beantwoord

Simkaart activeren lukt nog steeds niet!

• 16 februari 2018
  • 28 reacties
  • 523 keer bekeken

Goedemiddag
Vanaf dec abonnement bij telfort genomen.
Nu 2 maand later heb ik welgeteld 2 dagen inernet op mijn mobiel gehad!
In tussentijd contact met klantenservice, deze forum en via facebook. Hoefde factuur niet te betalen zolang moviel het niet doet.
Maar raad eens? Krijg gewoon een aanmaning!
Opzeggen kan ook niet dus ik weet het niet meer,
Zie dat het met de simkaart bij heel veel niet lukt en elke keer krijg je een ander antwoord als die daarvoor.
Serieus word je niet genomen bij telfort.
Vind niet normaal meer dit en ben er inmiddels echt zo moe van!
Zo een spijt van deze "abonnement" .
Vraag me af wat de bedoeling nu is?
icon

Beste antwoord door Stephen 16 februari 2018, 16:00

Hallo Schenkel, ik heb even voor je gekeken maar ik kan je verzekeren dat je simkaart is geactiveerd.
Ik zag alleen dat mobiel internet wel was uitgeschakeld. Deze heb ik zojuist ingeschakeld. Kun je controleren of mobiel internet het nu wel doet? Graag ook even kijken of je sms'jes kunt ontvangen omdat ik zag dat dit ook was geblokkeerd.

Ik zie geen openstaande rekening en vind het ook vreemd dat je een aanmaning van ons hebt ontvangen. Weet je zeker dat deze van ons afkomstig is? In afwachting van jouw reactie.
Bekijk reactie

28 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Schenkel, ik heb even voor je gekeken maar ik kan je verzekeren dat je simkaart is geactiveerd.
Ik zag alleen dat mobiel internet wel was uitgeschakeld. Deze heb ik zojuist ingeschakeld. Kun je controleren of mobiel internet het nu wel doet? Graag ook even kijken of je sms'jes kunt ontvangen omdat ik zag dat dit ook was geblokkeerd.

Ik zie geen openstaande rekening en vind het ook vreemd dat je een aanmaning van ons hebt ontvangen. Weet je zeker dat deze van ons afkomstig is? In afwachting van jouw reactie.
Hey stephen
Hij is geactiveerd maar nog steeds op een ander nr .
Nummerbehoud zou vandaag dan eindelijk ingaan maar niet dus.
Stuur ook ff screenshot van aanmaning naar je tor.
Reputatie 8
Badge +11
Haal even die tweede bijlage weg. Iedereen kan nu je gegevens zien.
Drie puntjes onder je bericht > bewerk
Reputatie 4
Badge +10
Goedenavond Schenkel, Stephen is er niet meer dus ik kijk even mee 🙂. Ik zie inderdaad dat je telefoonnummer nog niet is overgenomen. Op 9 februari is er nummerbehoud bij Albert Heijn aangevraagd. Ik verwacht dat het nog maximaal een week duurt voordat je nummer door Telfort wordt overgenomen. De wensdatum staat op 16 februari. Om dat te behalen zijn we afhankelijk van Albert Heijn. Zoals Stephen al aangaf, er is geen openstaande factuur. Ik lees dat mijn collega van Facebook de abonnementskosten heeft vergoed. Mijn vermoeden is dat de herinnering eerder binnen was dan de vergoeding. Kun je ons laten weten als je nummer naar Telfort is overgezet?

@GJC, bedankt voor de tip! Ik heb de bijlage alvast weggehaald.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Schenkel, ik zie dat je nummer nog steeds niet is overgezet en ga ervan uit dat deze is vastgelopen. Zojuist heb ik onze nummerbehoudafdeling om hulp gevraagd.
Ze gaan dit oppakken en binnen twee werkdagen ontvang je een bericht. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Hallo stephen

Je collega deborah zei dat het nog maximaal een week duurde. Pffff
Is de zoveelste week dat telfort dat zegt.
Heb er eigenlijk ook geen vertrouwen meer in dat het nog goed komt.
Miss dat jij dan de reddende engel bent 😀
In elk geval bedankt voor je inzet en ik wacht wel weer af.
Nou, dit duurt al even zeg!

Zie https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/simkaart-doet-het-niet-na-aanvraag-nummerbehoud-van-prepaid-naar-abonnement-73771/index1.html#post606100

Dit vind ik eigenlijk niet kunnen.....
Hallo stephen
Zie net in mijn telfort dat nummerbehoud weer geannuleerd is en reden staat er zoals gewoonlijk niet bij!
Hier word je toch niet goed van.
Denk dat ik ga uitzoeken of ik deze abonnement nu wel op kan zeggen.
Vind dat er wel een goede reden voor is nu om contract te ontbinden.
Vind dit echt niet leuk meer......
En nu krijg ik helemaal geen antwoord meer??
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Schenkel, ik wil je vriendelijk verzoeken om nog even af te wachten terwijl mijn collega's van nummerbehoudafdeling voor je aan de slag gaan.
Ik ga ervan uit dat ze nummerbehoud opnieuw voor je gaan indienen.
Wil graag weten waarom het nu voor de derde keer op nieuw ingediend moet worden?
Ben al 2 maanden aan het afwachten!
Hoelang nog?
@Stephen - Telfort
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Schenkel, je nummer is vanmiddag overgezet. Kun jij dit bevestigen?
YES!!!!!
Heeft heel lang geduurd maar ben nu zo blij als een kind.....eindelijk
Dank je wel!
Alleen kan ik nu geen sms versturen of ontvangen
Reputatie 8
Badge +11
Kijk even in Mijn Telfort (online dus). Bij mij speelt er momenteel iets vreemds. Als ik versturen en ontvangen van sms op toestaan zet werkt het niet. Als ik ze beiden op blokkeren zet werkt het wél. De oorzaak daarvan wordt nog onderzocht.

Het proberen waard.
Reputatie 8
Badge +19
Kijk even in Mijn Telfort (online dus). Bij mij speelt er momenteel iets vreemds. Als ik versturen en ontvangen van sms op toestaan zet werkt het niet. Als ik ze beiden op blokkeren zet werkt het wél. De oorzaak daarvan wordt nog onderzocht.

Het proberen waard.

Ik kijk net toevallig in Mijn Telfort mobiel en zie hetzelfde... :?
Deze staan nu ingesteld op blokkeren (heb ik zelf niet gedaan) maar ik kan wel SMS verzenden en ontvangen.

Reputatie 8
Badge +11
Ik ben er al een poosje mee bezig (privéberichten), maar het probleem lijkt nogal hardnekkig. Misschien het proberen waard om het eens op toestaan te zetten. Grote kans dat het dan dus niet werkt.
Ga het ook ff proberen.....
Reputatie 8
Badge +11
Doe dat en laat het even weten. Zou mooi zijn als ik geen uitzonderingsgeval ben. Dat maakt mogelijk het foutzoeken bij Telfort wat eenvoudiger.
Heb het op blokkeren gezet en hij doet het!
Reputatie 8
Badge +11
Mooi! Niet logisch, maar als het werkt is het goed.
Telfort zal er wel op terugkomen hoe dit kan.
Reputatie 8
Badge +16
@Schenkel, @Enterprise, @GJC,

Voor het sms issue heb ik zojuist een ticket aangemaakt. Het is nameloijk de omgekeerde wereld. Er horen geen blokkades te zijn ingesteld zodat jullie sms'jes kunnen versturen of ontvangen. Ik verwacht binnen 5 werkdagen een update. In de tussentijd kunnen jullie mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Reputatie 8
Badge +11
Goed punt.......
Reputatie 8
Badge +16
Dat is inderdaad een goed punt. Sommige blokkade instellingen zijn geschrapt omdat die met elkaar in conflict kwamen waardoor het systeem van slag raakte. Als je bijvoorbeeld 'Bellen naar alle nummers' op blokkeren zette dan gold dit ook voor 'Bellen van Nederland naar het Buitenland'.
En 'Bellen vanuit het buitenland naar een land buiten Nederland' is ook hetzelfde als 'Bellen van buitenland naar buitenland of Nederland. Vandaar deze wijziging.
Ik verwacht binnen enkele dagen een opleiding over de blokkade instellingen voor sms.

Reageer