beantwoord

Sinds Telfort kan ik niet meer gebeld worden

• 23 juni 2016
  • 7 reacties
  • 483 keer bekeken

Reputatie 1
Vanaf 2 juni jl. is mijn telefoonnummer overgezet van Vodafone op Telfort. Waar ik voorheen (en met hetzelfde telefoontoestel) geen klachten had, krijg ik sindsdien vrijwel geen binnenkomende telefoongesprekken meer. Een willekeurige greep uit de 'gemiste' telefoontjes (naar schatting 99% van alle binnenkomende telefoontjes):
10-06-2016 18.33 uur
12-06-2016 11.15 uur
14-06-2016 11.21 uur
14-06-2016 10.13 uur
15-06-2016 17.00 uur
16-06-2016 15.57 uur
17-06-2016 23.22 uur
19-06-2016 13.39 uur
19-06-2016 17.44 uur
19-06-2016 18.33 uur
19-06-2016 23.37 uur
20-06-2016 9.20 uur
20-06-2016 14.06 uur
20-06-2016 17.50 uur
20-06-2016 18.46 uur
20-06-2016 20.05 uur
enz., ik blijf noteren....

Het vervelende is, dat de beller te horen krijgt dat ik 'in gesprek' ben, waarna de verbinding wordt verbroken. Ik ben echter niet in gesprek; de telefoon ligt naast me en ik zou de telefoon gewoon aan kunnen nemen als deze verbinding zou maken. Er komt echter geen signaal door. Wel krijg ik een (gratis service)bericht dat ik een gemiste oproep heb met het betreffende nummer erbij.

Natuurlijk kan ik dit nummer gewoon terugbellen, waardoor dit telefoontje op rekening van Telfort komt en u mij deze uiteindelijk kunt doorberekenen.
Want hoewel ik niet gebeld kan worden, kan ik wel altijd zelf bellen.

Dinsdag 14 juni jl. heb ik dit de klantenservice van Telfort voorgelegd. De medewerker verzocht mij de instellingen op mijn telefoon aan te passen: bij de aanbieder moest ik 'automatisch' uitzetten en het netwerk standaard instellen op NL KPN.
Dit heb ik gedaan.
Het maakt niets uit.
Ook heb ik de simkaart er uitgehaald en weer ingestopt en de fabrieksinstellingen van mijn IPhone6Splus opnieuw ingesteld.
Het maakt weer niks uit.

Het is vreemd dat Telfort denkt dat het aan mijn telefoontoestel ligt, terwijl deze altijd naar behoren heeft gewerkt en er pas sinds de aansluiting bij Telfort klachten ontstaan.

Ik zal Telfort dan ook in gebreke moeten stellen. De dienst waarvoor ik betaal, wordt niet geleverd. Door de slechte bereikbaarheid lijd ik schade.Ik zal dit per brief doen.
icon

Beste antwoord door HaMarleen 30 juni 2016, 00:10

Aaarch - ik ook met m'n grote mond.... Het is TOCH de instelling die Koffiemok aangaf!! Erger nog: de iphone heeft een verkort menuutje wat je overal omhoog kan swypen en waarbij je meteen per ongeluk de 'niet storen' functie aanveegt. Het is dus opgelost. Niks Telfort - puur toeval dat dit tegelijk op ging. Sorryyyy
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hoi Marleen,

Wat een opmerkelijke situatie inderdaad. Ik kan me indenken dat je hier niet vrolijk van wordt. Ook ik weet helaas op voorhand niet precies wat er aan de hand is. Ik wil echter met plezier voor je kijken naar de oorzaak van dit euvel. Kun je jouw 06-nummer naar mij sturen in een privébericht? Ik zal er dan op terugkomen.

Alvast bedankt voor de medewerking en mijn excuses voor het ervaren ongemak.
Reputatie 8
Badge +9
Het vervelende is, dat de beller te horen krijgt dat ik 'in gesprek' ben, waarna de verbinding wordt verbroken.

en
ijn IPhone6Splus.

Wil vaak erop duiden dat de Niet storen functie aan staat. Je hebt het toestel al gereset maar wil je toch eens controleren of de functie aan staat? Instellingen > Niet storen. Is bij handmatig de schakelaar groen dan deze uitzetten.
Reputatie 1
Hoi Michael, ik heb je inmiddels mijn telefoonnummer gestuurd - maar bel me niet. Als ik zelf dit nummer bel, hoor ik: 'dit mobiele nummer is in gesprek. U wordt doorgeschakeld.' Ik heb de telefooninstellingen niet op 'niet storen' staan, of iets anders...
Reputatie 8
Badge +2
Hi Marleen,

Dank je wel. De instelling die Koffiemok aankaart, kan zeker van toepassing zijn. Heb je dat al eens nagekeken?

Zie je reactie graag tegemoet.
Reputatie 1
Ik heb alles nagekeken wat ik op internet kon vinden en dit is een van de eerste instellingen...
Reputatie 1
Aaarch - ik ook met m'n grote mond.... Het is TOCH de instelling die Koffiemok aangaf!! Erger nog: de iphone heeft een verkort menuutje wat je overal omhoog kan swypen en waarbij je meteen per ongeluk de 'niet storen' functie aanveegt. Het is dus opgelost. Niks Telfort - puur toeval dat dit tegelijk op ging. Sorryyyy
Reputatie 8
Badge +2
Hi Marleen,

Super dat je zelf de oplossing hebt kunnen vinden! Dit komt helaas weleens voor, geeft niet hoor; even goede vrienden!

Veel belplezier!

PS.
Mocht je nog een andere vraag hebben, maak je dan een nieuw topic aan? Op dit topic plaats ik 'n slotje. 🙂