beantwoord

Telefoon abbonement

• 30 september 2018
  • 6 reacties
  • 243 keer bekeken

Ik ben minderjarig en wil graag een nieuwe abbonement onder mijn vaders naam maar wil het zelf graag onder mijn eigen rekeningnummer betalen kan dat?

Als dat niet gelijk kan bij aanschaffing kan ik dan de rekeningnummer dan wijzigen naar de mijne later omdat mijn vader toch indirect de beheerder is van mn rekeningnummer.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 1 oktober 2018, 18:35

Hallo SharL, welkom op het forum en leuk dat je een abonnement bij ons wilt afsluiten! 🙂 Wat GJC zegt klopt inderdaad, het rekeningnummer moet op dezelfde naam staan als het abonnement. In dit geval zal dat het rekeningnummer van je vader moeten zijn. Ook als je het rekeningnummer later wilt wijzigen zal dat op zijn naam moeten staan. Je kunt dan eventueel maandelijks de abonnementskosten aan hem overmaken, zodat jij er effectief wel zelf voor betaalt.
Als je 18 bent geworden zal je het contract over kunnen zetten naar jouw naam.

Is het ook niet mogelijk dat TS een abo afsluit met goedkeuring ouders? Evt 1 van de ouders mee laten tekenen?

Nee, dat is niet mogelijk. Wettelijk is dat niet mogelijk onder de 18 jaar, de enige optie is dat de ouders het abonnement op hun naam afsluiten en betalen.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11
In principe kan dat niet. Het contract moet staan op de naam van de rekeninghouder:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/rekeningnummer-mobiel-wijzigen.htm
Je kunt wel op het moment dat je aan de voorwaarden voldoet, zoals leeftijd, het contract overnemen:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/contract-overnemen-telfort-mobiel.htm
dus mn vader kan niet het rekeningnummer wijzigen naar de mijne ook al staat het contract op mn vaders naam?
Reputatie 8
Badge +11
Zoals ik het lees niet. Naam op het contract en van de rekeninghouder moet gelijk zijn.
Nu ben ik even gaan kijken bij mijn eigen gegevens en het lijkt er op dat het wel kan (heb het uiteraard niet doorgevoerd om geen probleem te krijgen).
Ik denk dus dat het wel kan, maar garantie geef ik niet.
Reputatie 2
Is het ook niet mogelijk dat TS een abo afsluit met goedkeuring ouders? Evt 1 van de ouders mee laten tekenen?
Reputatie 8
Badge +11
Dat zou ik als mede-klant niet weten. Daar zou Telfort zelf antwoord op moeten geven. Zodra ze aan het topic toe zijn zullen ze wel reageren.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo SharL, welkom op het forum en leuk dat je een abonnement bij ons wilt afsluiten! 🙂 Wat GJC zegt klopt inderdaad, het rekeningnummer moet op dezelfde naam staan als het abonnement. In dit geval zal dat het rekeningnummer van je vader moeten zijn. Ook als je het rekeningnummer later wilt wijzigen zal dat op zijn naam moeten staan. Je kunt dan eventueel maandelijks de abonnementskosten aan hem overmaken, zodat jij er effectief wel zelf voor betaalt.
Als je 18 bent geworden zal je het contract over kunnen zetten naar jouw naam.

Nee, dat is niet mogelijk. Wettelijk is dat niet mogelijk onder de 18 jaar, de enige optie is dat de ouders het abonnement op hun naam afsluiten en betalen.

Reageer