beantwoord

Slecht bereik in huis

• 27 januari 2020
  • 9 reacties
  • 320 keer bekeken

Ook ik heb een slechte dekking binnenshuis.

Heb al een nieuwe simkaart in de telefoon geplaatst.

Woon in een oud huis 1875 dus geen betonnen kolos.

En vodafone bellers hebben ook een slecht bereik. Weet iemand waar het anders aan kan liggen.

Niels

Admin: Reactie afgesplitst van oud topic, eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 4 februari 2020, 15:40

Heb je nog een nieuwe simkaart aangevraagd? Merk je daar verbetering mee?

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Nie, welkom hier. 

Je geeft aan slecht bereik te hebben in huis. Alleen niet jij, ook mensen met Vodafone. Dat is een ander netwerk. Dat klinkt voor mij alsof jouw huis op een wat ongunstig locatie staat. Deze kan misschien wel geen dikke betonnen muren hebben. Maar kan wel omringt zijn door hoge gebouwen?

Als ik zo de verbinding op jouw locatie doormeet, meet deze wel goed. Ook binnenshuis. Mijn vragen zijn nu, is het al lang zo? Of eigenlijk sinds wanneer neem je het waar? En is het buiten wel goed?

Ja al een paar jaar, eigenlijk nog nooit goed geweest.

Buiten prima

Reputatie 8
Badge +18

Naar ik aanneem is je mobiel nummer overgezet naar KPN en  daar kun je een nieuwe simkaart van Kpn aanvragen of afhalen in een KPN winkel

Reputatie 8
Badge +12

Als het buiten goed is lijkt het probleem toch het huis te zijn. Het signaal lijkt moeite te hebben binnen te dringen. Je kan inderdaad zoals jimny aangeeft een KPN simkaart testen. Deze kan je aanvragen via Mijn KPN. Ik ben nog wel benieuwd of dat verbetering geeft. 

Reputatie 8
Badge +12

Heb je nog een nieuwe simkaart aangevraagd? Merk je daar verbetering mee?

Ja zoals ik al aangaf dit getest en geen verbetering.

Reputatie 8
Badge +12

Dat is jammer. Ik ben bang dat we weinig voor je kunnen doen. Het lijkt toch jouw woning te zijn waar het signaal moeite mee heeft aangezien het buitenshuis wel goed. is. Nu heb ik zo geen mogelijkheden meer om nog navraag te doen bij de Technische Dienst aangezien alle Mobiele abonnementen over zijn gegaan naar KPN. Mocht je dit nog verder uit willen laten zoeken. Dan wil ik je toch aanraden nog even navraag te doen bij KPN, mijn collega's daar kunnen melding maken bij de Technische Dienst. 

Hallo @Nie , als je nu een KPN-simkaart hebt en je telefoon beschikt over VoWiFi (Volte) dan zou je die voorziening aan kunnen zetten en kunnen bellen en gebeld worden over WiFi.

Anders kun je overwegen bij de vervanging van je toestel een toestel te nemen die geschikt is voor VoWiFi, dat zijn de meeste Samsungs en IPhones, voor een volledige lijst zie bij KPN.com

Reputatie 8
Badge +12

Dat is nog een hele goede JanD. Dat was mij even ontschoten. @Nie op de website van KPN lees je alles over bellen over WiFi

Reageer