Telfort Micro SIm activeert niet

• 16 december 2012
  • 15 reacties
  • 3726 keer bekeken

Badge
Na veel moeite is het me toch eindelijk gelukt om in een Nexus 4 te bemachtigen. Het toestel accepteert alleen mijn oude simkaart niet, dus heb ik een micro SIm besteld. Hier begint de ellende. De simkaart maakt geen verbinding met het netwerk, ook niet met een adaptertje in mijn oude toestel. Ik probeerde vervolgens via de site mijn simmetje te activeren, maar dit lukt me maar niet. 

Bij het inloggen bij Mijn Telfort staat er direct dat ik een nieuwe sim heb en ik door kan klikken om hem te activeren. Helaas krijg ik vervolgens dit bericht en verandert er niets aan mijn simkaart: 

'Uw nieuwe Telfort-simkaart is nog niet gebruiksklaar. Activeer uw simkaart eerst om er gebruik van te kunnen maken. Nadat u de simkaart heeft geactiveerd, belt u weer met uw huidige nummer. U behoudt uw beltegoed.'

'Uw activatie is reeds uitgevoerd. De status kan niet automatisch ververst worden. Zodra u opnieuw inlogt ziet u de juiste status.'

Telkens als ik, netjes volgens de instructies, in en uitlog krijg ik weer hetzelfde scherm. Het rebooten van mijn toestel levert ook geen oplossing op. Wat zou ik kunnen doen? Ik heb niet zo'n zin om constant met twee toestellen op zak te lopen. 

15 reacties

Same here ! http://hetheleverhaal.nl/webshopervaringreview/de-kpn-appeltjes-liggen-dicht-bij-de-boom-simyo-en-telfort/
Misschien hebben ze troubles maar melden het niet.
Via zoekmachines meer gevonden met dit euvel.
Reputatie 3
Badge +1
@Fury,

Vervelend dat je nu geen gebruik kunt maken van jouw toestel. Het lijkt erop dat er iets niet goed gaat met de activatie. Ik help je graag verder. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer, e-mailadres en simkaartnummer nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

@all4all,

Kun je aangeven wat je precies voor melding krijgt? Wat voor toestel gebruik je?

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@Fury,

Bedankt voor de aanvullende gegevens. Ik heb zojuist de simkaart succesvol geactiveerd. Ik adviseer je het toestel uit- en aan te zetten. Kun je mij laten weten of het werkt?

Denise
Badge
Het werkt, top! Het toestel vond het netwerk niet vanzelf, maar nadat ik hem handmatig op Telfort zette doet ie het weer prima.
Hij schreef: "toen ik hem op telfort zette.."
Ik heb dat niet, bij mij worden er 3 gevonden, netwerken : kpn, vodafone en t-mobile. 
Badge
Hij schreef: "toen ik hem op telfort zette.."
Ik heb dat niet, bij mij worden er 3 gevonden, netwerken : kpn, vodafone en t-mobile.

Telfort zit op het kpn netwerk, dus dan KPN selecteren.
Voor mij geldt hetzelfde.
Onlangs een nieuw Samsung Note 2 aangeschaft, daarvoor een microsimkaar aangevraagd en die probeer ik nu te activeren.
Ik klink op de link (Simkaart activeren via Mijn Telfort) op de klantenservice afdeling, wordt dan doorgestuurd naar Mijn Telfort.
Eenmaal daar ingelogd, dan kan ik helemaal nergens vinden waar ik mijn nieuwe micro simkaart kan activeren.
Wat nu te doen?

Gr,

Kaleem
Reputatie 8
Badge +17
Nóg een keer op die link klikken?
Lukt nog steeds niet.
Reputatie 3
Badge +1
@Kaleem,

Wat vervelend dat je niet direct op de juiste pagina uitkomt. Je kunt de simkaart activeren onder het kopje 'Verlies & Diefstal' in Mijn Telfort. Mocht dit niet lukken dan kun je contact opnemen met onze telefonische klantenservice. Zij kunnen de simkaart direct voor je activeren.

Denise
Misschien een aparte broser die scripts uit heeft staan of plugins m.b.t. constant dit of dat blokkeren aan?
Dus chrome, firefox o.i.d. ? Ubuntu, andere linux?
Zo ja probeer het bij iemand met windows en internet explorer.
Bij mij leidde de link naar activeren, kun je eventueel nog zoeken in scherm met ctrl-f of via het browser menu : zoeken op pagina o.i.d.

Vindt je hem dan nog niet dan is telfort wellicht wegens vele nano en micro simkaart activatie ellende bezig geweest met de website en vergeten iets goed terug te zetten.

En oh ja, met ctrl-f5 kun je de pagina verversen. Nog een tip: verwijder je cookies voor je bij telfort in logt om te gaan activeren.
Hoi, ik heb nu al extra kosten, terwijl ik van sms, data, belminuten, nog over heb = pure winst voor telfort.
Klopt het dat dat ook nog eens helemaal niet mee gaat, dat restant, naar volgende maanden of zelfs maar 1 week?

Vertraging zichtbaarheid van gebruik: http://www.imgur.com/Y0TIF.png

Gesprekken en sms/mms in Nederland
30 tot 60 minuten na gebruik.

Mobiel internet in Nederland
Wordt elke dag na middernacht verwerkt.

Al het gebruik in het buitenland
Enkele uren tot een week vertraagd

Alle 3 bovenstaande is n.v.t.
Dus hoe kan ik nu al online zien dat ik 2,euro nog wat extra kosten heb? waardoor? waarheen? waarvoor?
Reputatie 3
Badge +1
@all4all,

Wat vervelend dat je extra kosten hebt. Sommige diensten vallen niet binnen een bundel. Denk hierbij aan bijvoorbeeld betaalde sms-diensten. Je kunt zien waar de extra kosten uit zijn opgebouwd in Mijn Telfort bij 'Details verbruik'.

Denise
Ik kan m ook niet activeren,

Heb een prove bericht gestuurt.
Badge +1
@Basenmel,

in het onderschrift van de Webcare medewerkers staat "Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten, tenzij wij hierom vragen".

Ze ongevraagd een PB sturen levert dus niets op.
Even wachten dus tot een van de Webcare medewerkers jou vraagt hun je gegevens te sturen.

Reageer