beantwoord

Simkaart defect na uit werkende telefoon te halen, wat nu?

• 8 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 380 keer bekeken

Mijn simkaart is defect, maar ik heb er vertrouwen in dat het nog werkt!

Mijn Huawei Ascend P7 staat aan en terwijl ik aan het "ontdekken ben" haal ik de sleuf van de simkaart los, omdat ik wil kijken of er een SD-kaart inzit. Het blijkt de verkeerde sleuf te zijn en zo was mijn simkaart uit het toestel terwijl het aan stond. Ik deed de gleuf met de simkaart er weer in en er leek niks aan de hand. Op een gegeven moment merk ik in de hoogste balk van mijn telefoon een symbool dat ik nooit eerder had gezien. Een simkaart met een vraagteken erin. Ik had geen idee wat dat betekende. Ik heb geprobeerd of ik er meer gegevens uit kon krijgen door naar beneden te swypen, maar geen details. In de handleiding zag ik later dat het niet goed was om mijn simkaart uit de telefoon te halen tijdens dat de telefoon werkende is.

Later kreeg ik een één of ander gek bericht over contacten behouden of iets dergelijks, geen idee wat dat betekend.

Uiteindelijk had ik door dat ik niet meer kon sms'en en bellen. Dit was best wel lastig, want het is toch iets wat je dikwijls doet. In de dagen later heb ik geprobeerd m'n simkaart op de goede manier in de gleuf te krijgen, want ik had door dat de simkaart iets te klein is gemaakt, waardoor het kon schuiven als het uit de telefoon was.

Vandaag heb ik geprobeerd met een oude telefoon en de oude rand van de simkaart of het in een andere telefoon zou doen. Ik kreeg de melding "Simkaart fout". Daarna heb ik het nog eens met een andere smartphone geprobeerd. Hier kreeg ik de melding "Simkaart ongeldig of simkaart fout".

Wat is er aan de hand. Heb ik door mijn simkaart uit de telefoon gehaald terwijl die aan stond delete? Kunnen jullie mij helpen?
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 8 augustus 2016, 20:40

SIMkaart te klein? SIMkaarten hebben vastgestelde maten...

Heb je zélf je SIMkaart op maat geknipt? Dan is het beter om een SIMkaart wissel te doen in de Telffort shop of via de website.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +17

Heb je zélf je SIMkaart op maat geknipt? Dan is het beter om een SIMkaart wissel te doen in de Telffort shop of via de website.

Hallo Kees-Jan,

Bedankt voor jou reactie. De simkaart is door een iemand uit een winkel geknipt en het kan een klein beetje schuiven. Het probleem is waarschijnlijk dat de simkaart defect is, doordat ik het eruit haalde toen de telefoon aan was. Wat ik trouwens heel raar vindt, want dan had de ontwerper ervoor moeten zorgen dat de simkaart niet uit de telefoon te halen is terwijl het werkende is.
Badge +2
Hi Marten Sustronk, welkom op het forum. Zoals forum topper Kees-Jan aangeeft kun je het beste een nieuwe simkaart aanvragen via Mijn Telfort of ophalen in een Telfort winkel. Natuurlijk wil ik je ook een nieuwe simkaart toesturen. Hiervoor heb ik jouw naam, postcode + huisnummer, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kun je de gegevens doorgeven. Ik kijk uit naar je reactie!.

@Kees-Jan,
Dank je!

Reageer