beantwoord

Te weinig gb mee naar nieuwe maand

• 30 september 2019
  • 14 reacties
  • 217 keer bekeken

Reputatie 1
Vorige maand gadcik in mijn 5gb abo 10 gb over. Volgens mij zou ik die meenemen naar de volgende maand. Helaas!! Telfort pikte 2gb in en ik nam 8gb mee.

3x gebeld, totaal ca 180 minuten. Ik zou binnen 5 werkdagen antwoord ontvangen.
Niet dus...

Toen een klacht ingediend. Na weer 14 dagen een reactie: u heeft geen 5gb abo maar een 4gb abo. Dit is onjuist volgens mijn contract, volgens de app en volgens de nieuwe gb's die ik elke maand ontvang.

Weer gebeld: u heeft echt een 4gb abo. Telfort heeft nooit 5gb abo's gehad en ik werk hier al heel lang (bleek bijna 1,5 jaar).

Toen gooide telfort de hoorn er op.

Ik heb de gesprekken opgenomen en weer maar een klacht ingediend. Nu weer maar 2 weken op antwoord wachten.

Logisch dat zoveel Telfort klanten weglopen nu kpn blijkbaar deze onnozele antwoorden geeft.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 1 oktober 2019, 15:36

Hoi @Jaco61, ik lees dat er onduidelijkheid is over jouw data. Hier heb je meerdere malen contact over gehad alleen is het nog niet helemaal duidelijk. Hierover heb je een klacht ingediend. Deze wordt nog opgepakt en hierover zal er nog contact met je opgenomen worden.

Ook heb ik even meegekeken. Ik zie dat je een abonnement hebt van 2000 MB met onbeperkt bellen. Voor je dit abonnement had kreeg je nog klantvoordeel als je ging verlengen. Bij de verlenging naar jouw huidige abonnement had deze eigenlijk moeten vervallen. Nu is het een voordeeltje. Het klantvoordeel bedraagt in jouw geval 500 MB. Dit plus de 2000 MB en de verdubbeling kom je inderdaad op 5000 MB per maand. Dat klopt helemaal.

Omdat je de 500 MB klantvoordeel hebt gaat het verbruik iets anders. Elke periode wordt de 500 MB namelijk eerst verbruikt. Daarna pas je reguliere bundel. Dit heeft ook invloed op het meenemen van tegoed naar een volgende maand. Eerst wordt dus de voordeelbundel opgemaakt elke maand. Als je dan in totaal minder op maakt vervalt na 2 maanden je reguliere bundel. Op die manier heb je de 2000 MB verlopen. Maakt dit het duidelijker? Ik vind dit lastig uit te leggen, en het is ook wat onlogisch, maar dit is hoe het in elkaar steekt.
Bekijk reactie

14 reacties

Staat je 06 nummer in je forumprofiel?
Dan kan webcare eea voor je nakijken
Reputatie 1
Staat er in.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Jaco61, ik lees dat er onduidelijkheid is over jouw data. Hier heb je meerdere malen contact over gehad alleen is het nog niet helemaal duidelijk. Hierover heb je een klacht ingediend. Deze wordt nog opgepakt en hierover zal er nog contact met je opgenomen worden.

Ook heb ik even meegekeken. Ik zie dat je een abonnement hebt van 2000 MB met onbeperkt bellen. Voor je dit abonnement had kreeg je nog klantvoordeel als je ging verlengen. Bij de verlenging naar jouw huidige abonnement had deze eigenlijk moeten vervallen. Nu is het een voordeeltje. Het klantvoordeel bedraagt in jouw geval 500 MB. Dit plus de 2000 MB en de verdubbeling kom je inderdaad op 5000 MB per maand. Dat klopt helemaal.

Omdat je de 500 MB klantvoordeel hebt gaat het verbruik iets anders. Elke periode wordt de 500 MB namelijk eerst verbruikt. Daarna pas je reguliere bundel. Dit heeft ook invloed op het meenemen van tegoed naar een volgende maand. Eerst wordt dus de voordeelbundel opgemaakt elke maand. Als je dan in totaal minder op maakt vervalt na 2 maanden je reguliere bundel. Op die manier heb je de 2000 MB verlopen. Maakt dit het duidelijker? Ik vind dit lastig uit te leggen, en het is ook wat onlogisch, maar dit is hoe het in elkaar steekt.
Reputatie 1
Jammer dat het dan een maand miet duren voordat iemand me uitlegt wat er aan de hand is.

Dat er dan ook telfort medewerkers de hoirn er op gooien.... hondsbrutaal en superdom.

Overigens: de 500 mb is niet fout. Bij het verlengen is me toegezegd dat ik voortaan 5gb per maand krijg. Hoe dat jullie dat intern verantwoorden is niet mijn zaak. Ik jreegg simpelweg get aanbod om te verlengen naar 2.5 gb plus onbeperkt bellen plus verdubbeling gb ivm klant vast internet.
Zo staat het in mijn contract, zo staat het in mijn account en zo is het me toegezegd.
Reputatie 8
Badge +12
Dat is niet netjes, dat ben ik helemaal met je eens. Ook dat het zo lang moet duren.

Maar is het inmiddels wel duidelijk? De 500 MB is inderdaad niet jouw fout. Dit is blijven staan in het systeem. Het is echter geen onderdeel van jouw contract. Dat is maar 2000 MB.

Door de 500 MB gaat het verbruik wel anders zoals ik al uitgelegd hebt. Wil je dit nou niet, dan kunnen we kijken of de 500 MB eraf kan, dan verloopt het verbruik normaal. Je mist dan wel 1000 MB omdet het wel verdubbeld wordt door CombiVoordeel.
Reputatie 1
Nogmaals:DE 500 MB IS NIET FOUT, HET IS NIET PER ONGELUK BLIJVEN STAAN IN HET SYSTEEM.

BIJ DE VERLENGING IS DIT AFGELOPEN WINTER ZO AFGESPROKEN.

IK VIND DUS DAT IK RECHT HEB OM DE 500MB (X2) OOK MAXIMAAL 3 MAANDEN MEE TE NEMEN, NET ZOALS DE REST. IK GEB EEN AFSPRAAK VAN 2.5 GB EN NIET 2.0 MET 500MB BONUS.

DIT WERKT AL MEER DAN 2 JAAR ZO EN NU ZOU HET PLOTSELING FOUT ZIJN?

DAT GAAT ER BIJ MIJ NIET IN.
Reputatie 1
Luister anders gewoon het gesprek even terug. Er is toen een opname gemaakt door Telfort.
Reputatie 8
Badge +18
Met hoofdletters schrijven betekent schreeuwen en is ongepast
Reputatie 1
Weet niet wie of wat je bent maar als de Telfort medewerker niet ingaat op wat ik zeg dan zijn de letters misschien te klein. Vandaar een groter lettertype.

Verder: heb je iets zinnigs over deze discussie te zeggen? Heb je ook vergelijkbare ercaringen??
Reputatie 8
Badge +11
Al zet je het in nog grotere letters. Dat gaat aan de oplossing niets versnellen. Je wekt hoogstens irritatie.
Ik adviseer je om de forumregels in acht te nemen.
Reputatie 1
En wie ben jij? Ook al precies een maand bezig om fatsoenlijk antwoird te krijgen?
Reputatie 8
Badge +18
Ik begrijp nu waarom de telefonist de haak erop gooit omdat ik inschat dat je een kort lontje hebt en ik begrijp heel goed wat @Bart - Telfort bedoelt in zijn duidelijke uitleg en ik ben net als jij een klant en het staat een ieder vrij om in dit openbaar forum iets te schrijven.
En weet je wat nog leuker is je hebt je eigen antwoord als beste antwoord gemarkeerd dus probleem is opgelost
Reputatie 8
Badge +11
En wie ben jij? Ook al precies een maand bezig om fatsoenlijk antwoird te krijgen?
Mijn forumnaam staat boven mijn post, dus dat lijkt me niet te lastig.
Verder ben ik gewoon een klant die weleens aanmerkelijk langer dan een maand met het Combivoordeel bezig is geweest.
Reputatie 8
Badge +12
In hoofdletters schrijven heeft geen zin. Daar wordt je niet eerder of beter mee geholpen.

Verder constateer ik alleen maar wat ik zie. Ik heb jouw contract erbij gepakt en daar in staat niet 2500 MB maar 2000 MB. Die 500 MB is in het systeem blijven staan waardoor je deze hebt gekregen.

Als dit anders is afgesproken dan is dat fout geweest. Je had toen die tijd ook het contract kunnen controleren. Je hebt namelijk altijd 14 dagen bedenktijd, maar je kaar geen gebruik van, dan wordt het contract definitief.

Maar door die 500 MB loopt het verbruik dus iets anders zoals al uitgelegd. Wil je het op de normale manier. Dan is de enige optie om de 500 MB extra er af te halen. Maar dan mis je elke periode wel 1000 MB. Als dit is wat je wil, dan hoor ik dat wel.

Reageer