beantwoord

Slechte ontvangst Velp gld met postcode 6881/6882

• 11 mei 2017
  • 6 reacties
  • 639 keer bekeken

Reputatie 1
Vorige week zijn met een grote kraan meerdere gsm-antennes verwijderd (van verschillende providers) van het kantoorgebouw aan Arnhemsestraatweg 29 of 31 te Velp gld. Op Maps streetview kun je nog die bewuste antennes op het dak zien staan.. Ik weet dat dit gebouw zal worden gesloopt en hier zal in de toekomst nieuwe appartementen worden gebouwd.

De GSM- en 4G-ontvangst in de omgeving is nu ineens erg zwak. Voordien had ik binnenshuis 4 of 5 streepjes, nu is dit 1 of 2 streepjes. Waarschijnlijk ontvang ik nu nog net de 4G-zendmast Larensteinselaan bij de A12, en als ik naar 3G overschakel dan heb ik redelijke goede ontvangst (waarschijnlijk van de antennes iets verder op de Arnhemsestraatweg bij de A12). Wat zijn de plannen om in Velp zowel tijdelijk als definitief weer goede GSM en 4G-ontvangst te garanderen?
icon

Beste antwoord door Deborah 30 mei 2017, 15:06

Bedankt voor je geduld Rico 🙂. Ik heb het voor je uitgezocht en er is niets bekend over het weghalen van masten op het kantoorgebouw aan de Arnhemsestraatweg 29/31. Los van het aantal streepjes 4G, hoe is de kwaliteit van je verbinding? Als ik je netwerkinstellingen controleer, dan zie ik dat niet alle instellingen goed stonden. Zojuist heb ik dit hersteld. Kan je je telefoon uit- en aanzetten? Wellicht dat je verbinding met 4G hierdoor wordt verbeterd. Ik hoor het graag van je.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hey Rico, dat klinkt niet best :S. Het weghalen van de GSM-antennes waren nog niet bij mij bekend. Ik zou moeten navragen wat de plannen zijn met de antennes. Voordat ik dit ga navragen, heb ik een vraag. Één of twee streepjes 4G verbinding hoeft in de praktijk geen slechte verbinding te zijn. Los van de antennes die zijn weggehaald, hoe is de kwaliteit van je mobiele verbinding? Ik hoor het graag 😳.
Reputatie 1
Hallo Deborah,

De kwaliteit van de verbinding is nog wel voldoende, alleen dus nu wel een heel stuk minder sterk.
Ik heb net mijn Telfort gsm abonnement met 2 jaar verlengd (ingaande 23 mei) aangezien ik erg tevreden was over de uitstekende ontvangst bij mij thuis.

Rico
Reputatie 4
Badge +6
Hi Rico, bedankt voor je reactie. Waar ik vooral benieuwd naar ben, is of je daadwerkelijk merkt dat de mobiele verbinding minder sterk is? Of komt het doordat je nu minder streepjes ziet? Is de verbinding nu bijvoorbeeld trager of heb je last van een haperende verbinding?
Reputatie 1
De verbinding is ook wat trager dan voorheen, het is echter niet haperend bij mij thuis.
Blijft natuurlijk wel vreemd dat ineens antennes worden verwijderd; dit zal heus ergens in dit gebied ervoor zorgen dat er nu geen of een haperend signaal is waar het eerst wel goed of voldoende was.
Reputatie 4
Badge +6
Hey Rico, ik ga het intern voor je navragen. Zodra ik meer weet, stuur ik je een bericht via dit topic 😳.
Reputatie 4
Badge +6
Bedankt voor je geduld Rico 🙂. Ik heb het voor je uitgezocht en er is niets bekend over het weghalen van masten op het kantoorgebouw aan de Arnhemsestraatweg 29/31. Los van het aantal streepjes 4G, hoe is de kwaliteit van je verbinding? Als ik je netwerkinstellingen controleer, dan zie ik dat niet alle instellingen goed stonden. Zojuist heb ik dit hersteld. Kan je je telefoon uit- en aanzetten? Wellicht dat je verbinding met 4G hierdoor wordt verbeterd. Ik hoor het graag van je.

Reageer