beantwoord

Spotify via Telfort

• 26 juni 2018
  • 28 reacties
  • 639 keer bekeken

31 mei een activatiecode laten activeren waarbij ik mijn spotifyaccount van premium naar free heb omgezet. Dit kon pas per 17 juni. 17 juni is inmiddels verstreken maar er gebeurt helemaal niets. Wat is nu de status? Ik wil nu definitief stoppen met spotify en overstappen naar Apple music
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 5 juli 2018, 09:39

Met Spotify zijn er inderdaad verschillende factoren, we werken samen met een bedrijf tussen ons en Spotify zelf in en de communicatie loopt voor ons via hun. Over het algemeen gaat dat gelukkig goed en krijg je de activatiecode binnen enkele uren en kan die geactiveerd worden via de link die nelly jacoba noemt, maar incidenteel blijft de code achterwege. Dat lijkt hier ook gebeurd te zijn, wat natuurlijk vervelend is. Omdat je de afgelopen maand geen gebruik hebt kunnen maken heb ik de kosten voor 1 maand Spotify voor je vergoed, dat zal met een volgende factuur worden verrekend!
Ik ben het met je eens dat het wisselen van medewerkers niet handig is, in dit geval was dat wel noodzakelijk. Stephen heeft een andere functie gekregen waardoor hij niet meer op het forum actief is en ik kon je natuurlijk niet zonder antwoord laten zitten 🙂
Bekijk reactie

28 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo Walkman79, ik zie dat Spotify nog steeds actief is. Je kunt dit ook via Mijn Telfort opzeggen.
1. Log in op Mijn Telfort.
2. Klik op Abonnement.
3. Klik op Abonnement wijzigen.
4. Verwijder het vinkje bij Spotify Premium.
5. Rechts in beeld zie je je nieuwe maandbedrag. Klik op Volgende.
6. Plaats een vinkje als je akkoord bent en klik op Plaats bestelling.

Laat je even weten als het is gelukt?
Inmiddels gelukt om dit af te melden.
Echter kan ik spotify alleen maar op de free account gebruiken terwijl ik betaal voor de premiumversie. Wat moet ik doen om de premiumversie van spotify te gebruiken?
Onderstaand mijn accountstatus

Reputatie 8
Badge +7
Hallo Walkman79, bedankt voor je reactie. Ik zie dat Spotify echter nog steeds actief is. Wil je deze compleet afmelden of er nog gebruik van maken?
In afwachting van jouw reactie.
Ik heb hem uitgezet omdat ik niet verder wil verlengen
Ik neem aan dat hij nog wel voor de periode tot 17 juli nog gebruik te kunnen maken van spotify
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Walkman79, klopt als je het hebt ogezet dan wordt het binnen een maand teruggezet naar de gratis variant, Spotify Free.
Waarom kan ik nu geen gebruik maken van Spotify premium?
Je geeft aan dat het Automatisch over gaat naar de free versie maar ik heb nu de free versie en kring hetbniet omgezet naar de Premium
Ik ben geen spotify kenner dat als eerste en ik weet niet of je vooruit betaald (meest gebruikelijk) of achteraf maar het lijkt mij vrij logisch dat als je abonnement is omgezet van premium naar free dat je dan ook niet meer op een premium account kan inloggen.
Het lijkt er nu op dat het abonnement te vroeg is terug gezet.
Beste Galdor68 en Stephan,

Fijn dat jullie meedenken en informeren over wat er aan de hand is en waar dit mee te maken heeft. Ik mis echter een doortastende ondersteuning waarmee ik mijn probleem kan oplossen. Met een eerdere vraag erbij ben ik nu al bijna een maand verder waarbij het mij niet gelukt is om met jullie ondersteuning (en nog 2 andere medewerkers) om mijn spotify om te zetten.
Ik zou graag een oplossing willen horen dat ik de resterende periode die nog loopt gebruik maken van spotify premium waarna ik ga overstappen op Apple music.
Die ondersteuning en oplossing zou van een Webcare medewerker moeten komen in de vorm dat je account tot de aangegeven tijd nog op premium komt te staan.
“Een schot voor open doel” om het met een voetbalterm uit te drukken
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Walkman79, zoals je merkt neem ik het stokje over van Stephen. Ik ben direct voor je gaan kijken, zo te zien stopt Spotify Premium bij ons per morgenavond (03-07-2018 23:59:59), maar je moet het tot die tijd nog wel kunnen gebruiken natuurlijk. Daarvoor heb ik een nieuwe activatiecode aangevraagd, deze zal je binnen 3 uur per sms ontvangen!
Ik heb nog steeds geen activatiecode ontvangen
Reputatie 8
Badge +11
Hmm, dat is vreemd! Ik zie dat het verzoek wat ik gisteren heb gedaan wel is uitgevoerd:
Deze klant heeft Telfort Spotify Premium nog niet geactiveerd. De activeringscode is op 02-07-2018 verstuurd naar jouw 06-nummer.

Heb je daar helemaal geen sms van gehad?
Zaterdag een laatste sms gehad en daarna niet meer. Is het naar 06******603 gestuurd?
Activeringscode is door een medewerker van Telfort ingediend bij Spotify omdat ik er toen ook niet uit kwam
Reputatie 8
Badge +11
Je kunt je nummer hierboven beter even anoniem maken i.v.m. je privacy. Bijvoorbeeld 06******603. Nu kan iedereen het zien.
Drie puntjes onder je post > Bewerk.
Dit kan tot een uur na plaatsing.
Dank GJC
Kan het helaas niet meer verwijderen. Hield er geen rekening mee dat dit publiek was
Kan iemand van Telfort mijn post met telefoonnummer verwijderen?
Alvast dank!
Reputatie 8
Badge +11
Ze lezen mee (niet 24/7). Komt goed!
Inmiddels is mijn spotify abo afgelopen en heb ik sinds de 17e geen enkele mogelijkheid gehad om gebruik te maken van de premiumdiensten. (Inmiddels overgestapt naar Apple music ivm het samendelen abo daar en staat los van het spotify verhaal).
Ik ben op zijn minst teleurgesteld in de “service” die het forum heeft verleend. Minpunten zijn voor mij de lange reactietijden, wisseling van medewerkers ( inhoudelijk wordt er wel goed overgepakt) en de vele partijen die nodig zijn om een probleem op te lossen. Nu ben ik zelf het probleem omdat ik niet goed weet waar en hoe ik dingen moet instellen maar het moet toch eenvoudiger kunnen!?.
Het zou fijn zijn als er een gebaar kan komen van compensatie van het maandgeld dat ik betaald heb waarbij ik hoop dat een andere consument op het forum “beter” geholpen wordt.
Helpt deze pagina je verder?
https://spotify.telfort.nl/spotify/activeer

Reageer