beantwoord

Telefoon met abonnement ontvangen maar geen simkaart.

  • 31 mei 2018
  • 6 reacties
  • 272 keer bekeken

Ik heb vorig jaar een telefoon met een abonnement gekocht bij telfort. Ik heb toen aangegeven dat ik nummerbehoud wilde, maar die aanvraag was nog niet compleet. Op 19-08-2017 werd de nieuwe telefoon bezorgd, maar er zat geen nieuwe simkaart bij.
Ik kreeg een email waarin staat dat ik wel een simkaart heb ontvangen. In de email staat dus ook een 06-nummer en dat nummer staat ook in de facturen die ik ontvang.
Maar ik heb die simkaart dus nooit ontvangen, maar ik kan ook niet inloggen op 'Mijn Telfort' want ik weet mijn wachtwoord niet. Die kan ik ook niet opvragen, want dan wordt die gestuurd naar het nummer van de simkaart die ik helemaal niet heb.

Hoe los ik dit op, want ik betaal nu voor een abonnement die ik niet kan gebruiken. Gelukkig is het nummer wat ik hiervoor had nog niet geblokkeerd, dus kan ik dat abonnement nog gebruiken, maar nu betaal ik dus wel voor twee.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 3 juni 2018, 18:02

Hoi Maureen68, welkom op het Forum. En wat leuk dat je een abonnement hebt gekocht bij ons, maar het gaat dus allemaal nog niet zo soepel omdat je nog geen simkaart hebt ontvangen. Het nummerbehoud is dus ook nog niet aangevraagd en het lukt niet om op mijn Telfort te komen. Dat is nogal wat. 😞

Zullen we beginnen met Mijn Telfort. Op https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/account-maken-voor-mijn-telfort-mobiel.htm lees je hoe je een nieuwe kan aanmaken.

Zodra je dit hebt gedaan kun je in Mijn Telfort een vervangende simkaart aanvragen. Apart dat je deze toen niet gekregen hebt. 😞 Op https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vervangende-simkaart-aanvragen.htm. Je mag hier ook voor langs de winkel als je dat liever wilt.

Wanneer we dit allemaal hebben kunnen we nummerbehoud gaan aanvragen. https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/nummerbehoud-mobiel-nummer-aanvragen.htm geeft aan hoe je dat kan doen. Gaat dit zo allemaal lukken? Ik hoor het graag.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi Maureen68, welkom op het Forum. En wat leuk dat je een abonnement hebt gekocht bij ons, maar het gaat dus allemaal nog niet zo soepel omdat je nog geen simkaart hebt ontvangen. Het nummerbehoud is dus ook nog niet aangevraagd en het lukt niet om op mijn Telfort te komen. Dat is nogal wat. 😞

Zullen we beginnen met Mijn Telfort. Op https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/account-maken-voor-mijn-telfort-mobiel.htm lees je hoe je een nieuwe kan aanmaken.

Zodra je dit hebt gedaan kun je in Mijn Telfort een vervangende simkaart aanvragen. Apart dat je deze toen niet gekregen hebt. 😞 Op https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vervangende-simkaart-aanvragen.htm. Je mag hier ook voor langs de winkel als je dat liever wilt.

Wanneer we dit allemaal hebben kunnen we nummerbehoud gaan aanvragen. https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/nummerbehoud-mobiel-nummer-aanvragen.htm geeft aan hoe je dat kan doen. Gaat dit zo allemaal lukken? Ik hoor het graag.
Hoi Maureen68, welkom op het Forum. En wat leuk dat je een abonnement hebt gekocht bij ons, maar het gaat dus allemaal nog niet zo soepel omdat je nog geen simkaart hebt ontvangen. Het nummerbehoud is dus ook nog niet aangevraagd en het lukt niet om op mijn Telfort te komen. Dat is nogal wat. 😞

Zullen we beginnen met Mijn Telfort. Op https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/account-maken-voor-mijn-telfort-mobiel.htm lees je hoe je een nieuwe kan aanmaken.

Zodra je dit hebt gedaan kun je in Mijn Telfort een vervangende simkaart aanvragen. Apart dat je deze toen niet gekregen hebt. 😞 Op https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vervangende-simkaart-aanvragen.htm. Je mag hier ook voor langs de winkel als je dat liever wilt.

Wanneer we dit allemaal hebben kunnen we nummerbehoud gaan aanvragen. https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/nummerbehoud-mobiel-nummer-aanvragen.htm geeft aan hoe je dat kan doen. Gaat dit zo allemaal lukken? Ik hoor het graag.


Bedankt voor de reactie!,

Het aanmaken van een nieuw account is al gelijk een probleem helaas.

Om een nieuw account aan te maken, moet ik beginnen met het invullen van mijn 06-nummer. Als ik mijn huidige nummer invul (die ik dus wil behouden) dan ontvang ik geen sms bericht. Dit is ook begrijpelijk, want dit 06-nummer is nog niet gekoppeld aan het abonnement.

Op mijn facturen staat nu nog een nieuw 06-nummer van de simkaart die ik niet ontvangen heb. Ik kan dit nummer dus ook niet gebruiken om een nieuw account aan te maken. Dan wordt er namelijk eens sms bericht naar dat 06-nummer gestuurd en die kan ik niet lezen.

Ik hoop dat het te volgen is, aangezien het een beetje ingewikkeld uit te leggen is. Ik hoop dat je een oplossing weet:)
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb het volgens mij duidelijk. Je kan geen Mijn Telfort aanmaken, want het nummer is of nog niet gekoppeld of je hebt geen simkaart bij het nummer. Het belangrijkste lijkt mij dat je eerst een simkaart krijgt. De snelste weg is denk ik om even naar de winkel te gaan. Je krijgt dan namelijk meteen de simkaart mee. Mijn collega kan dan ook meteen nummerbehoud voor je aanvragen. Uiteraard wil ik dit ook graag voor je doen, hier gaat alleen wat meer tijd in zitten. Ik hoor het graag waar je voorkeur naar uit gaat.
Reputatie 3
Badge +8
Hi Maureen,

Is het inmiddels gelukt met het aanmaken van je account? Ik markeer Bart's bericht als antwoord, mochten andere gebruikers tegen hetzelfde probleem aanlopen. Geef een seintje als we nog iets voor je kunnen doen!
Hoi,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik me hierin verdiept heb, want door omstandigheden heb ik geen tijd gehad om dit probleem van mij op te lossen. Ik woon helaas totaal niet dicht in de buurt van een telfort winkel, dus het wordt voor mij heel moeilijk om zelf een nieuwe simkaart te halen. Zou dit ook op een andere manier kunnen, bijvoorbeeld opsturen? Is het dan wel mogelijk om dat nummer aan mijn abonnement te koppelen?

Groetjes Maureen
Reputatie 8
Badge +11
Het is inderdaad alweer een tijd terug @Maureen68 . Ik begrijp dat je nog steeds geen simkaart van ons hebt ontvangen? Je weet dus nog steeds het nummer niet begrijp ik want jouw eigen nummer is nooit over gezet op onze simkaart?

Ik wil je aanraden om even te bellen met 0900-9596 of naar de winkel te gaan. Mijn collega kan dan meekijken en jouw een simkaart sturen.

Reageer