beantwoord

Slecht bereik binnenshuis

• 16 mei 2013
  • 21 reacties
  • 7738 keer bekeken

woon in Dalfsen (overijssel). Heb slecht/geen bereik IN eigen huis. In bos bijvoorbeeld is het beter dan wanneer ik thuis ben. Heb uiteraard al contact gehad met telfort. Krijg nietszeggend antwoord. Telfort dóe wat voor je klanten. PLEASE.  Was een week bij iemand anders in huis op een afstand van 1000 meter van mijn eigen huis. DAAR had ik prima bereik !!
icon

Beste antwoord door Denise 16 mei 2013, 14:30

Welkom op het forum mariajacobs!

Erg vervelend dat je binnenshuis slecht bereik hebt. Helaas kunnen wij de dekkings binnenshuis niet garanderen. meer informie daarover vind je hier.

Graag verneem ik van je of je dezelfde problemen ervaart met jouw simkaart in een ander toestel. Wellicht is de simkaart verouderd/beschadigd waardoor het bereik niet optimaal is.

Denise
Bekijk reactie

21 reacties

Badge +2
In principe heeft Telfort met het KPN bereik praktisch overal dekking. De dekking is ook te vinden op www.coveragechecker.nl
Van invloed kunnen zijn: dikte/materiaal vd muren, mobiel, hoe lang je de simkaart al hebt, etc.

Heb je met jouw sim in een ander toestel thuis ook matig bereik? En hoe is het bereik van andere mensen IN jouw huis? Hoe ziet je simkaart eruit? Is het 'gouden' oppervlak onbeschadigd, of niet?
Badge +2
Wat is overigens het precieze type van je mobiel?

Kortom: veel mogelijkheden/potentiële factoren...
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum mariajacobs!

Erg vervelend dat je binnenshuis slecht bereik hebt. Helaas kunnen wij de dekkings binnenshuis niet garanderen. meer informie daarover vind je hier.

Graag verneem ik van je of je dezelfde problemen ervaart met jouw simkaart in een ander toestel. Wellicht is de simkaart verouderd/beschadigd waardoor het bereik niet optimaal is.

Denise
Denise de sim kaart is niet verouderd
ik woon al 25 jaar in het zelfde huis
had nooit eerder problemen
laatste half jaar = pet
In principe heeft Telfort met het KPN bereik praktisch overal dekking. De dekking is ook te vinden op www.coveragechecker.nl Van invloed kunnen zijn: dikte/materiaal vd muren, mobiel, hoe lang je de simkaart al hebt, etc. Heb je met jouw sim in een ander toestel thuis ook matig bereik? En hoe is het bereik van andere mensen IN jouw huis? Hoe ziet je simkaart eruit? Is het 'gouden' oppervlak onbeschadigd, of niet?

Matthijs dank voor je reactie, ik woon al 25 jaar in hetzelfde huis, pas sinds laatste half jaar problemen. Sim kaart is vrij nieuw, het gouden deel is helemaal intact.
Wat is overigens het precieze type van je mobiel? Kortom: veel mogelijkheden/potentiële factoren...

heb een htc desire c
prima toestel
in een huis 1000 meter van mijn huis heb ik een week gewoond
KLASSE bereik !!!
Reputatie 3
Badge +1
@mariajacobs,

In dat geval kijk ik graag voor je na of alles op het netwerk juist staan. Kun je jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht doorgeven?

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@mariajacobs,

Ik heb jouw privébericht ontvangen. Ik heb dit doorgezet naar de afdeling die dit verder oppakt, je ontvangt binnen twee werkdagen een terugkoppeling.

Denise
Hier precies hetzelfde. Belde een half jaar zonder problemen binnenshuis, sinds een week of 2 totaal geen bereik meer binnenshuis. Aangezien ik thuis werk, is dit mijn belangrijkste verbinding. Ik heb een ouder toestel, kan alleen bellen en SMS'en, zit geen internet op. Werkte prima. Sim kaartje van een vriend geprobeerd, gelijk super bereik. Eigen Sim kaartje weer terug gezet in eigen telefoon: nada! Als dit zo blijft, zit ik nog wel anderhalf jaar aan een abonnement vast waar ik niks aan heb! Wat is hieraan te doen?
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum MDee!

Balen dat het bereik ineens wegvalt. Hoelang ben je al in het bezit van jouw simkaart? Soms veroorzaakt een verouderde simkaart het probleem. Kun je jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar maken via een privébericht? Na ontvangst help ik je graag verder.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@MDee,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Kun je testen of jouw simkaart in een ander toestel wel optimaal werkt? Zo kan ik namelijk nagaan of het probleem bij de simkaart of het toestel ligt. Graag verneem ik de uitkomst hiervan.

Denise
mijn simkaart in een ander toestel werkte iets minder.
andere simkaart in mijn toestel werkte optimaal.
Reputatie 3
Badge +1
@MDee,

Dan lijkt het erop dat het aan de simkaart ligt. Ik stuur een nieuwe jou kant op. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen.

Denise
Dank je. Mocht het niet helpen, dan neem ik weer contact op.
Reputatie 3
Badge +1
@MDee,

Laten we er vanuit gaan dat de nieuwe simkaart het probleem verhelpt. Mocht dit niet het geval zijn dan lees ik inderdaad graag van je en ga ik op zoek naar oplossing!

Denise
Denise,
Denk je dat die nieuwe Sim kaart nog komt? De post vandaag is al geweest. Morgen is het alweer een week geleden, dat vind ik langer dan enkele werkdagen. Kan zelfs niet meer bellen als ik naast de kerktoren sta! Internbankieren is ook een probleem, codes lopen via mobiel.
Reputatie 3
Badge +1
@MDee,

Wat vreemd dat je de simkaart nog niet ontvangen hebt. Ik heb deze al eerder aangevraagd. Ik heb zojuist nogmaals een nieuwe simkaart verstuurd. Ik ga er vanuit dat je deze morgen of overmorgen ontvangt. Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
Nou, nieuwe Simkaart ontvangen, geactiveerd, bereik nu is nog steeds nul komma nul!!! Maar wel met als gevolg dat ik nu 48 uur geen internetbetalingen kan doen en niet kan bellen! En bedankt! Wat nu?
Reputatie 3
Badge +1
@MDee,

Erg vervelend dat de nieuwe simkaart het probleem niet heeft verholpen. Ik zorg ervoor dat dit wordt uitgezocht. Zodra ik meer weet stel ik je direct op de hoogte. Mijn excuses voor het ongemak.

Denise
Badge +1
@ MDee,

als jij de nieuwe simkaart in je toestel stopt en je laat het toestel handmatig naar netwerken zoeken, welke netwerken krijg je dan op je scherm?
Je gaf aan dat met de simkaart van iemand anders het wel prima werkte, van welke provider was die simkaart?
Reputatie 3
Badge +1
@MDee,

Ik heb het voor je uitgezocht. Er is op dit moment een storing gaande in jouw woonomgeving. Er zijn problemen met de zendmast, dit is naar verwachting in week 28 opgelost. Ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend van baalt, vooral omdat je afhankelijk bent van jouw toestel. Mijn oprechte excuses hiervoor. Ik zal de abonnementskosten tot die tijd vergoeden zodat je hier in ieder geval geen kosten aan hebt.

Denise

Reageer