beantwoord

Te weinig mb's gekregen bij een nieuw abonnement

• 15 augustus 2017
  • 26 reacties
  • 494 keer bekeken

Gisteren is door Belsimpel mijn nieuwe abonnement incl telefoon aangesloten.
Het betrof een (150min, 1000mb, 2jr) abonnement met een xiaomi note4.
Vandaag heb ik de telefoon en de simkaart ontvangen. Nu blijkt echter dit abonnement met 500mb te zijn ingevoerd door Telfort. Navraag bij de klantenservice leverde niets op. Men wilde het niet begrijpen. Het versturen van een klachtenformulier lukt niet omdat er kennelijk een fout in de website zit.
Hoe nu verder? Een normaal emailadres is er ook niet.
icon

Beste antwoord door Stephen 17 augustus 2017, 19:38

Beste Ath, het klopt inderdaad dat de bundel verkeerd is ingevoerd. Aangezien je factuurdatum de 18e is en op deze datum ook CombiVoordeel van start gaat zullen we dan een ticket aanmaken om de bundel te corrigeren. Het wordt dus hoe dan ook gewijzigd van 500 MB naar 1000 MB. Zodra de wijziging is doorgevoerd ontvang je een bericht Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. In de tussentijd kun je vragen of opmerkingen gewoon in dit topic achterlaten.
Bekijk reactie

26 reacties

Mijn nieuwe telfort abbonement is vandaag ingegaan. Me contract bij GSMWEB staat 175 bel minuten en 1200 MB per maand voor 12,50 maar ik heb maar 150 bel minuten en 1000 MB voor 12,50 gekregen hoe komt dat?
Reputatie 8
Badge +11
Dubbelpost:

https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/te-weinig-mbs-bij-nieuw-abbonement-71430/index1.html#post585375
Reputatie 8
Badge +16
Hallo ath, welkom op het forum! Ik betreur het dat je er telefonisch niet bent uitgekomen met onze klantenservice. Ik heb het een en en ander voor je nagekeken en zie dat je een abonnement met 500 MB's hebt afgesloten. Aangezien je ook al een Telfort Thuis abonnement thuis ontvang je van ons als klantvoordeel 25 belminuten extra bovenop de 150 minuten en nog 700 MB extra bovenop de 500 MB's. Heb jij toevallig een bevestiging ontvangen waarop staat aangegeven dat het afgesloten abonnement 1000 MB ipv 500 MB bevat? Ik zie je reactie graag tegemoet.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Ath, wij verwachten dat alle gegevens met betrekking tot jouw abonnement deze week nog worden gecorrigeerd. Vrijdag neem ik weer contact met jou op voor een update.

@Twente70,

Bedankt voor het afsluiten van een mobiel abonnement. :D
Bij die 1000 MB's zitten 500 MB's extra inbegrepen die jij als klantvoordeel van ons ontvangt omdat je ook een Telfort Thuis abonnement hebt.
Reputatie 8
Badge +17
Je kan toch ook met belsimpel bellen?
Even vragen wat zij hebben doorgegeven!
Kees-Jan, Belsimpel wil pas iets doen als ze de eerste factuur gezien hebben.
Stephen,
Ik heb inderdaad zwart op wit een bevestiging van belsimpel, dat ik een Telfort-abonnement met 1000 mb 4g heb afgesloten. Dus ergens is het fout gegaan. Maar ik heb in ieder geval geen 500 mb afgesloten.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo ath, kun je mij de bevestiging mailen? Ik heb je een mailadres kenbaar gemaakt via een privébericht. Laat je even weten zodra je de mail hebt verstuurd?
Stephen, ik heb het bericht van belsimpel doorgestuurd.
Dit heb ik ook zwart op wit van hen bevestigd gekregen.
Ik heb een gelijke ervaring. Op 4 augustus mijn abo verlengd, gekocht 175 minuten en 1200 MB, door de verdubbelaar dus 350 minuten en 2400MB. In mijn telfort staat echter 500 MB + 500 MB en 150 min + 150 min. Vandaag 24.08.2017 heb ik voor de 5e keer gebeld met klantenservice telkens een ander antwoordt. Afgelopen maandag gaf een dame van klantenservice aan dat alles voor woensdagavond 23.08.2017 geregeld zou zijn. NEE dus, vandaag weer andere reactie, moet je wachten tot de volgende factuur dan zal het ook wel goed staan in mijn telfort. Daarnaast ben ik zo stom geweest om nog een 2e nummer te verlengen op 15 augustus, hetzelfde ingekocht, je mag 2 x raden wat in mijn Telfort staat, het verkeerde natuurlijk. Wie kan mij helpen ??? Klantenservice niet want die vertellen telkens een ander verhaal. Ik ga nu kijken via juridisch advies om beide abo terug te draaien en alles weg te halen bij telfort, ook internet etc. Jammer telfort is een perfecte provider totdat je iets gaat wijzigen.
Andre
Reputatie 8
Badge +11
Dubbelpost:

https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/te-weinig-mb-s-en-minuten-tov-nieuwe-abo-70630/index1.html#post579362
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor de snelle reactie! Op de bevestiging staat inderdaad 1000 MB's aangegeven. Ik heb deze daarom intern uitgezet naar onze Backoffice afdeling. Zij gaan dit verder voor je uitzoeken en nemen binnen twee werkdagen contact met jou op. In de tussentijd kun je mij ook benaderen indien je vragen of opmerkingen hebt.
Vandaag is het abonnement veranderd in 1000 mb.
Hiervoor is echter ook een hoger bedrag in het systeem gezet.
Niet juist! Jullie weten heel goed welk contract ik bij Belsimpel heb afgesloten.
Het gaat dus weer niet goed. Ik sta nu op een maandbedrag van 23 euro ipv 18,50.

Is het nu echt zo moeilijk om deze fout te herstellen?
Misschien iets totaal anders. Ik heb een abo voor 500MB. Afgelopen maand heb ik 1malig bijgekocht omdat ik te kort kwam. Bij ingaan nieuwe maand zijn deze niet meer zichtbaar in de app. 250MB gewoon weg. Klantenservice gebeld en die zeggen dat ze er nog zijn maar niet zichtbaar.. Ik noem het diefstal.

Ik kan op geen enkele manier controleren of het klopt wat er er gezegd wordt. Vind dit een vreemde gang van zaken bij Telfort.
Reputatie 8
Badge +11
Je kunt het niet controleren, oké. Klantenservice zegt dat ze er wel zijn.
Om dat diefstal te noemen gaat mij te ver en is ook niet steekhoudend.

Denk even na voor je wat roept. Dit staat er over diefstal in de wet: "Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen........"

Mogelijk ben je meer gebaat bij een goed inzicht in je MB's
Reputatie 8
Badge +10
Misschien iets totaal anders. Ik heb een abo voor 500MB. Afgelopen maand heb ik 1malig bijgekocht omdat ik te kort kwam. Bij ingaan nieuwe maand zijn deze niet meer zichtbaar in de app. 250MB gewoon weg. Klantenservice gebeld en die zeggen dat ze er nog zijn maar niet zichtbaar.. Ik noem het diefstal.

Ik kan op geen enkele manier controleren of het klopt wat er er gezegd wordt. Vind dit een vreemde gang van zaken bij Telfort.

Extra MB's die je overhoudt of als korting of bonus krijgt, of bijgekochte Mb's staan niet vermeld bij de abonnementsgegevens om de simpele reden dat deze extra's geen deel uitmaken van het abonnement.
De extra of meegenomen (overgehouden) MB's staan wel vermeld bij je verbruiksgegevens, opgeteld bij je standaard abonnementstegoed...
Geen diefstal dus.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo ath, mijn collega's van de backoffice zijn dit voor je aan het uitzoeken. Binnen twee werkdagen ontvang je een bericht hierover. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Ath, de Backoffice heeft het contract opgevraagd bij BelSimpel en gaat deze voor je corrigeren. Zodra dat is voltooid ontvang je een berichtje van ons.

@Andre1959,

Zie mijn reactie in jouw topic.
Gisteren stond mijn abonnement in mijntelfort.nl weer even op 18,50 (weliswaar met 500 mb maar toch.....). Gisteravond is er groot onderhoud geweest aan mijntelfort.nl. Tot mijn verbazing staat het abonnement nu weer op 23 euro. Ik heb een contract afgesloten voor 18,50 euro en niet voor 23 euro.

Het opvragen van het contract bij Belsimpel lijkt me een goede stap, hoewel ik u in een privebericht die gegevens reeds een keer heb doorgestuurd.

Ik kan als ex-ict er zo onderhand wel inschatten, dat een aantal processen/systemen en afdelingen binnen uw organisatie hopeloos slecht op elkaar aansluiten en langs elkaar heen werken.
Dit wordt nog een 'dingetje' Telfort! Pas op uw zaak.
Waar u in ieder geval aan moet werken is dat mijntelfort.nl de juiste gegevens weergeeft, ook al is het maar een afgeleid systeem. De consument verwacht dit en bovendien kan de consument niet werken met een dossier op internet, waar elke dag andere basisgegevens in staan. Onmogelijk om dan je bundel goed in te schatten.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Ath, het klopt inderdaad dat de bundel verkeerd is ingevoerd. Aangezien je factuurdatum de 18e is en op deze datum ook CombiVoordeel van start gaat zullen we dan een ticket aanmaken om de bundel te corrigeren. Het wordt dus hoe dan ook gewijzigd van 500 MB naar 1000 MB. Zodra de wijziging is doorgevoerd ontvang je een bericht Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. In de tussentijd kun je vragen of opmerkingen gewoon in dit topic achterlaten.
Badge
Ik heb onder mijn Telfort abonnement ook maar 500 MB staan.
Ja je ziet de 1000MB boven in de voortgang balk staan maar niet onder mijn abonnement!
Ik sluit een contract af bij de mediamarkt en zet hier een handtekening onder voor 150 minuten, 1000MB en onbeperkt sms'en, en dan verlang ik ook dat dit in mijn contract staat en niet 500MB zoals Telfort het doet.
Heb hier al zovaak contract over gehad, maar ik als klant moet niet moeilijk doen, want uiteindelijk heb ik 1000MB volgens Telfort, ja ik heb 1000MB maar niet onder het mijn Telfort abonnement!
Raar dat Telfort dit zelf maar aanpast en de 500mb buiten het contract om aan je abonnement toevoegt.
Ik teken een abonnement/ contract voor 1000MB en dat verlang ik dat Telfort dit ook onder mijn Telfort zet.
Ik heb dit zo afgesloten bij de mediamarkt voor €12,50,- per maand.
Heb hier al zovaak contract over gehad met Telfort en de mediamarkt, maar ze geven elkaar de schuld en niemand die dit kan aanpassen!
Vreemde manier van werken zo door Telfort.
Reputatie 8
Badge +15
@ath
Het webformulier werkt momenteel niet of nauwelijks. Die klacht lezen we helaas vaker.Telfort heeft geen e-maildres waar je naar toe kan mailen.

Je hebt van de belbundel wel 150 minuten ontvangen of ook minder?
Op Mijn Telfort > Abonnement. Welke internetbundel staat daar vermeld?
Daar staat 500 mb. Klopt dus niet.
Reputatie 8
Badge +15
@ath
En de minuten? Hoeveel minuten heb je ontvangen. Hoeveel staan er bij de belstatus?
En wat staat er op het contract wat je hebt ontvangen van Belsimpel?
De andere gegevens kloppen wel en komen overeen met het contract.

Reageer