Sim Only abonnement afsluiten voor buitenlandse vriend

• 4 september 2017
  • 1 reactie
  • 202 keer bekeken

Badge
Hi,

Mijn vriend komt uit Amerika en heeft een verblijfsvergunning. Ik heb voor hem een sim only abonnement afgesloten, zijn verblijfsvergunning was een van de opties die ik door kon geven als ID.

Nu werd hij ineens gebeld dat hij geen abonnement kon afsluiten als hij geen Nederlandse vorm van identiteit heeft (NL ID kaart/rijbewijs/NL paspoort), dus moest ik er maar een op mijn naam afsluiten.

Dit kan volgens mij niet omdat ik zelf al klant ben bij telfort met een SIM only, en als ik probeer een nieuwe aan te vragen krijg ik alleen als optie om mijn nummer te behouden of te vervangen.

En mijn vriend heeft een verblijfsvergunning met bijbehorende ID kaart (met een ID nummer) en een BSN nummer. Is het nou echt zo dat alleen als hij een NL rijbewijs heeft een abo kan afsluiten?

Ik raak een beetje het spoor bijster nu.

1 reactie

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Marije, welkom op het forum! Het moet gewoon kunnen dat jullie beide een abonnement kunnen afsluiten. Hoe lang is de verblijfsvergunning van jouw vriend nog geldig? Graag ook even je adresgegevens en 06-nummer toevoegen bij jouw profiel. Ik ga dan kijken wat ik voor je kan betekenen.

Reageer