beantwoord

Te weinig MB's die ik mee kan nemen.....

• 11 juli 2018
  • 20 reacties
  • 262 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Geachte Telfort,

Al lang ben ik abonnee bij jullie, maar dit moet me toch echt even van het hart,

Ik heb een abo van 2Gig en 400 minuten per maand, staat gewoon zwart op wit in mijn contract, dit verschilt al met wat er in "Mijn Telfort" staat.
Omdat jullie zo "blij" met ons zijn, (mijn vriendin en ik) krijgen we gratis dubbele MB's als combivoordeel. Ook in het contract staat dat ik 3 maanden mijn MB's kan bewaren.

Even rekenen....................huh..........3x2000 is 6000 Dus dit volume zou sowieso in mijn Telfort Spaarpot moeten passen, not, gaat maar tot 4000 en nogwat. Komt daar verdubbelaar bij dan zou ik toch tot 12000 moeten kunnen sparen?

Mijn TV abo gaat in januari al naar T-Mobile, het telefoon abo van mijn vriendin ook. De mijne moet ik helaas uitdienen tot 2020 (zucht)

Ben eigenlijk beetje klaar met " we zijn zo blij met je" maar ondertussen krijg je een sigaar uit eigen doos, en die zg. cadeau's worden weer teniet gedaan met waarschijnlijk kleine lettertjes die God weet waar verstopt zijn.

Gek eigenlijk, zonder al die extra's en cadeau's zou ik een tevreden klant zijn, maar juist met dat zuinige geneuzel wat daar dan op volgt raak ik echt enorm geïrriteerd

Vriendelijke Groet,

Tjeu.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 13 juli 2018, 15:46

Hoi Mr. Freeze, je geeft aan dat de data van jouw mobiele abonnement niet lijken te kloppen. Je zou er tot 12000 MB moeten kunnen sparen. Dat klopt inderdaad wanneer de verdubbeling actief is en je geen data verbruikt. Daarbij zijn de bundels inderdaad 3 maanden geldig. Dit betekent dat op het moment jouw factuurperiode in gaat dat je de bundel krijgt. Bij de volgende factuurperiode is de eerste maand voorbij en kunnen de MB's die niet opgemaakt zijn nog twee maanden meegenomen worden. Zo zijn de bundels in totaal 3 maanden actief.

Nu heb ik even gekeken en ik zie dat je deze maand maar 2000 MB hebt gekregen. Ik heb daarom meteen contact gezocht met de CombiVoordeeldesk. Mijn collega heeft je nu opnieuw aangemeld zodat je de verdubbeling weer ontvangt. Excuses voor het ongemak.
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Neem onderstaande link even door daar wordt een termijn van 2 maanden genoemd voor het meenemen van Mb's

https://www.telfort.nl/mobiel/?campaignid=ps:s=go:t=telfortmerk:c=smartpakker:d=algemeen:co=%252Bmb%2520%252Bmeenemen:f1=%5b*searchterm*%5d:f2=b
Reputatie 8
Badge +10
De gratis 'verdubbelaar' betreft alleen de hoeveelheid GB's van je abonnement, in dit geval 2 GB die wordt verdubbeld naar 4 GB.
Het is dus niet zo dat je hele tegoed inclusief je opgespaarde GB's nog eens worden verdubbeld...
Reputatie 3
Badge +2
Neem onderstaande link even door daar wordt een termijn van 2 maanden genoemd voor het meenemen van Mb's

https://www.telfort.nl/mobiel/?campaignid=ps:s=go:t=telfortmerk:c=smartpakker:d=algemeen:co=%252Bmb%2520%252Bmeenemen:f1=%5b*searchterm*%5d:f2=b

Dank je voor je meedenken, maar dit heb ik op papier.

Foto beetje krom genomen, is met de front camera gedaan anders kwam die boven de 5 MB :-)

PS. trouwens, ook die die pagina staat;

"Nederlander gooit elk jaar 96,- aan MB's en belminuten weg."
Zonde toch? Daarom blijven bij Telfort je MB’s en minuten 3 maanden geldig
Reputatie 3
Badge +2
De gratis 'verdubbelaar' betreft alleen de hoeveelheid GB's van je abonnement, in dit geval 2 GB die wordt verdubbeld naar 4 GB.
Het is dus niet zo dat je hele tegoed inclusief je opgespaarde GB's nog eens worden verdubbeld...

Ok, heb je een punt, dus in theorie zonder dat ik een MB opmaak 3x2000+2000=8000. Je hebt gelijk.
Reputatie 8
Badge +18
Ga er zelf ook even opletten verdubbelaar als combivoordeel en sinds deze maand bij en overgehouden Mb's worden 2 of 3 maanden meegenomen.
Ben benieuwd wat webcare voor jou geval gaat aanhouden als antwoord
Reputatie 3
Badge +2
Ga er zelf ook even opletten verdubbelaar als combivoordeel en sinds deze maand bij en overgehouden Mb's worden 2 of 3 maanden meegenomen.
Ben benieuwd wat webcare voor jou geval gaat aanhouden als antwoord

Doe dat vooral, ik had gratis opnemen pakket, mooi, niks mis mee. Maar nu krijg ik zonder te vragen daar bovenop gratis dubbele MB's waar ik vervolgens helemaal niks mee kan omdat ze sowieso niet in je spaarpot passen :-|

Geef dan niks zou ik zeggen.
Het meenemen danwel actief zijn is toch drie maanden als je nog over hebt van de 1ste maand verbruik je dat in de derde maand als eerste en zo verder.
Ik ga er ook vanuit dat de verdubbeling niet alleen voor de lopende maand is maar ook meegenomen wordt. Ook hier klopt het nog niet helemaal 3x1200x2 zou 7200 moeten zijn rekening houdende dat de nieuwe verdubbeling nog geen 3 maanden actief is verwacht ik aankomende periode 2400x2 plus de rest van de eerste maand te zien.

Het heeft ook met je Mb verbruik te maken maar stel je wil een buffer aanleggen dan zou je uiteindelijk elke maand een getal van 3 keer je bundel kunnen verwachten, met de verdubbelaar zou dit zelfs 6 keer je standaard bundel zijn.
Reputatie 3
Badge +2
@Galdor68 precies dat, vanwege een buffer heb ik deze keuze toendertijd gemaakt, als Telfort me toen direct deze wazige constructie had geboden had ik simpelweg of een ander abonnement gekozen, of wellicht een andere provider. Ik ging er van uit dat ik voor vakanties een buffer kon maken van minimaal 6 gig want in m'n vorige contract kon ik al tot 4500, en toen had ik een abo van slechts 1 gig, nu met een abo van 2 gig is de buffer kleiner dan voorheen.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi Mr. Freeze, je geeft aan dat de data van jouw mobiele abonnement niet lijken te kloppen. Je zou er tot 12000 MB moeten kunnen sparen. Dat klopt inderdaad wanneer de verdubbeling actief is en je geen data verbruikt. Daarbij zijn de bundels inderdaad 3 maanden geldig. Dit betekent dat op het moment jouw factuurperiode in gaat dat je de bundel krijgt. Bij de volgende factuurperiode is de eerste maand voorbij en kunnen de MB's die niet opgemaakt zijn nog twee maanden meegenomen worden. Zo zijn de bundels in totaal 3 maanden actief.

Nu heb ik even gekeken en ik zie dat je deze maand maar 2000 MB hebt gekregen. Ik heb daarom meteen contact gezocht met de CombiVoordeeldesk. Mijn collega heeft je nu opnieuw aangemeld zodat je de verdubbeling weer ontvangt. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 3
Badge +2

Dank je wel voor je moeite, ik kreeg zojuist een sms dat ik ben afgemeld voor combivoordeel. Is er nog enige actie van mijn kant nodig?

Waar ik eigenlijk een beetje tegen aan loop is dat al sinds het begin van dit (verlengende) abonnement mijn bundel gewoon niet klopt naar mijn gevoel, dat is nu al een maand of 5 zo. Voorheen had ik nooit reden tot twijfel mbt mijn bundel en tegoed, nu dus wel.

Liever had ik gewoon een abo gehad met 4gig per maand, zonder spaardingen of verdubbelaars, maar goed, dat is een les voor de volgende keer.
Reputatie 3
Badge +2
Nu staat er in de email van "combivoordeel uigeschakeld" ook dat mijn voordeel van 5 euro is vervallen, nu is dat niet direct een bedrag van waar ik op tilt ga, maar denk even mee.

Vroeger betaalde ik altijd zo 52,50 met gratis opnemen, mijn tel. factuur was alijd 17,20, ik kon altijd beschikken over 4500MB, nooit gesodemieter.

Nu gaat opeens mijn rekening thuis op en neer als een jojo (vaste aansluiting) wordt opeens 60 euro nogwat (factuur juni). Mijn MB tegoed is ook een mysterie, daar heb ik echt en hekel aan.

Ik heb een vast budget voor dit soort dingen, daar zit in;
Netflix
Videoland
Spotify
en sinds kort ook film1

Niet dat ik de hele dag films kijk, maar af en toe staat de ene film op de ene dienst, de andere keer op een andere. Maar zijn wel allemaal vaste bedragen waar ik rekening mee kan houden, wel zo prettig toch?

Ik zou wel eens drie maanden op een rij dezelfde factuur willen hebben van jullie, zonder verassingen, of ben ik nu gek?
Ik zou wel eens drie maanden op een rij dezelfde factuur willen hebben van jullie, zonder verassingen, of ben ik nu gek?
Nee absoluut niet, wat de regelmaat betreft. Als je niet belt heb je een vast bedrag voor je thuis factuur. Wat mobiel betreft hoort dat bedrag ook vast te zijn. Maar inderdaad het Mb overzicht ben ik sinds de recente veranderingen ook helemaal kwijt. Waar ik het voorheen allemaal welgeloofde loop ik nu alles 3 keer na.
Reputatie 3
Badge +2
Nee absoluut niet, wat de regelmaat betreft. Als je niet belt heb je een vast bedrag voor je thuis factuur. Wat mobiel betreft hoort dat bedrag ook vast te zijn. Maar inderdaad het Mb overzicht ben ik sinds de recente veranderingen ook helemaal kwijt. Waar ik het voorheen allemaal welgeloofde loop ik nu alles 3 keer na.

Eigenlijk is een provider waar klanten het allemaal wel geloven zoals je zegt, het grootste compliment wat een provider kan krijgen. 🙂
Je eerder genoemde 5 maanden klopt wel zie dit topic 6 maanden oud.
https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/opgelost-te-weinig-mb-s-en-andere-onjuiste-gegevens-in-mijn-telfort-73437?postid=602317

Verder kan ik nu mijn nieuwe periode is begonnen bevestigen dat je rekensom correct is in jouw geval moet je gewoon 12000 zien op de teller.
Ik zag net de eerder genoemde 7200 6x1200
Reputatie 3
Badge +2
Mijn Telfort klopt nu wel, zoals in contract staat 2gig en 400 minuten,eigenlijk was ik al vanaf eind maart hier mee bezig. nu eigenlijk nog alleen maar combivoordeel (her)activeren graag want dat kan ik niet zelf helaas.

@Bart - Telfort alvast bedankt
Mobiele nummers via 1266 aanmelden zou je wel moeten kunnen maar dat lijkt al actief te zijn. Dus gaat het om 1 van de overige 3 keuzes.

Ps wat T-mobile betreft ik heb daar ook eens naar gekeken dat zou met de aanbieding 6 maanden goedkoper voor 1 jaar leuk zijn daarna ook niet echt. Wat mij bij hun vooral aan spreekt zijn de thema pakketten. Je had het over alleen tv zover ik het nieuws volg stoppen ze daarmee. Youfone kan je via dsl wel enkel tv afnemen.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi Mr. Freeze, het CombiVoordeel is inderdaad afgemeld. Ik zie dat deze opnieuw weer is aangemeld vandaag. Hier heb je ook een bevestiging van gekregen, dat klopt toch? Het zou nu weer goed moeten staan. De verdubbeling en de factuurkorting zie ik op de bevestiging staan. Ik begrijp dan ook heel goed dat je graag een factuur wilt zonder verrassingen. Gewoon datgene wat je hebt besteld. Ik ga er van uit dat het vanaf nu helemaal goed gaat. Dit omdat je weer opnieuw bent aangemeld. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 3
Badge +2
Hopelijk komt goed dan, eerlijk gezegd heb ik wel de mail gekregen maar is nog niet terug te zien in mijn Telfort, nu dus afwachten of mijn maximale spaar tegoed wordt opgewaardeerd tot het juiste maximum, en of de combivoordeel wordt toegepast.

Ja, sorry hoor, maar deze constructie heb ik ook niet voor gekozen hoor. Moet je elke keer een maand afwachten of dat dingen goed gaan?
Reputatie 8
Badge +12
Ik snap heel goed dat dit niet is waar je voor gekozen hebt. Dit is ook niet fijn. In ieder geval zie ik ieder geval dat nu het CombiVoordeel zo staat als het moet staan. Ik ga er van uit dat het goed gaat en dat je je er niet meer achteraan hoeft. Excuses hiervoor. Hou het in ieder geval in de gaten, mocht het niet goed gaan, dan hoor ik dat graag van je.
Reputatie 3
Badge +2
Ik snap heel goed dat dit niet is waar je voor gekozen hebt. Dit is ook niet fijn. In ieder geval zie ik ieder geval dat nu het CombiVoordeel zo staat als het moet staan. Ik ga er van uit dat het goed gaat en dat je je er niet meer achteraan hoeft. Excuses hiervoor. Hou het in ieder geval in de gaten, mocht het niet goed gaan, dan hoor ik dat graag van je.

Hoi Bart,

Nu zie ik idd dat het geactiveerd is, nogmaals bedankt voor je moeite!!

Reageer