SMS berichten

• 13 februari 2016
  • 25 reacties
  • 842 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +4
Mijn Apple ID staat op twee staps verificatie na invoeren van naam paswoord krijg je een SMS van Apple met een code. Alleen zo kom ik binnen bij Apple. Nu heb ik een nieuw mobile telefoon nummer ingevoerd maar krijg geen SMS van Apple. Kan iemand van webcare kijken of deze SMS op de server staan want Apple zegt dat bij hun alles goed gaat. Ik krijg ze in ieder geval niet binnen terwijl bv de SMS van Telfort gewoon binnenkomen.

Marcel

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hoi Marcel!

Goed nieuws! Fijn dat je dit met ons deelt. Ik heb verder nog geen reacties ontvangen omtrent deze kwestie.

Ik hoop samen met jou op meerdere positieve berichten!
Reputatie 2
Badge +4
Als starter van deze topic heb ik een mededeling, bij mij werkt de SMS van Apple inmiddels dus ik ga er vanuit dat het nu weer werkt. Probeer het zelf ook even of het ook bij jou werkt dan horen we het wel

Marcel
Nadat ik was overgestapt (met nummerbehoud) van T-Mobile naar Telfort had ik hetzelfde probleem (ook met vriendelijke mensen van Apple aan de lijn gehangen). Wat bij mij werkte was het volgende: ik had een 2e telefoonnummer toegevoegd (die van mijn vrouw) en vervolgens mijn eigen verwijderd. Na enekel dagen opnieuw ingelogd (met tweestapsverificatie via mijn vrouws tel.nr) om daarna mijn eigen telefoonnummer opnieuw weer toe te voegen. Sindsdien ontvang ik wél weer de SMS van Apple.

Let op: ik had deze zelfde stappen ook al eens gedaan zonder enkele dagen te wachten (dus verwijderd, uitgelogd, direct weer ingelogd en toen mijn eigen telefoonnummer weer toegevoegd), maar dat werkte niet... Apple schijnt af en toe wat langer de tijd nodig te hebben voor goed doorvoeren van dit soort wijzigingen.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi wautr,

Er loopt momenteel een netwerkticket om dit verder te laten onderzoeken. Zodra ik meer weet, laat ik het jou weten. :)

Nog even geduld.
Beste Michael,

Al iets bekend?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Marcel,

Het incident van wautr staat nog uit en hier wordt naar gekeken. Zodra hier meer over bekend wordt deel ik het mede. Het is niet ondenkbaar dat dit een probleem is waar andere gebruikers ook mee zouden kunnen kampen.
Reputatie 2
Badge +4
Ik heb ook nog steeds hetzelfde probleem, ben benieuwd of het opgelost kan worden, ik gebruik nu de telefoon van mijn vrouw via een andere provider en die werkt gelukkig. Het duurt nu al 4 maanden en Apple garandeert dat het niet bij hun ligt, zij versturen de SMS en die is bij hun gelukt. Wil je voor mij er ook naar laten kijken Michael ?

Marcel
Ik hoor het graag! Het duurt namelijk al even.
Reputatie 8
Badge +2
Hallo wautr,

Dank voor de gegevens. Ik heb mijn collega's van netwerksupport gevraagd om dit na te kijken. Zij zullen zich hierover buigen. Zodra er iets bekend is over dit fenomeen, deel ik het mede.

Bedankt voor het geduld!
Reputatie 8
Badge +2
Hi wautr,

Bedankt voor het bericht. Ik zie graag je 06-nummer tegemoet in een privébericht inderdaad. Ik zal er dan naar laten kijken voor je.

Bedankt alvast.
Mocht je gegevens nodig hebben dan hoor ik het graag
Ha Michael, wanneer ik wil inloggen bij Apple op de website heb ik een tweestaps verificatie. De code wordt door Apple dan verzonden met een sms aan mijn mobiele nummer. Het sms'je komt echter in geen van de gevallen aan.
Reputatie 8
Badge +2
Hi wautr,

Het probleem is ook niet opgelost inderdaad, aangezien de oorzaak niet bij ons lijkt te liggen. Kun je aangeven over welke app dit precies gaat? Ik probeer je hoe dan ook verder te helpen.
Kan iemand van Telfort op bovenstaand bericht reageren?
Het probleem lijkt nog niet verholpen te zijn. Mijn telefoonnummer wat bij Apple bekend staat ontvangt geen sms'jes van Apple. Is hier vanuit Telfort reeds duidelijkheid over?
Reputatie 8
Badge +2
Wat vervelend om te vernemen dat er nog steeds problemen lijken te zijn met Apple verificatie sms'jes. Kan eenieder aangeven over welke applicatie dit precies gaat? Facetime bijvoorbeeld? Het is namelijk zo dat elke keer wanneer je de simkaart uit je iPhone of iPad haalt en weer terug plaatst, het apparaat opnieuw geregistreerd wordt en je voor een sms'je naar het buitenland betaalt. Benieuwd naar de kosten van Facetime? Kijk dan hier.
Zelfde probleem hier: geen sms van Apple voor 2-staps verificatie. Verder nooit sms-problemen. Zeer vervelend 😞
Reputatie 2
Badge +4
Het werkt nog steeds niet bij mij, ik ontvang alle sms maar niet die van Apple. Apple zegt dat Telfort het probleem is en Telfort zegt dat het niet aan hun ligt. Wie wil er nu eens een uitspraak doen waar ik moet zoeken.

Marcel
Hi Sander, de oorzaak en een oplossing kan ik je helaas niet geven. Sorry. We zijn erachter gekomen dat Jacobus van alles en iedereen sms'jes ontvangt, behalve van Apple. Het probleem ligt dus bij Apple.

Beste Christy,

Ik heb al tijden hetzelfde probleem en ontvang wel alle verificatie-smsjes van Google, LinkedIn, etc, BEHALVE DIE VAN APPLE.
Net met Apple Support gesproken en die weten het ook niet en verwezen naar de provider. Lijkt me in ieder geval een probleem tussen Apple en Telfort aangezien meer mensen er last van hebben. Graag eens grondig onderzoeken met Apple samen en terugkoppelen.

Anders blijft het voor mij als gebruiker vooral kastje naar de muur en terug.

Groet, Mike
Reputatie 4
Badge +1
Hi Sander, de oorzaak en een oplossing kan ik je helaas niet geven. Sorry. We zijn erachter gekomen dat Jacobus van alles en iedereen sms'jes ontvangt, behalve van Apple. Het probleem ligt dus bij Apple.
Ik heb hetzelfde probleem. Is er al duidelijkheid wat hier de oorzaak van is?
Oplossing zou nog veel mooier zijn.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Jacobus, waar dit aan ligt durf ik je niet direct te zeggen. Wel wil ik mijn best doen om je hierbij te helpen. Wil je jouw 06-nummer, type iPhone en de softwareversie naar mij sturen in een privébericht?
Reputatie 2
Badge +4
Weet iemand al van webcare waar de fout zou kunnen liggen dan weet ik wie ik moet benaderen om het op te lossen

Marcel
Reputatie 2
Badge +4
Ik heb een kwartier contact gehad met Apple, vreemde is dat op een ander toestel van Vodafone wel de SMS binnen komt maar op Telfort niet. Ik wacht toch maar even op webcare wat die er van zeggen. Toestel heeft geen wijzigingen, update of nummer veranderingen ondergaan.

Marcel
Reputatie 8
Badge +15
Men kan niet kijken of een sms op de server staat.
Bedrijven zeggen al heel snel dat bij hun alles goed staat. Om de simpele reden dat hun ook de sms niet kunnen zien. Als je maar van 1 persoon/bedrijf de sms niet ontvangt dan ligt de oorzaak niet bij jou of de sms centrale. Voor 99% ligt de oorzaak bij de versturende partij.

Hoe en waar heb je het 06-nummer gewijzigd en is het dezelfde 06-nummer die bij de simkaart hoort die in het toestel zit?