beantwoord

Telefonische overlast van bedrijven

• 6 februari 2019
  • 9 reacties
  • 196 keer bekeken

Hallo allemaal,

Mijn mobiele nummer heb ik al een kleine 25 jaar en zolang als het al bestaat staat het in het bel-me-niet register.

Sinds een paar weken wordt ik regelmatig gebeld door bedrijven die vervolgens vragen naar ene mevrouw huppel de pup (iedere keer dezelfde naam). Dit ben ik dus niet en ken die mevrouw ook niet. Die bedrijven bellen ook vanuit een ander deel van het land dan waar ik woon. Excuses en vervolgens wordt ik verwezen naar het bel-me-niet register...

Wat moet ik hier nu van denken? Is dit iemand die mijn nummer misbruikt?

Bij voorbaat dank,
Jean

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid en topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 7 februari 2019, 14:49

Hallo @JeanFiets, welkom op het Telfort forum. Zoveel telefoontjes die vragen naar iemand anders is vreemd inderdaad! Het vernieuwen van de Bel-me-niet registratie is ook het eerste waar ik aan denk, heb je dat al kunnen doen? Als ze je desondanks toch blijven bellen lijkt het erop dat iemand per ongeluk jouw nummer heeft opgegeven in plaats van hun eigen, zoals Koffiemok ook aangeeft:
De provider kan weinig betekenen. Ik vermoed dat het 06-nummer van TS gebruikt wordt gebruikt op de website van die bedrijven en daar kunnen providers niet bij. Met het invullen en doorgeven van je telefoonnummer geef je namelijk toestemming om gebeld te worden al sta je ingeschreven in het bel me niet register. Misschien bewust of misschien onbewust een verkeerd cijfer in het 06-nummer gebruikt.
Wij hebben daar helaas geen invloed op, je kunt dat dan bij het bewuste bedrijf zelf aangeven.
Bekijk reactie

9 reacties

Hartelijk dank voor alle reacties!

Type foutje van iemand... Wel heel erg vervelend, ben door de tijd heen al zoveel lastig gevallen dat ik erg blij was met het register, dat maakte het toch minder. Heeft nu geen nut meer dat ik erin sta dan, een zo genoemde maas in het net.

Men zou dus eerst moeten checken of naam en telnr wel klopt en of het in het bel-me-niet-register staat. Waarom zou je toestemming geven terwijl je in het register staat is krom in mijn ogen.

Ja, die bedrijven die me bellen halen me wel gelijk uit hun bestand, maar dat stopt het niet af dat andere bedrijven me bellen. Helaas is er geen manier om dat af te stoppen dan.

I.i.g. Heel veel dank!
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @JeanFiets, welkom op het Telfort forum. Zoveel telefoontjes die vragen naar iemand anders is vreemd inderdaad! Het vernieuwen van de Bel-me-niet registratie is ook het eerste waar ik aan denk, heb je dat al kunnen doen? Als ze je desondanks toch blijven bellen lijkt het erop dat iemand per ongeluk jouw nummer heeft opgegeven in plaats van hun eigen, zoals Koffiemok ook aangeeft:
De provider kan weinig betekenen. Ik vermoed dat het 06-nummer van TS gebruikt wordt gebruikt op de website van die bedrijven en daar kunnen providers niet bij. Met het invullen en doorgeven van je telefoonnummer geef je namelijk toestemming om gebeld te worden al sta je ingeschreven in het bel me niet register. Misschien bewust of misschien onbewust een verkeerd cijfer in het 06-nummer gebruikt.
Wij hebben daar helaas geen invloed op, je kunt dat dan bij het bewuste bedrijf zelf aangeven.
Typefout door de persoon die het nummer wel heeft ingevuld, dat is zoals ik het lees wat Koffiemok bedoeld. En in die situatie heeft een bel me niet register geen nut meer.
Als aanvulling:
De bedrijven die bellen, noemen niet de naam van JeanFiets maar een andere naam.
Als die bedrijven bellen naar dat mobiele nummer, als JeanFiets het nummer ergens achtergelaten heeft,
zal haar naam genoemd worden en niet die van die andere mevrouw lijkt mij.
Dat van die bokkades klopt niet helemaal Koffiemok.
Ik heb mijzelf nooit geregistreerd bij infofilter maar direct bij het Bel-mij-niet-register.
Ik heb na 2009 mijzelf geregistreerd bij het Bel-mij-niet-register en heb eind vorig jaar nog mail gehad.
Die mail hield in dat ik mijn registratie moest verversen.

Tegelijkertijd heb ik ook het onderzoekfilter weer ververst.
En bedrijven de 'wacht' aangezegd.

Maar de tip om te vragen naar het bedrijf ect is wel een goede tip.
Reputatie 8
Badge +15
@mandy
Telefonisch overlast is niet bedoeld als je overlast van bedrijven hebt. Daar heb je het bel me niet register voor.

Je hoeft alleen de blokkades te verversen als je een blokkade hebt ingesteld tot 2009. Toen is het van infofilter naar bel me niet register gegaan en was de aanmelding 3 jaar geldig. Zie deze pagina. Aanmelden in het bel me niet register is onbeperkt geldig.

@JeanFiets Als het nog een keer voorkomt dan zou ik vragen hoe ze je aan je nummer komen. Dat moet voor een bedrijf te achterhalen zijn. Bezoek de website van het betreffende bedrijf en dien een klacht in.
Graag gedaan!
Als één bedrijf belt voor die mevrouw, zal ik denken toeval.
Maar als meerdere bedrijven bellen, zal ik dit ook vreemd vinden.
Dank je voor je reactie!

Had het register al een poos niet bezocht, dus maar es gedaan, stond er nog steeds in, en nog steeds op mijn naam. Dus niet op naam van degene waar die bedrijven naar proberen te bellen. Naar mij vragen ze ook niet.

Wordt eigenlijk zelden of nooit gebeld voor onderzoek, maar daar heb ik me inmiddels ook maar ingeschreven. Waarvoor ze bellen weet ik niet, maar zijn wel bedrijven die normaal gesproken door het bel-me-niet register tegengehouden worden.

Mja, ze bellen niet voor mij, en dat is nu juist het rare.
Dit is wat ik gevonden heb over telefonische overlast voor mobiel op de website van Telfort.

Telefonische overlast Mobiel

Of je nummer misbruikt wordt weet ik niet.
Dit kan misschien webcare achterhalen?
Als zij dit kunnen, wat ik niet weet, kan je misschien vast je telefoonnummer in je profiel zetten.
Dan weten zij wie je bent en om welke aansluiting het gaat.

Heb je het bel mij niet register al eens geüpdatet?
Eén keer in de drie jaar is dit nodig.
Verder heb je ook het Onderzoekfilter waar je jezelf ook kunt registreren.

Reageer