beantwoord

Simkaart vergrendeld

• 3 december 2016
  • 7 reacties
  • 13435 keer bekeken

Hier al 3 dagen problemen sinds ik de nieuwe simkaart heb ontvangen.

Telefoon al tig keer opgestart, simkaart is geactiveerd. 4g aangezet bij het winkelmandje. Pincode veranderd.

Nu dus al 3 dagen geen internet, bellen of sms.

Telefoon zegt al 3 dagen dat me simkaart is vergrendeld. Geen idee hoe nu verder... Iemand die me kan helpen?

Gr Tim
icon

Beste antwoord door Wieger DB 2 november 2017, 16:25

Als je telefoon aangeeft dat de simkaart vergrendeld is, dan moet je nog de pincode voor je simkaart invoeren. Veel toestellen geven dan aan dat je de simkaart kan ontgrendelen. Kies hiervoor en voer je pincode in. Zie je dit niet terug? Herstart je telefoon dan een keer. Vaak vraagt je telefoon dan weer om de pincode. Zie je dan nog hetzelfde? Volg dan deze tips.

Heb je te vaak de verkeerde pincode ingevoerd? Log dan in op Mijn Telfort en vraag daar je pincode op.
Bekijk reactie

7 reacties

Misschien dat telfort even kan reageren? Zou fijn zijn.

Simkaart nog steeds vergrendeld.. oplossing hiervoor?
Badge +1
Hoi Coekebakker,

Ik heb voor jouw posts een eigen topic aangemaakt. Het topic waarin je antwoordde ging specifiek over het niet werkend krijgen van 4G. Bij jou doet helemaal niets het.

Werkt de simkaart wel in een andere telefoon? En wat gebeurt er wanneer je de simkaart van iemand anders eens in jouw telefoon stopt, doet die het dan wel?

Ik hoor graag van je!
Heb de simkaart in een andere telefoon gedaan, precies hetzelfde. Simkaart vergrendeld.

Allemaal begonnen met het mailtje van gratis 4g, nieuwe simkaart aangevraagd. En die zegt sinds de activatie datie vergrendeld is..
Reputatie 8
Badge +16
Om welke telefoon gaat het, waarschijnlijk staat er gewoon een pincode op, bij de melding kan je dan kiezen om te ontgrendelen. Vaak is dat 0000 of 1234. Lees dus de melding even goed of plaats hier eens een screenshot.

Edit:
Dit is een standaard oplossing:

Normaal geeft het toestel onder de melding "sim vegrendeld" twee knoppen:
"OK" en "ontgrendel"

Het toestel geeft namelijk aan dat de pin code van de simkaart ingevoerd moet worden.
Klik op je "OK" dan start het toestel normaal op, maar zonder bel/sms/3G functies.

klik je op "ontgrendel" dan kun je de pincode van je simkaart intoetsen en op "ok" klikken. Het toestel zal dan verder normaal opstarten en alles werkt zoals je gewend bent.
Ging van de week over een Motorola Moto g 3rd gen. Nu over een nexus 5x.

Die 0000 pincode al veranderd paar dagen terug. Telefoon zegt echt; geef pincode van de simkaart op. Daar onder staat; simkaart is vergrendeld. - alleen noodoproepen

Nergens een knopje met "ontgrendel" te vinden..
En als ik dan de pincode heb ingetoetst, staat er heel even in beeld "simkaart ontgrendelen" maar verdwijnt snel en is dan alsnog vergrendeld
Reputatie 7
Badge +13
Als je telefoon aangeeft dat de simkaart vergrendeld is, dan moet je nog de pincode voor je simkaart invoeren. Veel toestellen geven dan aan dat je de simkaart kan ontgrendelen. Kies hiervoor en voer je pincode in. Zie je dit niet terug? Herstart je telefoon dan een keer. Vaak vraagt je telefoon dan weer om de pincode. Zie je dan nog hetzelfde? Volg dan deze tips.

Heb je te vaak de verkeerde pincode ingevoerd? Log dan in op Mijn Telfort en vraag daar je pincode op.

Reageer