beantwoord

Slecht bereik binnenshuis

  • 23 november 2019
  • 12 reacties
  • 439 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, sinds een aantal maanden heb ik geen of heel slecht bereikbaar binnenshuis. Zodra ik de deur uit loop heb ik nergens last van.

Ik ben al een aantal jaren klant van jullie en heb voorheen nooit last gehad van slecht bereikbaar.

Hopelijk kan dit opgelost worden.

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 7 januari 2020, 14:17

Hoi @Silvy81, ik zie dat de specialisten contact met je hebben opgenomen en jullie samen tot een oplossing zijn gekomen. Zo gauw je abonnement eind januari omgezet is naar KPN, kan je na vervangen van de simkaart bellen via WiFi. Dat is inderdaad een goede oplossing voor slecht(er) bereik in huis. Daarnaast zie ik dat ze ook een vergoeding voor je hebben geregeld.

Dat ziet er goed uit. Mocht je vragen of opmerkingen hebben, laat het dan gerust weten.

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Silvy81, welkom op het Telfort forum! Wat lastig dat jouw bereik in huis de laatste maanden niet goed is. Ik begrijp dat dat voorheen niet zo was. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Slecht(er) bereik kan verschillende oorzaken hebben, daarom is het belangrijk om een paar dingen na te kijken. Heb je je toestel al even volledig uitgeschakeld en opnieuw laten opstarten sinds je dit merkt? Kan je jouw simkaart ook even testen in een ander toestel? Ik ben benieuwd of je dan hetzelfde merkt, of dat het dan juist goed gaat.

Laat je het weten? Dan kijken we vanaf daar verder.

Reputatie 1

Hallo,

ik heb beide opties geprobeerd maar helaas geen  beter bereik.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Silvy81, fijn dat je het hebt geprobeerd, jammer dat het geen verschil maakt. Het lijkt me dan verstandig om te testen of het beter gaat met een nieuwe simkaart, want het zou een probleem met de simkaart kunnen zijn. Ik heb een nieuwe voor je aangevraagd, deze ontvang je binnen enkele werkdagen thuis via de post! Vergeet niet om 'm na ontvangst even te activeren.

Ik ben benieuwd hoe je verbinding het daarna doet met de nieuwe simkaart. Laat je weten hoe het is gegaan? 

Reputatie 1

Alvast bedankt voor de simkaart. Zodra deze binnen is zal ik hem activeren en laat ik iets weten.

Reputatie 1

Hallo, sinds de nieuwe simkaart er in zit heb ik het idee dat het bereikbaar wel iets beter is maar nog niet optimaal. Ik ga het even in de gaten houden. Mocht het bereik achteruit gaan laat ik jullie iets weten.

 

Bedankt voor de hulp dusver!

Silvy

Reputatie 8
Badge +11

@Silvy81 Hoi Silvy, dankjewel voor de update! Dat klinkt toch best positief, fijn om te horen :relaxed: Ik ben benieuwd hoe het verder gaat en hoop dat het (steeds) beter wordt. Als je je bevindingen wilt delen of als ik je hierbij kan helpen, laat het dan vooral weten.

Reputatie 1

Hallo,

 

Sinds een aantal dagen is het bereikbaar weer terug bij af, zeer slecht dus. Ik moet nu letterlijk buiten gaan staan om te telefoneren. De nieuwe simkaart heeft blijkbaar niet gewerkt.

kan het zijn dat er ergens een instelling aangepast is en dat ik daarom slecht bereikbaar heb?

Ik heb al jaren Telfort en nog nooit zulke problemen ondervonden met het bereik.

Reputatie 8
Badge +11

@Silvy81 Jammer om te lezen dat de nieuwe simkaart toch niet geholpen heeft. Goed dat je het laat weten. Ik heb een melding voor je aangemaakt en doorgezet naar de specialisten. Zij kijken hier voor je naar en nemen contact met je op zo gauw er meer bekend is, of als ze vragen voor je hebben. Meestal nemen zij binnen 5 werkdagen contact op, dat gebeurt zo snel mogelijk. Het kan door de feestdagen mogelijk iets langer duren.

Laat je het weten wanneer je iets van ze hebt gehoord, of natuurlijk als je in de tussentijd vragen hebt?

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Silvy81, ik zie dat de specialisten contact met je hebben opgenomen en jullie samen tot een oplossing zijn gekomen. Zo gauw je abonnement eind januari omgezet is naar KPN, kan je na vervangen van de simkaart bellen via WiFi. Dat is inderdaad een goede oplossing voor slecht(er) bereik in huis. Daarnaast zie ik dat ze ook een vergoeding voor je hebben geregeld.

Dat ziet er goed uit. Mocht je vragen of opmerkingen hebben, laat het dan gerust weten.

Reputatie 1

Hallo, 

Ik heb een mail gehad dat Telfort idd over is gezet naar kpn maar er stond niets in over een nieuwe simkaart.

Ik heb momenteel nog steeds heel slecht bereik binnenshuis.

Momenteel zie ik bij de instellingen op mijn iPhone 8 geen optie “bellen via WiFi”, heb hier idd een nieuwe simkaart voor nodig en wordt deze automatisch opgestuurd of dien ik deze zelf aan te vragen?

Reputatie 8
Badge +11

Die krijg je bij mijn weten niet automatisch. Je kunt voor het aanvragen even hier kijken:

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/aanvragen.htm

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Silvy81, wat GJC hierboven aangeeft klopt helemaal. Wat dat betreft is de overgang naar KPN een goede oplossing voor het probleem met het bereik in huis :slight_smile: Je kan met jouw Telfort ID inloggen op MijnKPN en dan een nieuwe simkaart aanvragen! Met de KPN simkaart kan je gebruik maken van bellen via WiFi. Het aanvragen van de nieuwe simkaart heeft geen effect op jouw abonnement en voorwaarden, deze blijven gewoon hetzelfde.

Ik hoor graag of het is gelukt, en ook als je vragen hebt natuurlijk.

Reageer