beantwoord

Skype nummerweergave - ontvang de SMS code niet

• 14 januari 2016
  • 3 reacties
  • 1010 keer bekeken

Reputatie 1
  • Nieuwkomer
  • 4 reacties
Ik ontvang de sms code niet om nummerweergave in Skype te gebruiken. Is er iets aan de hand met het netwerk van Telfort of wordt het betreffende SMS bericht met landnummer ++44 geblokkeerd?

Extra informatie:
Vanuit Skype bestaat de mogelijkheid dat je het nummer van je mobiel kan laten weergeven wanneer je met Skype naar vaste of mobiele nummers belt. Vanuit de website waarin je je Skype account kan beheren geef je dan je mobiele nummer op, om te verifiëren dat je daadwerkelijk beschikt over dat nummer wordt een code per sms verstuurd. Deze code ontvang ik niet.

Ik heb hiervoor contact opgenomen met support voor Skype. Samen met hun is vastgesteld dat de SMS wel verzonden is, het komt alleen niet aan op mijn mobiel. Via de website van Telfort heb ik gekeken of er blokkades zijn ingesteld op mijn mobiele nummer voor het ontvangen van SMS of SMS uit het buitenland, dit is niet het geval. Wanneer ik het mobiele nummer gebruik van een andere Nederlandse mobiele provider dan wordt die SMS met code wel ontvangen.
icon

Beste antwoord door RoV 16 januari 2016, 17:38

Ondertussen is het probleem opgelost. Door een instelling in de telefoon (Windows 10 Mobile) werd er geen melding getoond dat een SMS bericht was ontvangen. Door dit aan te passen is het opgelost.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hi RoV, welkom op het forum. Vreemd dat je de sms niet hebt ontvangen! Ik kijk het graag voor je na. Hiervoor heb ik jouw 06-nummer nodig. Wil je deze in een privébericht naar mij sturen?
Reputatie 1
Ondertussen is het probleem opgelost. Door een instelling in de telefoon (Windows 10 Mobile) werd er geen melding getoond dat een SMS bericht was ontvangen. Door dit aan te passen is het opgelost.
Reputatie 4
Badge +1
Dat is goed nieuws RoV. Fijn dat je de oplossing hier ook doorgeeft 🙂 Dankjewel!

Reageer