Systeem UI bij 3G en niet bij 2G

• 3 februari 2014
  • 4 reacties
  • 1922 keer bekeken

Ik heb sinds kort een gsm met Android 4.2.
Wanneer ik op WIFI zit heb ik geen probleem. Wanneer ik internet (3G) van mijn abo gebruik, krijg ik de veel meldingen 'Systeem ui gestopt', alleen ok krijgt het schermpje weg en dat een keer of 6 achter elkaar. Dan weer even niets en dat wederom hetzelfde.
Nu heb ik al van alles geprobeert, soft reset, reboot, reset etc. Niets helpt. behalve internet van mijn abo niet aanzetten.
Wanneer is schakel naar 2G i.p.v. 3G blijven de meldingen weg.
Heeft iemand hier een verklaring en oplossing voor dat het wel op 3G kan functioneren?

4 reacties

Badge
Welkom op het forum havaas! Erg vervelend dat je deze melding steeds krijgt. Heb je al een hard reset geprobeerd? Vergeet niet om eerst een back-up te maken.

Laïla
Welkom op het forum havaas! Erg vervelend dat je deze melding steeds krijgt. Heb je al een hard reset geprobeerd? Vergeet niet om eerst een back-up te maken.

Laïla

Jazeker hab ik dat al geprobeerd. Zelf al een andere software. Niets helpt alleen de GSM op 2G zetten ipv 3G. Mogelijk een probleem met mijn oude SIM of netwerkinstellingen niet juist?
Alvast bedankt voor je reactie Laila.
Reputatie 8
Badge +15
System UI is de System User Interface. Met andere woorden, de app die het Android-uiterlijk aan je weergeeft, met de achtergrond en (bijna) alle knoppen enzovoorts.

Ga eens na welke app(s) je geïnstalleerd hebt in de periode voor de eerste foutmelding van System UI. Heb je toevallig een app geïnstalleerd die iets met de achtergrond van Android doet of het uiterlijk veranderd? Verwijder deze app dan en start het toestel opnieuw op met een soft reset. Mogelijk is een foute app het probleem.

Probeer ook eens een virusscanner. Misschien is er een app die niet zo'n goede bedoelingen heeft. AVG (Antivirus Gratis van ontwikkelaar AVG Mobile) is een gratis scanner. Installeer deze en laat 'm eens goed scannen. Mogelijk worden problemen herkent en deïnstalleer de potentieel gevaarlijke apps.
Badge
@havaas,

Heeft het advies van Koffiemok geholpen?

Laïla

Reageer