen belminuten
- selecteer 100 sms voor 3 euro
- neem geen internetbundel

Zodra je het pakket hebt ontvangen en het abonnement is ingegaan dan selecteer je pas een belbundel en eventueel een internetbundel.
Een maand voor je naar het buitenland gaat dan zeg je de belbundel en eventueel de internetbundel op.
Je abonnement loopt dan wel gewoon door met de 100 sms voor 3 euro per maand + de kosten voor toestellease.

Kom je weer terug dan kun je weer een bel- en eventueel internetbundel aanzetten.
Dat is een mooie oplossing Koffiemok!
Ideaal voor mensen die een lange reis in het vooruitzicht hebben.
Ik neem 'm mee!
Reputatie 8
Badge +15
@EdwinR
Volgens de voorwaarde moet je wel 1 keer per 6 maanden gebruik maken van het abonnement. Doe je dit niet dan heeft Telfort het recht om het abonnement te ontbinden. Dan maar even een sms vanuit het buitenland sturen, die paar centen... 😉
Ah oke.. nou inderdaad... dat kan er nog wel af 😃
Badge +2
Houd bij het eraan- en erop zetten van de bundels wel in de gaten dat je de bundels dan achteraf toevoegt a de niet-kortingsprijzen. Bijv 500MB internet meteen kiezen betekent €10 p/mnd, achteraf €17 per maand. Wellicht is de huidige actie met 300 min + 500MB + Sony Xperia T (of HTC One 😵 wel iets. Normaal 7 + 10 + 21 = 38, nu 2 jaar 30 (inclusief toestel).
Reputatie 3
Badge +1
@karinprummel,

Welkom op het forum!
Wat koffiemok aangeeft klopt. Je kunt dan gebruik maken van het Telfort Basis abonnement.
Meer informatie over dit abonnement vind je https:// http://shop.telfort.nl/telefoon-abonnement/samenstellen/.
Let op: dit kan niet in combinatie met een toestel.

Weet je zo voldoende?

Denise

Reageer