beantwoord

SMS Huawei Mate 20 Lite werkt niet

• 30 januari 2019
  • 20 reacties
  • 635 keer bekeken

Goedeavond,

ik heb een nieuwe telefoon, Huawei mate 20 lite, ik kan niet SMS verzenden, kan wel wattsappen
Wie weet raad voor mij

vriendelijke groet, Ben Fenneman
icon

Beste antwoord door Ben Fenneman 31 januari 2019, 15:52

Net met Telfort gebeld, SMS stond uit, Telfort heeft het aangezet en nu gat het als een speer.
Bekijk reactie

20 reacties

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp-mobiel.htm#/device/huawei

Neem eens een kijkje bij de toestel hulp
Reputatie 8
Badge +15
@Ben Fenneman Kan je ook bellen met de simkaart? Zo ja, dan zal je de sms centrale nog moeten instellen. Open de SMS app > Tik onderaan op de 3 blokjes waar meer bij staat > Instellingen > Geavanceerd > Sms Centrale nummer. Daar moet je het volgende invullen: +31626000230 Rechtsboven tik je vervolgens op het vinkje. Stuur een sms naar jezelf zodat je kan controleren of het verstuurd wordt. Lukt dat niet, zet dan je toestel even helemaal uit en aan en probeer het weer.

@Galdor68 Van dit toestel staat niet beschreven hoe SMS centrale in te stellen. Klik je daarop dan krijg je tips over instellen e-mail. Naar dat stappenplan over sms instellen was ik al naar op zoek. 😉
Hoi Koffiemok, het nummer stond erin, ook opnieuw opgestart, krijg foutcode 500
hoi @Galdorf68, ik kan wel mailen
Reputatie 8
Badge +15
@Ben Fenneman Controleer eens via Mijn Telfort > Instellingen > Blokkades of sms versturen geblokkeerd staat. De button Toestaan moet blauw zijn.

Geen blokkade? Probeer dan eens het volgende:
Heb je ook al eens het nummer gewijzigd. Bijvoorbeeld ipv 230 op het eind vul je 456 in. Dan opslaan. Toestel helemaal uit en aanzetten. Weer terug zetten naar 230, opslaan. Toestel weer uit en aanzetten en dan proberen een sms te versturen?
Koffiemok, dat heb ik al geprobeerd
Ik krijg fout 500
Reputatie 8
Badge +15
@Ben Fenneman En als je via de SMS App > Meer > Instellingen > Standaard instellingen herstellen kiest? Dan zou je toestel de SMS instellingen herstellen naar de standaardwaarden.

Werkt dat ook niet zou je dan eens afbeelding kunnen toevoegen van de foutmelding? Alleen de foutmelding! Dus zorg dat andere info voor ons niet te zien is ivm je eigen privacy.
Koffiemelk, ik kom standaardinstellingen herstellen niet tegen bij de app info
Reputatie 8
Badge +15
@Ben Fenneman Ben even op zoek gegaan maar kom amper iets tegen wat hiervan de oorzaak kan zijn. Normaal zou ik nu zeggen. Maak een back-up en zet het toestel terug naar fabrieksinstellingen.
Maar...Ik kom nog een pagina tegen in het Engels. Je kan eens deze tips volgen. Het is van de P20 maar zal ook werken met de Mate. Let op! Laatste tip is toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dus voor je tip 5 volgt wel eerst een back-up maken van je foto's en contacten.
Koffiemelk. Bedankt ik ga het morgen proberen, je hoort van mij.
Geen idee of de p10 en de mate veel verschillen hier heb ik ook het 230 nummer.
Staat bij geavanceerd wap push aan? Het herstellen zou regelrecht bij meer moeten staan als je de app zelf hebt geopend. Ik heb nooit iets hoeven instellen sim er in en klaar.

Reputatie 8
Badge +15
Geen idee of de p10 en de mate veel verschillen hier heb ik ook het 230 nummer.
Staat bij geavanceerd wap push aan? Het herstellen zou regelrecht bij meer moeten staan als je de app zelf hebt geopend. Ik heb nooit iets hoeven instellen sim er in en klaar.

Normaal hoeft je dat ook niet in te stellen en pakt de smartphone de juiste instellingen.

@Ben; hou ons op de hoogte.🙂
Hoi Galdorf68, ik heb bij de app instellingen geen knop standaard instellingen herstellen.
Vreemd dan toch maar de tips via de link die Koffiemok gaf volgen.
Hallo allemaal,
ik heb veel geprobeerd, het lukt mij helaas niet, dus dan maar geen sms, er is nog wattsapp en signal en facebook messenger.
bedankt voor alle moeite. vriendelijke groet, Ben Fenneman
Toch nog even terug, over mijn SMS. Ik koop een simkaart van het Kruitvat en ik kan zoner problemen SMSen. De eerst 3 berichten met Kruitvat mobiel en de laatste met Telfort, die ging dus niet. Sorry het plaatje is een beetje groot.

*Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy.
Beste Ben.

Volgens mij is het niet de bedoeling vanwege privacybeleid om je mail adres te plaatsen.🙂
Net met Telfort gebeld, SMS stond uit, Telfort heeft het aangezet en nu gat het als een speer.
Reputatie 8
Badge +10
Dag @Ben Fenneman. Van harte welkom hier op het Forum. Ik begrijp dat je niet kon sms'en en dat dit kwam doordat SMS aan onze kant uit stond. Fijn dat het is opgelost.

@Koffiemok en @Galdor68, hartelijk dank voor jullie hulp! 😄

Reageer