sms box vol?

• 22 juni 2012
  • 5 reacties
  • 3715 keer bekeken

Hallo,

Ik ben in bezit van een Alcatel  One Touch 990. Ik krijg steeds de volgende melding in android 2.2: "SMS geheugen vol: Onvoldoende geheugen: verwijder oude berichten."

Alle berichten heb ik verwijderd. Ruimte op SIm vrijgemaakt maar ik ontvang nog steeds geen berichten en krijg bovenstaande melding continue. Na gebeld te hebben met Alcatel vertelden ze dat Telfort een sms box heeft die na verloop van tijd vol loopt en geleegd moet worden op de server. Doen jullie dat zelf want ik kan hier volgens mij niet bij?!

Groet,

Saxas

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Zoiets heb ik nog nooit gehoord, op het moment dat je berichten binnenhaalt worden deze niet bewaard bij Telfort. Misschien dat de helpdesk of webcare er iets meer over kan zeggen, maar ik denk dat het toestel niet goed functioneert.
@Cor: Dank voor je reaktie. Het leek me ook sterk. Als dit zo zou zijn dan lijkt het dat een provider je in ieder geval de mogelijkheid geeft om die inbox te wissen bijv via "Mijn Telfort". De Alcatel medewerkster was echter erg stellig.
Ik w8 wel op een reactie van een forummod.
Badge
@saxas,

Welkom op het forum! Wat Alcatel aangeeft is niet correct. Er is wel een sms-centrale die de sms-berichten 72 uur bewaard als deze niet afgeleverd kunnen worden, maar er is geen sms-box die na verloop geleegd moet worden. U heeft dus ook de sms'jes gewist die op uw simkaart zijn opgeslagen? U kunt namelijk 20 sms'jes opslaan op uw simkaart. Ik wil u vragen om uw simkaart in een andere telefoon te plaatsen en te controleren wat er dan gebeurt.

Laïla
Hallo Laila,

Heel vreemd maar mijn oude 2002 telefoon, zonder android dus, ziet wel dat er nog veel sms op de sim stond opgeslagen en android niet. Heb ze via het oude toestel verwijderd en nu lijkt het goed te gaan. Niet helemaal zoals het hoort maar nu ben ik de melding wel kwijt!
Dank voor de hulp!
Groet,

Saxas
Badge
@saxas,

Bedankt voor de terugkoppeling, wat fijn dat het is opgelost!

Laïla