beantwoord

Simkaart kwijt

• 14 december 2016
  • 6 reacties
  • 451 keer bekeken

Simkaart is kwijt. Abonnement opzeggen en mogelijk tot behoud nummer
icon

Beste antwoord door Michael 16 december 2016, 11:42

Hi ivoreus,

Welkom.

Zuur dat je de simkaart bent kwijtgeraakt, dat is niet handig. Ik kan je hoe dan ook een nieuwe toesturen indien gewenst. Ik verzoek je dringend om de simkaart te blokkeren om fraude te voorkomen.

Om een antwoord te geven op je vragen: het is niet mogelijk om het abonnement zomaar tussentijds (kosteloos) te beëindigen. Dit kan alleen bij bijzondere redenen. Bijvoorbeeld bij een overlijden of bij een emigratie. Jouw abonnement loopt nog tot september 2017.
Ook is het niet mogelijk om het telefoonnummer dat bij het abonnement hoort over te zetten op een prepaid kaart, dit betekent namelijk ook dat het abonnement stopgezet wordt (zonder telefoonnummer, geen abonnement).

Ik vrees daarom dat je twee mogelijkheden hebt: het abonnement opzeggen met een afkoopsom (het nummer kan dan overgezet worden op een prepaid kaart), of het abonnement door laten lopen.

Benieuwd naar je reactie.
Bekijk reactie

6 reacties

Beste medewerkers van telfort. Helaas zijn jullie niet bereikbaar per mail. Hopelijk kunnen jullie mij via dit forum van dienst zijn. Ik ben momenteel voor onbepaalde tijd op reis. Ik ben helaas mijn Nederlandse simkaart kwijtgeraakt. Ik wil graag mijn abonnement opzeggen. Ik wil wel graag mijn nummer behouden. Ik gebruik dit nummer nu nog steeds voor whatsapp namelijk. Als ik dus weer terug ben in Nederland wil ik een nieuw abonnement bij jullie aanvragen met mijn oude nummer xxxx. Op het moment gebruik ik een Thaise Sim kaart. Ik weet nog niet wanneer ik weer terug ben in Nederland. Dit zou ook over twee jaar kunnen zijn. Naast het kwijtraken van mijn simkaart is dit tevens een reden voor opzegging. Het geld wat ik nu maandelijks betaal is namelijk overbodig. Hopelijk hebben jullie begrip voor mijn situatie en kunnen jullie mij helpen bij deze kwestie. Ik prefereer een reactie per mail. Mijn e-mailadres is xxxx
Reputatie 8
Badge +2
Hi ivoreus,

Welkom.

Zuur dat je de simkaart bent kwijtgeraakt, dat is niet handig. Ik kan je hoe dan ook een nieuwe toesturen indien gewenst. Ik verzoek je dringend om de simkaart te blokkeren om fraude te voorkomen.

Om een antwoord te geven op je vragen: het is niet mogelijk om het abonnement zomaar tussentijds (kosteloos) te beëindigen. Dit kan alleen bij bijzondere redenen. Bijvoorbeeld bij een overlijden of bij een emigratie. Jouw abonnement loopt nog tot september 2017.
Ook is het niet mogelijk om het telefoonnummer dat bij het abonnement hoort over te zetten op een prepaid kaart, dit betekent namelijk ook dat het abonnement stopgezet wordt (zonder telefoonnummer, geen abonnement).

Ik vrees daarom dat je twee mogelijkheden hebt: het abonnement opzeggen met een afkoopsom (het nummer kan dan overgezet worden op een prepaid kaart), of het abonnement door laten lopen.

Benieuwd naar je reactie.
Beste Michael,

Bedankt voor jouw reactie. Wat is de hoogte van de afkoopsom? En kan je het met het oog op klantgerichtheid niet op emigratie gooien? 😉

Vriendelijke groet,
Ivo
Reputatie 8
Badge +2
Hi Ivo,

De hoogte van de afkoopsom is afhankelijk van het nog resterende deel van het abonnement. In jouw geval bedraagt deze €80,46. Ik vond emigratie best op zijn plaats. Ik kon aardrijkskundig gezien niet echt een andere term vinden. ;)

Hoor graag van je.
Thanks! Ik bedoel, kan je het abonnement niet kosteloos beëindigen wegens emigratie? Het kan namelijk zijn dat ik niet meer terug kom naar Nederland of pas over een aantal jaar. Ik hoor graag van je.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Ivo,

Dit kan, maar de beëindiging van het contract wordt gebaseerd op een formele uitschrijving uit het staatsregister. Deze moet dan overlegd worden. Zonder dit document betreft het niet een werkelijke emigratie.

Reageer