Sim pincode uitzetten iPhone4S lukt niet

• 22 maart 2012
  • 8 reacties
  • 4282 keer bekeken

Hi
Ik heb onlangs een iphone 4s gekocht en bij jullie een sim only abonnement afgesloten.
Het enige probleem is dat ik graag niet meer wil dat ik mijn simcode hoef in te voeren elke keer dat ik mijn iphone aan/uit zet. Ik weet dat ik dan naar telefoon, simpincode, simpincode uit moet maar als ik dat doe en mijn simcode geef zegt hij dat de sim niet ontgrendeld is maar ik heb wel nog 3 pogingen over.
Zou u mij misschien kunnen helpen?
Bij voorbaat dank

8 reacties

Badge +7
Heeft u de pincode al een keer gewijzigd? De standaard pincode is 0000. Ik raad u echt af om de pincode uit te zetten. Zonder pincode is uw simkaart niet beveiligd tegen misbruik. Stel u verliest uw telefoon en u heeft het niet door, dan is een beveiligingscode op uw telefoon niet voldoende.

Laïla
Dat is waar. Maar op zijn minst wil ik de mogelijkheid hebben. Het is natuurlijk wel raar dat dit niet kan zoals dat normaal gesproken wel kan. Ik heb de pincode al eens veranderd ja. Raar genoeg lukt dat wel.
Hetklopt toch dat dat mogelijk moet zijn?
Badge +7
Het is inderdaad gewoon mogelijk om de pincode uit te zetten, maar het is niet verstandig om te doen. Als u de pincode wilt uitzetten, wordt er weer om uw pincode gevraagd. U ziet dan het volgende scherm:
[attachment=0:1iw3th84]iphone4Spin.JPG[/attachment:1iw3th84]Voer uw pincode in en de pincode wordt uitgezet. Ben u uw pincode vergeten? Zoek de pukcode op via Mijn Telfort.

Laïla
Ja dat wist ik al maar als ik dat doe dan komt er te staan dat de sim niet ontgrendeld is en staat er dat ik nog drie pogingen over zijn. De sim is dan dus nog niet ontgrendeld, dat was dus het probleem. Hoe verhelp ik dit?
Badge +7
Kunt u een screenshot maken? Als er staat dat u drie pogingen heeft moet u gewoon uw pincode invoeren.

Laïla
Hoe kan ik vanaf mijn iphone een foto toevoegen aan dit bericht? Als ik druk op bijlage toevoegen gebeurt er niks.
Badge +2
Het is inderdaad gewoon mogelijk om de pincode uit te zetten, maar het is niet verstandig om te doen. Als u de pincode wilt uitzetten, wordt er weer om uw pincode gevraagd. U ziet dan het volgende scherm:
[attachment=0:1iw3th84]iphone4Spin.JPG[/attachment:1iw3th84]Voer uw pincode in en de pincode wordt uitgezet. Ben u uw pincode vergeten? Zoek de pukcode op via Mijn Telfort. Laïla

Niet helemaal waar mijn 4gs had dit probleem ook. provider en apple gaven aan dat het gewoon uitgeschakeld kan worden.
er zit weldegelijk een simblock op waardoor de simpin wel veranderd kan worden maar er niet uit kan gehaald worden.
Hieronder mijn pogingen met succes om de pin uit te krijgen.

Een simkaart (prepaid) van een andere provider gaf geen probleem. Ik had van een oudere iphone een oplegsim liggen om deze vrij te schakelen. Deze heb ik gebruikt en mijn iphone gaf geen service weer. Deze vervolgens aan itunes gekoppeld en kreeg weer de provider instellingen. vervolgens naar simpin instellingen en getracht om pincode uit te schakelen.

hoewel signaal regelmatig wegviel heb ik na diverse pogingen toestel uitgeschakeld en opnieuw aangemeld bij itunes en vanaf dat moment was de pincode eruit.

Heb er wellicht niet veel aan, maar provider heeft er een block op staan een prepaid heeft dit niet maar geeft aan dat het mogelijk is om op een omslachtige manier het voor elkaar te krijgen.

Heb je al gegoogeld hierop of er meer zijn met dit probleem en een oplossing is.

Reageer