beantwoord

Simkaart wordt niet herkend in Huawei P8Lite

• 19 december 2016
  • 12 reacties
  • 2841 keer bekeken

Gisteren een nieuwe Huawei P8Lite gekregen, na ruim een jaar een windowsphone te hebben gebruikt met een simkaart van Telfort.
Gisteren de nieuwe telefoon voorzien van de simkaart die tot dan zonder problemen werkte.

Helaas in de Huawei wordt de simkaart niet herkent,

De kaart van een vriend van kpn prepaid wordt wel herkend.

Al verschillende stappen genomen, zoals kaart schoonmaken, kruistest, maar zonder resultaat.

Wat kan ik verder ondernemen om de kaart wel te laten herkennen, en zo een telefoon netwer op te bouwen, en gebeld kunnen worden en zelf kunnen bellen?
icon

Beste antwoord door Hakar 20 december 2016, 14:50

Opgelost.
De moeite genomen om naar de telefoonwinkel te gaan in nabij liggende stad.
Medewerker probeert hetzelfde zonder resultaat.
Pakt andere telefoon, haal kaarthoudertje er uit, doet hem in de mijne et voila het werkt.......
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Zit er wat speling in de simkaarthouder omdat naar het schijnt de simkaarten iets dunner zijn
Reputatie 6
Badge +7
Niet all telefoons reageren goed op de sim ik heb het hier ook met eentje van mijn dochter de THL (Chinese telefoon) ziet de sim ook niet in de windows phone lumia wel gewoon bereik.
Zit er wat speling in de simkaarthouder omdat naar het schijnt de simkaarten iets dunner zijn
Ik kan geen speling ontdekken, kon de kaart niet heen en weer bewegen in de kaarthouder, en voelend met de vinger valt hij mooi vlak in de houder.
Mocht de kaart wel iets dunner zijn, wat is dan de remedie?
Niet all telefoons reageren goed op de sim ik heb het hier ook met eentje van mijn dochter de THL (Chinese telefoon) ziet de sim ook niet in de windows phone lumia wel gewoon bereik.

heeft u hier een oplossing voor gevonden?
Reputatie 6
Badge +7
Eigenlijk niet nee, maar probeer het eens met een andere simkaart die kun je gratis bestellen in Mijn Telfort. en dan kun je hem activeren en dan even proberen.
Reputatie 8
Badge +17
Ik kan geen speling ontdekken, kon de kaart niet heen en weer bewegen in de kaarthouder, en voelend met de vinger valt hij mooi vlak in de houder.

Ik heb gelezen dat men een stukje plakband gebruikt
Eigenlijk niet nee, maar probeer het eens met een andere simkaart die kun je gratis bestellen in Mijn Telfort. en dan kun je hem activeren en dan even proberen.
Inmiddels gedaan.

Ik heb gelezen dat men een stukje plakband gebruikt

Gewoon een enkel laag er op plakken, tot de kaart contact maakt met de lezer?
Want dat is dan volgens mij het probleem.
Dat kan voldoende zijn ja. Wat ook kan, een papiertje dubbel vouwen en dat erbij plaatsen. Dan loop je niet het risico van beschadiging door lijmresten.
Andere simkaart (lebara) geprobeerd, een enkel velletje papier van een postit blokje, een dubbelgevouwen papiertje van een pstit geprobeerd, maar nog steeds het vakje boven in het scherm met de simkaart er half buiten, maar wordt nog steeds niet herkend.
Opgelost.
De moeite genomen om naar de telefoonwinkel te gaan in nabij liggende stad.
Medewerker probeert hetzelfde zonder resultaat.
Pakt andere telefoon, haal kaarthoudertje er uit, doet hem in de mijne et voila het werkt.......
Reputatie 6
Badge +7
Bedankt om het hier te delen wat de oplossing is, en veel plezier ermee.