beantwoord

Simkaart geactiveerd; toegang tot netwerk niet mogelijk

• 5 november 2015
  • 7 reacties
  • 361 keer bekeken

-Op 2 november heb ik een nieuw Telfort abonnement afgesloten, zonder nummerbehoud.
-Het abonnement is ingegaan om 3 november.
-De nieuwe simkaart is op 3 november geactiiveerd op de activatie website. Activatie werd bevestigd op de website.
-Helaas kan ik tot op heden niet op het Telfort/KPN netwerk en dus ook niet bellen/sms-en uit de bundel.
-Mijn vrouw heeft ook Telfort en haar SIM werkt in mijn telefoon -> de telefoon is niet stuk. Bovendien heb ik handmatig KPN geselecteerd. Ook heb ik het toestel meerdere malen aan/uit gezet.

Ik heb nu meermalen contact gehad met de klantenservice, maar word niet geholpen. De fout zou in het systeem zitten en iemand moet de kaart nu handmatig koppelen aan het netwerk. Wanneer is mij niet duidelijk. Ik word niet actief geholpen en ook niet op de hoogte gehouden van de status. Wie drukt er op de knop? Zo moeilijk kan dit niet zijn.

Deze gang van zaken vind ik hinderlijk, omdat ik nu onbereikbaar ben terwijl het abonnement is ingegaan. Ik heb geen ander nummer meer...

Ook Mijn Telfort kan niet worden geactiveerd omdat het telefoonnummer niet wordt herkend. Vandaar dat ik het via deze weg probeer.

Vraag:
Ik wil z.s.m. toegang tot het netwerk en bellen.

Met vriendelijke groet,

S. van der Hoeven

Het telefoonnummer is te vinden onder ordernummer 1511024507.
icon

Beste antwoord door Stephen 21 november 2015, 12:27

Hallo Steven, excuses voor de zeer late reactie. Ik heb helaas jouw privébericht over het hoofd gezien. Je abonnement is succesvol geannuleerd. Als het goed is heb je op 19 november een bevestiging per e-mail ontvangen. Ik ga ervan uit dat bij deze alles is afgehandeld. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan verneem ik deze graag van je.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Steven, welkom op het forum! Wat vervelend dat je nog geen gebruik kunt maken van je abonnement. Ik ontvang ter verificatie graag jouw 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.
Wat is de status en het plan van aanpak?

Ik vrees dat ik straks tot volgende week niet bereikbaar ben. Het koppelen van de SIM met het netwerk ligt bij jullie. Het verstrekken van informatie waar ik wat mee kan ook. Alleen vragen om verificatiegegevens schiet niet op.

Mijn agenda is de volgende: indien het voor 17:00 niet is opgelost, zeg ik het abonnement weer op. Het (ergens anders) opnieuw afsluiten van een abonnement lijkt mij op dit moment de snelste oplossing.

Dit is niets persoonlijks, maar er zit geen schot in de zaak, terwijl ik al vanaf woensdag bezig met met die SIM kaart...Dit geeft geen vertrouwen in Telfort als nieuwe provider. Is er uberhaupt al begonnen met het oplossen van het probleem?

Met vriendelijke groet,

Steven
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Steven, excuses voor de late reactie. Ik heb van mijn collega vernomen dat jouw simkaart gisterochtend (maandag 9 november) is geactiveerd. Kun jij dit bevestigen?
Stephen - Telfort
8 dagen geleden

Hallo Steven,

Wat jammer dat je je bestelling wilt annuleren. Kan ik je nog op andere gedachten brengen? Nadat ik het probleem intern heb uitgezet hebben mijn collega's dit meteen opgepakt. Omdat het weekend er tussen zat duurde het iets langer om je simkaart te activeren. Doorgaans proberen wij altijd issue's binnen 2 werkdagen op te lossen. Ik zie graag jouw reactie tegemoet. Ik heb ook gereageerd in je topic.

Met vriendelijke groet,

Stephen
stevenvanderhoeven
8 dagen geleden

Beste Stephen,

Dank voor je bericht. Helaas was het voor mij belangrijk om het weekend bereikbaar te zijn, hetgeen niet gelukt is. Dit was voor mij de aanleiding om de knoop snel door te hakken.

Het gaat om een relatief klein abonnement en inmiddels heb ik dit via een andere provider op het KPN netwerk afgesloten. Ik begrijp dat dit daar ook kon/kan gebeuren. Desalniettemin is het fijner om een 'smooth start' te hebben in plaats van tijd spenderen aan ongevraagde issues.

De opzegging/annulering is ook per aangetekende brief verstuurd. Hopende je hiermee voldoende geinformeerd te hebben wens ik je succes met andere topics

Met vriendelijke groet,

Steven
Stephen - Telfort
8 dagen geleden

Hallo Steven,

Bedankt voor je reactie. Ik betreur je beslissing maar ik kan het heel goed begrijpen. Wat voor jou het beste werkt. Ik wens je hierbij veel plezier bij je nieuwe provider!

Met vriendelijke groet,

Stephen
stevenvanderhoeven
5 dagen geleden

---

Beste Stephen,

De opzegging/annulering is dinsdag 10 november per aangetekende brief bezorgd. Graag een bevestiging van opzegging. Ik vind het beschamend dat er niet op prive berichten wordt gereageerd wanneer iemand besluit tot opzeggen/annuleren. Nog beschamender is het dat Telfort geld wil afschrijven. Blijkbaar is het contract nog steeds niet beeindigd.

Voor de duidelijkheid, ik heb per aangetekende brief, via de klantenservice en via dit forum (zowel openbaar en prive) mijn opzegging kenbaar gemaakt. Maar de zowel de totstandkoming van de verbinding als de afwikkeling blijkt lastig te zijn voor Telfort.
Mijns inziens heeft u genoeg gelegenheid gehad om dit adequaat op te lossen. In de brief is duidelijk aangegeven dat de machtiging is ingetrokken met de opzegging.

Met vriendelijke groet,

Steven
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Steven, excuses voor de zeer late reactie. Ik heb helaas jouw privébericht over het hoofd gezien. Je abonnement is succesvol geannuleerd. Als het goed is heb je op 19 november een bevestiging per e-mail ontvangen. Ik ga ervan uit dat bij deze alles is afgehandeld. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan verneem ik deze graag van je.
Zelfde probleem. Heel vervelend, nieuw toestel en abonnement maar geen netwerk terwijl simkaart wel actief is. Meerdere klachten van vrienden over dit..zit ik nu het hele weekend zonder netwerk??
Reputatie 8
Badge +16
Hallo AcrylG, vervelend dat jhe zonder netwerk zit. Ik ontvang graag je naw-gegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ben ik je verder van dienst.