Telefoon niet geblokkeerd door telfort, nu als klant opdraaien voor kosten?

• 7 januari 2013
  • 7 reacties
  • 2035 keer bekeken

Erg vervelend wat er allemaal aan de hand is. Je verwacht dat een professionele dienstverlener haar klanten zo goed mogelijke service verleent. Helaas is dit voor mij niet het geval, lees hieronder mijn verhaal: 
Oudejaarsavond is mijn telefoon uit mijn zak gestolen, waarna ik direct een voorbijganger heb aangesproken om de klantenservice te bellen en ik mijn nummer (06-3081****) geblokkeerd heb. Hierna heb ik voor de zekerheid zelfs nog gecontroleerd of de simkaart daadwerkelijk geblokkeerd is door naar het desbetreffende nummer te bellen. Er was geen gehoor.

Na alles uitgelegd te hebben, heb ik een nieuw abonnement bij Telfort afgesloten (uiteraard met telefoon omdat ik die niet meer had)
Kort daarna logde ik in op Mijn Telfort. Hier kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat er t/m 2 januari naar verschillende buitenlandse nummers is gebeld voor 116,63 euro!
Zelf bel ik nooit naar buitenlandse nummers. Hierna heb ik, zonder succes, direct gebeld met de Telfort klantenserivce. De lijn was overbezet. Vervolgens heb ik een half uur in een Telfort winkel in Groningen in de rij gestaan om mijn verhaal te doen bij een medewerker, dat in totaal ook een half uur duurde. Kortom, zeer teleurstellend hoeveel moeite ik als klant moet doen om mijzelf te verdedigen voor iets wat niet eens mijn fout is.

Hoe is het mogelijk dat mijn nummer 's avonds 31 december tot aan 2 januari 17:15 uur niet te bereiken was, terwijl de dief er gewoon mee kon bellen? 

Ik vind het zeer teleurstellend en bovendien onbeschoft dat ik net per mail geinformeerd werd door Telfort dat ik als klant zelf voor de kosten opdraai, ondanks dat ik volgens de procedures gehandeld heb.
Na jarenlang trouwe klant bij Telfort te zijn, verwacht ik op z'n minst een excuus en kwijtschelding van de 116,63 euro!

I. de Graaff uit Oegstgeest

7 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@Irenedg90,

Welkom op het forum! Wat ontzettend vervelend om te lezen wat er is voorgevallen.
Ik kijk graag voor je na wat er precies is gebeurd en wat ik hierin voor jou kan betekenen.
Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@Irenedg90,

Bedankt voor de aanvullende gegevens. Ik heb het voor je uitgezocht. In ons systeem is zichtbaar wanneer je contact hebt gehad met Telfort. Als jouw simkaart geblokkeerd moet worden en de klantenservice is niet open dan krijg je een bandje te horen waarnaar je ervoor kunt kiezen om de simkaart te blokkeren. Hiervoor toets je dan jouw mobiele nummer in, zodat wij dit direct aan jouw account kunnen koppelen. Wij zijn in de periode die jij noemt (oud en nieuw) geen melding in ons systeem dat er contact is geweest. Al het contact wordt geregistreerd. Om deze reden zullen wij de kosten niet vergoeden.

Denise
Nogmaals, ik heb dit gedaan. Er was een computerstem te horen en heb vervolgens mijn telefoonnummer ingetoetst.
Hierna was er geen gehoor meer als ik naar mijn telefoon belde. 

Het is toch niet te geloven dat ik na alle procedures gevolgd te hebben alsnog voor de volle 100 % de rekening te moeten betalen?
Als klant word je gewoon in het diepe gegooid en word je de dupe van iets waar je niets aan kunt doen.
Bedankt Telfort.

I. de Graaff
Reputatie 3
Badge +1
@Irenedg90,

Ik begrijp dat je hier enorm van baalt. Echter, is bij ons niet geregistreerd dat er contact is geweest. Wellicht dat er iets mis is gegaan.

Denise
Hallo Denise,

Het is duidelijk dat er iets mis is gegaan. 
Echter weet ik 100% zeker dat ik het nummer geblokkeerd heb. Hoe kan er anders verklaard worden dat er geen verbinding meer met mijn nummer gemaakt kon worden?

Het is niet fair dat de kosten volledig op mij verhaald worden. Wat zijn er voor mogelijkheden?
Reputatie 3
Badge +1
@Irenedg90,

Zoals ik eerder al heb aangegeven wordt al het contact dat er is geweest geregistreerd. Wij zien nergens terug dat er telefonisch contact is geweest. Je vraagt om mogelijkheden. Deze kan ik je niet bieden. Mocht je het er echt niet mee eens zijn dan kun je natuurlijk altijd bezwaar maken via de klachtencommissie.

Denise
Badge +1
EHierna heb ik voor de zekerheid zelfs nog gecontroleerd of de simkaart daadwerkelijk geblokkeerd is door naar het desbetreffende nummer te bellen. Er was geen gehoor.

even nieuwsgierig: je zegt dat er geen gehoor was, bedoel je daarmee dat je een stem hoorde die vertelde dat het nummer niet bereikbaar was, kreeg je direct de voicemail, ging ie wel over maar werdt er niet opgenomen of iets anders?

Natuurlijk erg vervelend dat dit zo loopt. Welk nummer had je gebeld om je sim te laten blokkeren?

Reageer