Storing van een week?

• 30 april 2018
  • 10 reacties
  • 99 keer bekeken

Sinds vanmorgen is in Renswoude de KPN-mast uit. Er zijn werkzaamheden bezig. Dit moest ik horen toen ik de storing melde via mijn (vaste) telefoon. Dan zou je denken dat de storing verwerkt wordt en je binnen enkele uren weer kunt bellen. Maar nee, het antwoord was anders: "We (KPN dus) hopen de mast binnen een week weer aan te kunnen zetten".
1. Dit is niet meer van deze tijd. Er zijn nog 3 netwerken, daarop zou roaming mogelijk moeten zijn bij een storing.
2. Je kunt klanten (in dit geval zakelijk ook nog) niet een week zonder laten zitten. Steeds meer klanten bellen mobiel. je moet bereikbaar zijn. KPN zou een noodmast aan moeten kunnen zetten.
3. Compensatie? Wat doet Telfort deze week met mijn abonnementsgeld? Het minste wat er gedaan kan worden is dat de klant niet hoeft te betalen wat hij ook niet geleverd krijgt!

10 reacties

4. Waarom staat deze grote en langdurige storing niet op het tabblad "Storingen en onderhoud". Is dit om te laten lijken dat het netwerk goed is terwijl er wel storingen zijn? Hoeveel storingen zijn er waar we niets van horen?
5. Weet iemand of dit een geldige reden is om op te zeggen. Ik kan veel sneller ergens anders een nieuwe simkaart halen dan dat deze storing duurt!
Reputatie 2
Voor compensatie, zie deze link:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/vergoeding-bij-een-netwerkstoring.htm
Reputatie 8
Badge +18
Als je een zakelijk mobiel abonnement hebt raad ik je aan om te bellen met

https://www.telfort.nl/zakelijk/bel-de-klantenservice.htm
Heel leuk die link (al gevonden), maar dan moet de storing wel gemeld staan als storing en dat is nog steeds niet het geval!
"We hebben geen storing op jouw adres gevonden." Schandalig!
Reputatie 8
Badge +18
Heb je al de moeite genomen om de zakelijke markt te bellen het nummer is gratis
Kennelijk heeft de telefonische helpdesk geen goede info!
Nu net om 12.00 uur ging de mast weer aan, is dus (gelukkig maar) 3 uur uit geweest.
De info dat het een week zou duren klopte dus gelukkig helemaal niet.
Blijf het wel in de gaten houden.
Wel een hele slechte zaak dat klanten verkeerde info krijgen.
Reputatie 8
Badge +18
Meldingen over storingen en/of onderhoud in dit geval door KPN en of Telfort zijn meestal niet zo snel in beeld, daar zit soms wel eens wat meer tijd tussen dan je lief is.
In ieder geval is het mooi dat de zendmast weer naar behoren werkt en het geen week heeft geduurd
Te vroeg gejuicht. Kreeg net een telefoontje van KPN n.a.v. mijn klacht vanmorgen. De werkzaamheden van vandaag zijn afgerond, maar iedere dag tot en met vrijdag 4 mei staat er ca. 4 uur werk aan de mast ingepland. Gedurende de werkzaamheden staat de mast uit. Die week klopte dus helaas wel.
Maar nu het knullige, je hebt recht op compensatie bij een storing van 12 uur aan 1 stuk. Daar komen ze dus op een slinkse wijze mee weg.
Ik heb ook bij KPN aangegeven dat dit niet meer van deze tijd is en ik met klem adviseer een tijdelijke voorziening hiervoor in het leven te roepen.
Ik ga voor een volgend abonnement zeker elders rondkijken!
KPN heeft de storing nu ook gemeld bij Telfort, ben benieuwd hoe lang het duurt voor deze zichtbaar is op de site.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Schimmel, ik betreur het dat je problemen ervaart vanwege de werkzaamheden. Indien er sprake is van onderhoud dan wordt dit doorgaans wel aangegeven op de website als je je postcode en huisummer invlult op de onderhoud en storingenpagina.
Waarom dit niet het geval is in deze situatie kan ik helaas niet verklaren. Excuses voor het ongemak.

Reageer