Simkaart wordt niet herkent door OnePlus One (ondanks dat die geactiveerd is).

  • 9 mei 2016
  • 4 reacties
  • 1768 keer bekeken

Beste mensen,

Ik heb sinds enkele dagen de OnePlus One van mijn broer gekregen. In eerste instantie mijn "oude" SIM (die in mijn vorige telefoon zat) proberen te gebruiken. Deze werd helaas niet herkent. In mijn vorige telefoon bleef die wel zonder problemen werken. Hierop een nieuwe SIM besteld bij Telfort omdat de oude mogelijk defect kon zijn.

Deze nu sinds gisteren via MijnTelfort geactiveerd en in mijn OnePlus One gestopt, volgens de installatie beschrijving. Helaas blijft mijn OnePlus One de SIM niet herkennen.

Wat al geprobeerd:
- Diverse malen (ongeveer 10x) de telefoon aan/uit gezet.
- Nieuwe SIM geactiveerd en staat in MijnTelfort als "geactiveerd"
- De oude SIM via MijnTelfort met succes"gedeactiveerd".

Hebben mensen nog opties die ik zou kunnen proberen, want die van mij zijn op. ;-)

Groet,
JeroenJVR

4 reacties

Ik heb de indruk dat de cardreader niet werkt. Probeer eens een kruistest.

Jouw telefoon andere sim, andere telefoon jouw sim.
Ik heb de indruk dat de cardreader niet werkt. Probeer eens een kruistest.

Jouw telefoon andere sim, andere telefoon jouw sim.


Dank voor je reactie. Maar de kans dat de cardreader niet werkt is zeer klein. De dag ervoor werkte die namelijk nog wel bij mijn broer. Daarna is er niets mee gebeurd.
De kans dat de cardreader defect is sluit ik daarbij eigen geheel uit.
Reputatie 8
Badge +16
Meten is weten, Aannames bieden geen garantie
Reputatie 1
Badge +1
Hoi JeroenJVR en welkom op het forum. Balen dat je nieuwe simkaart niet herkend wordt door het toestel. Heb je de tip van van Friesian en Tuut-tuut al uitgeprobeerd? We lezen graag van je wat de uitkomst hiervan is.

@Friesian & Tuut-Tuut. Bedankt voor het advies. 🙂

Reageer