beantwoord

SIM-kaart voor smartwatch Q18

Ik een Q18 smartwatch en wil ook op deze watch op internet om bv te Skype,whatapp en Fb.
Het schijnt dat je particulier geen duosim kan krijgen bij Telfort.
Moeten we dan als particulier naar een andere provider stappen?
Is er een mogelijkheid bij Telford je smartwatch onafhankelijk te gebruiken zonder je smartphone met een duosim met hetzelfde telefoonnummer?

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid en topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 7 februari 2019, 15:14

Hallo @Bert vd Hurk, welkom op het Telfort forum! Ik snap dat je je smartwatch ook wilt kunnen gebruiken. Een duo-SIM hebben wij inderdaad niet voor consumenten, zoals Galdor noemt. Wat hij aangeeft over het aantal verbindingen klopt ook, daardoor zou je met zo'n SIM-kaart ook niet het gewenste effect hebben. Een aparte prepaid SIM of SIM only abonnement is voor zo'n smartwatch een beter idee.
Bekijk reactie

8 reacties

Een duo sim wil je hier niet voor omdat er maar 1 sim actief verbinding kan hebben. Dus of dit toestel of een telefoon, voor dit toestel is een eventueel prepaid datasim voldoende hier moet je geen spraak sim in stoppen.
Reputatie 8
Badge +10
Hallo @Bert vd Hurk, welkom op het Telfort forum! Ik snap dat je je smartwatch ook wilt kunnen gebruiken. Een duo-SIM hebben wij inderdaad niet voor consumenten, zoals Galdor noemt. Wat hij aangeeft over het aantal verbindingen klopt ook, daardoor zou je met zo'n SIM-kaart ook niet het gewenste effect hebben. Een aparte prepaid SIM of SIM only abonnement is voor zo'n smartwatch een beter idee.
Zit er op de prepaid van €5,00 ook internetbundel want dat is nl het belangrijkste.
Als het goed is wel.
Officieel zou hier waarschijnlijk alleen een data only sim voor mogen worden gebruikt vanwege steeds grotere schaarste aan 06 nummers.
Dan kom je bij deze uit met het opgaan in het KPN merk als KPN compleet mischien interresant.
Tuurlijk maar ik heb al een abonnee bij Telford met een 06 nummer met mijn iphone maar ik heb nu een smartwatch erbij gekocht en wil daarmee ook alle mogelijkheden benutten als op de iphone echter Telford geeft alleen aan Zakelijke abonnee een duosimkaart en ik ben maar een particulier.
Daar gaat het niet om, het is niet functioneel een losse aparte sim is veel practischer.
Ik heb een tijdje duosim gebruikt bij KPN 1 vast in een telefoon voor de auto en 1 los toestel maar ik moest constant er aan denken welke aan of uit moest.

Kan je dit model niet via bluetooth koppelen aan de iphone?
Laat ik het anders stellen wil je ze naast elkaar gebruiken of ter vervanging van?
Dit model schijnt als ik in het onderwerp verdiep niet de beste keus te zijn.
Het model is goed alleen lijkt het me handig om op bepaalde momenten alleen het horloge bij te hebben.
Reputatie 8
Badge +10
Op bepaalde momenten is dat handig inderdaad, dat vind ik zelf ook met mijn watch. De mijne is via Bluetooth gekoppeld aan mijn iPhone, heeft zelf geen SIM-kaart maar als ze weer bij elkaar in bereik zijn wordt de vergaarde data gesynchroniseerd.
Als je een prepaid nummer zou nemen voor de watch kan je daar een internetbundel op toevoegen, als je die aanvraagt wordt dat van je tegoed afgeschreven.

Reageer