beantwoord

Sim-onlyaanvraag afgewezen

• 4 november 2019
  • 8 reacties
  • 92 keer bekeken

Reputatie 1

Beste Telfort,

Ik heb afgelopen vrijdag een sim-only proberen af te sluiten bij Telfort.
Mijn aanvraag is afgewezen.
Ik vind dit vrij bizar omdat ik al sinds februari 2014 een mobiel abonnement heb lopen bij Telfort
en sinds 13 februari 2017 ook Alles-in-1.
Mijn verwachting was dus dat de sim-onlyaanvraag snel afgehandeld zou zijn.
Eerlijk gezegd vind ik dit vrij klantonvriendelijk. Ik moet als trouwe betalende klant nu moeite gaan doen om uit te zoeken waarom ik ben afgewezen.

Met vriendelijke groet,
P

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie

icon

Beste antwoord door Peet87 4 november 2019, 13:11

Hallo @Jasper - Telfort , ik heb al een mobiel abonnement. Ik wil nu alleen een sim-only afsluiten, want mijn gsm is nog prima. Maar het zou inmiddels opgelost moeten zijn. Ik heb contact gehad met de afdeling klantacceptatie.  Ik kan vanaf morgen een nieuwe aanvraag indienen.

@JanD , in de afwijzingsbrief stond een mailadres.

Bedankt voor de reacties.

Groet,

P

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +7

Hallo@Peet87 , wat is de reden van de afwijzing?

Kijk ook eens hier, wel van KPN, van Telfort kon ik even niet zo snel vinden:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/gespreid-betalen.htm

Reputatie 1

Hallo @JanD,

De reden van de afwijzing wordt vanwege de  mogelijk privacygevoelige informatie niet medegedeeld. Vandaar ook dat ik schreef dat ik het klantonvriendelijk vind dat ik nu moeite moet gaan doen om erachter te komen waarom ik ben afgewezen. 

Met vriendelijke groet,

P

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @Peet87 , inderdaad een vreemde reactie, het gaat om je eigen gegevens.

Dat ze die niet telefonisch doorgeven kan ik me voorstellen, maar schriftelijk lijkt me het minste wat ze kunnen doen.

Misschien dat je bij de BKR nog iets wijzer kunt worden.

Succes.

Reputatie 1

Hoi @JanD ,

Ik heb inmiddels met Telfort gemaild.
Ze hebben akkoord gegeven. Ik kan de sim-only opnieuw aanvragen.
Dit keer zou het wel moeten lukken.

Bedankt voor je reactie.

Groeten,

P

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Peet87, welkom op het forum. Was het een volledig nieuwe aanvraag of een verlenging die je probeerde af te sluiten bij ons? Sinds 1 mei worden er geen nieuwe Telfort abonnementen meer aangeboden, dat zou mee kunnen spelen als het een volledig nieuw aanvraag is. 

Als je jouw forumprofiel kunt voorzien van de postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contracthouder, laatste 3 cijfers van de IBAN (bij "Extra informatie”) en het bewuste 06-nummer kan ik voor je kijken wat ik er over kan zien. Ik hoor het graag van je als je dat gedaan hebt.

Hallo@Peet87 , wat is de reden van de afwijzing?

Kijk ook eens hier, wel van KPN, van Telfort kon ik even niet zo snel vinden:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/gespreid-betalen.htm

Als het om een SIM Only abonnement gaat, zal dit niet van toepassing zijn :slight_smile: Dat gaat over de gespreide betaling van een toestel bij een abonnement, maar bij een SIM Only heeft geen toestel erbij. Daardoor staat de BKR hier volledig buiten.

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @Jasper - Telfort , is er geen BKR-toetsing meer bij de aanvraag van sim-only-abonnementen, dat is dan nieuw voor mij.

Hallo @Peet87 , ik ben benieuwd hoe je een e-mail hebt kunnen sturen naar Telfort, daar Telfort geen e-mailverkeer ondersteunt met consumenten.

Reputatie 1

Hallo @Jasper - Telfort , ik heb al een mobiel abonnement. Ik wil nu alleen een sim-only afsluiten, want mijn gsm is nog prima. Maar het zou inmiddels opgelost moeten zijn. Ik heb contact gehad met de afdeling klantacceptatie.  Ik kan vanaf morgen een nieuwe aanvraag indienen.

@JanD , in de afwijzingsbrief stond een mailadres.

Bedankt voor de reacties.

Groet,

P

Reputatie 8
Badge +11

Dat is goed om te lezen @Peet87 :slight_smile:  Dan is de nieuwe aanvraag vermoedelijk een KPN abonnement, aangezien er zoals ik zei geen nieuwe Telfort abonnementen meer bestaan. Alleen met een wijziging of verlenging kan er nog een nieuw Telfort abonnement worden afgesloten.

Hallo@Jasper - Telfort , is er geen BKR-toetsing meer bij de aanvraag van sim-only-abonnementen, dat is dan nieuw voor mij.

De BKR-toetsing heeft te maken met een lening, zoals een nieuw toestel. Als er een abonnement met een toestel wordt gekozen waarvan minimaal 250 euro gespreid wordt afbetaald komt BKR in beeld. Als er minder dan 250 wordt geleend of als er geen toestel bij een aanvraag is, hoeft BKR niets te doen :wink:  Dat wordt ook uitgelegd op de link die je had gedeeld.

Reageer