beantwoord

Stapt telfort nog af van toestellease?

• 23 februari 2014
  • 20 reacties
  • 1957 keer bekeken

Reputatie 1
Goedendag 

Als dat niet het geval is ben ik genoodzaakt om overtestappen ! 
Maar dan ga ik dan ook met alles weg bij telfort ! 
Mvg ernstw
icon

Beste antwoord door Denise 24 februari 2014, 11:33

@Ernstw,

Jammer dat je wilt overstappen. Combivoordeel kan zeker een stuk voordeliger zijn. Je kunt hier gebruik van maken als je jouw mobiele abonnement hebt afgesloten na 3 januari 2011.

Mocht je willen verlengen laat het mij dan weten, dan zorg ik ervoor dat er contact met jou wordt gelegd om de mogelijkheden te bespreken.

Denise
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hi ernst,

Als je met alles weg gaat dan loop je ook eventueel Combivoordeel mis. ;)

Zover ik weet heeft Telfort nog niet de intensie om te stoppen met Toestellease.
Wel heb je de mogelijkheid om een sim only te nemen en daarbij het toestel los te kopen of een verlenging met een tweedehands toestel.

Bij de andere providers betaal je ook maandelijks voor het toestel en dit zit in je abonnement verrekend. Hoe duurder abonnement je neemt hoe lager de prijs van het toestel vaak is. Of dit nu als een extra korting op een toestel te noemen is betwijfel ik. Want je betaalt maandelijks meer.

Toestellease:
- Maandelijks bedrag voor het toestel. Eventuele bijbetaling of inleveren kan op het einde van het leasecontract.
- Altijd vervangservice. Gaat je toestel kapot dan heb je altijd een vervangend toestel gedurende de reparatie.
- Aanvullende verzekeringen zijn mogelijk. Voor 10 euro extra heb je een volledige verzekering, verlies, diefstal, schade.
- Telefonisch technisch support. Er zal telefonisch met je geprobeerd worden of het euvel telefonisch te verhelpen is.
- Haal & breng service.

Zonder toestellease:
- Maandelijks bedrag toestel zit in je maandkosten 'verstopt'.
- Geen vervangservice tenzij je extra verzekeringen afsluit.

Elk concept heeft zijn voor- en nadelen.

Het reparatieproces, het daadwerkelijk repareren van een toestel, is bijna hetzelfde. Voordeel van toestellease is echter dat er iemand langs komt op je toestel op te halen en af te leveren. Zonder toestellease mag je het toestel zelf in een enveloppe proppen en opsturen of afgeven in een winkel.
Reputatie 1
Tweedehands is niets voor mij en toestel lease ook niet ! Maar een nieuw toestel kopen met korting is wel iets 🙂 wat is dan de prijs van een Apple iPhone 5s ?
Reputatie 1
CombiVoordeel kom ik niet voor in aanmerking mijn abonnementen zijn van voor april 2012 !
Reputatie 8
Badge +15
Dat durf ik zo niet te zeggen en daarvoor zal je even geduld moeten hebben tot een Webcare medewerker je topic oppakt. :)
Maar als je verleng met of zonder toestel met een internetbundel dan kom je wel weer in aanmerking voor de Combivoordeel. 😉
Reputatie 1
Dat geduld heb ik wel hopen dat ze met een leuke aanbieding doen ! Ik wil opzicht niet weg bij Telfort vooral de Telfort winkels zijn top goed deskundig personeel ! " Bedankt "
Badge +2
In de Telfort winkels kunnen ze jou ook aanbiedingen doen. Zeker de moeite waard om te checken.
Reputatie 3
Badge +1
@Ernstw,

Jammer dat je wilt overstappen. Combivoordeel kan zeker een stuk voordeliger zijn. Je kunt hier gebruik van maken als je jouw mobiele abonnement hebt afgesloten na 3 januari 2011.
Mocht je willen verlengen laat het mij dan weten, dan zorg ik ervoor dat er contact met jou wordt gelegd om de mogelijkheden te bespreken.

Denise
Reputatie 1
Ik wil mijn twee mobiele en 3in1 wel verlengen ! Maar heb ook een telefoon nodig ! Als jullie mijn een goede aanbieding voor een iPhone 5s doen vind ik het goed ( kopen zeker geen toestellease !)
Reputatie 1
Ik wil mijn twee mobiele en 3in1 wel verlengen ! Maar heb ook een telefoon nodig ! Als jullie mijn een goede aanbieding voor een iPhone 5s doen vind ik het goed ( kopen zeker geen toestellease !)
Reputatie 3
Badge +1
@Ernstw,

Wij bieden dit toestel niet aan zonder een abonnement. Het enige abonnement dat wij aanbieden is met toestellease.
Hierin kan ik jou helaas niet verder helpen. Je kunt het toestel zelf los aanschaffen, uiteraard kan ik er wel voor zorgen dat er contact wordt gelegd voor een Sim Only aanbieding.

Denise
Reputatie 1
Jammer 😞 "voor jullie en mij !"
Badge +2
Met lease heb je er wel extra korting op bij Telfort, dus dat is zeker wel de moeite waard. Lease klinkt rear, maar is juist voordeliger.
Reputatie 1
Voor mij geen lease !!!
Ik mag ook hopen dat Telfort van het leasemodel afstapt. Volgens mij is allang gebleken dat de klant hier niet op zit te wachten. Verder zijn KPN en Hi ook weer ervan afgestapt en ben je nu goedkoper uit bij KPN en Hi dan bij Telfort... iets wat ik nog nooit eerder heb gezien (Telfort is nu inc toestel 1 van de duurste providers).

Overigens is die lease constructie pure oplichting. Je betaalt in 2 jaar ongeveer de nieuwprijs van het toestel. Normaal is het toestel dan jouw eigendom en kan je bij een high end model nog een leuk bedrag ontvangen. Bij Lease, kan je hem tegen de restwaarde (marktplaats waarde) opkopen... dan ben je dus uiteindelijk veel meer kwijt dan bij een normale constructie (koop).

Daarnaast heb je bij lease in geval van schade of diefstal dat je mag dokken en daarna nog fijn je lease tijd verder dokken. Bij koop constructie via Credit Card ben je tot 1 jaar volledig gedekt. Geen extra kosten. Of bij sommige inboedelverzekeringen.

Aanpassen van een leasetoestel is ook niet toegestaan.

Conclusie: Telfort kunnen jullie laten weten of de discussie weer wordt gevoerd binnen het MT of dat de klant dit nog maanden voorgeschoteld krijgt? want zoja, dan ben ik ook sinds vele lange jaren weg bij Telfort. Dan maar naar KPN 😂
Badge +2
@relexer, jouw 'interpretatie' van lease is niet wat Telfort hanteert. Ik denk dat ze je in een Telfort Winkel uitstekend toe kunnen lichten wat lease nou eigenlijk wél in houdt. In veel gevallen gelden voor bestaande klanten nog extra kortingen. Zeker daarmee ben je voor veel toestellen voordeliger uit dan bij andere providers.

Wellicht ook interessant voor jezelf om hierbij ook nog kennis te nemen van Combivoordeel (gratis verdubbeling van bundels icm thuispakket). Ook daar kunnen ze je in een Telfort Winkel meer over vertellen.
Matthijs ben al wat jaartjes thuis n deze branche en weet waar ik het over heb. Wil ook wel met rekenvoorbeelden komen 😂
Badge +2
Ik ook voor wat betreft het omgekeerde :)
Met Lease zitten er zeker toestellen tussen waar je scherpe deals mee krijgt. Huidig bijv de S4 mini of LG G2. Voor overname aan het einde betaal je dan 40-60€, en die kan je via marktplaats op dat moment zeker nog wel voor meer verkopen.
Waar is jouw rekenvoorbeeld.
Daarnaast blijft het probleem dat het eigendom van het product ten tijde van het contract, van de provider is. In dit geval Telfort. De klant is volledig verantwoordelijk bij verlies, diefstal en beschadiging. Dit probleem heb je niet wanneer jij een product zelf koopt en daarbij GRATIS full service hebt 1 jaar via jouw Credit Card dan wel inboedel. Ook hoef je aan het einde niks af te kopen en kan je naar hartewens jouw telefoon software of hardwarematig modden.

Fijn dat jij Telfort hier loopt te verdedigen, maar het is niet voor niets dat KPN en Hi weer van dit falende businessmodel afstappen. Ook vind ik het persoonlijk vrij vervelend als je erzo tussendoor gaat tetteren ook tegen de anderen hierboven, terwijl er gewoon een legitieme vraag gesteld wordt of Telfort hier nog van afstapt.

Laat Telfort hierop reageren ipv de wijsneus uithangen.
Badge +2
Voorbeeld: S3 mini, S3, LG G2.
In jouw beredenering zou het dan het meest logisch zijn om überhaupt het toestel zelf los aan te schaffen, dus dan is de vraag of Telfort van lease af stapt irrelevant. Ook bij niet-Lease zou je of zelf verantwoordelijk zijn voor reparatie/verlies/diefstal, of dit bij Telfort in kunnen dekken. Bij lease ben je namelijk niet verplicht te repareren of vervangen net zo min als dat je dit vroeger bij de 'eigendoms'-variant ook niet was.

Op een openbaar forum zoals deze mag iedereen roepen wat hij/zij wil, net zoals het eenieder vrij staat het vervolgens niet eens te zijn met de mening van een ander. Ik bijvoorbeeld snap niet waarom mensen doen alsof lease iets heel negatiefs is en vervolgens een beschrijving geven van lease die niet omschrijft met wat Telfort onder lease verstaat. Om een tegengeluid te geven aan de negatieve onjuiste verhalen die er dus hier over lease worden verteld staat het mij vrij om hierop te reageren en staat het jou vrij om dat irritant te vinden ondanks dat het accuraat is en on topic.

Telfort heeft overigens al gereageerd; op dit moment stappen ze er nog niet vanaf. Als Telfort er op een gegeven moment vanaf stapt zullen ze dat overigens aankondigen op een door henzelf gekozen wijze op een door henzelf gekozen moment, en niet al vantevoren aankondigen op een openbaar forum. Dat zou commercieel gezien funest zijn.
Reputatie 3
Badge +1
@relexer,

Het is duidelijk dat je niet tevreden bent met toestellease. Telfort klanten hebben echter andere behoeften dan KPN en Hi klanten. Telfort is dé aanbieder voor voordeelzoekers. Deze mensen vinden lage lasten belangrijker dan eigendom van het toestel. Bij het lease model betalen klanten geen bedrag vooraf voor het toestel, en bepalen zij pas aan het einde van het abonnement of ze wel/niet eigenaar van het toestel willen worden. Daarnaast profiteren Telfort klanten altijd van voordelige Sim only tarieven die ze desgewenst kunnen uitbreiden met een leasetoestel voor een vast bedrag per maand. Telfort sluit hiermee aan op de behoeften van deze voordeelzoeker. We zien momenteel dan ook geen reden om iets te wijzigen.

Denise

Reageer