beantwoord

SIM-kaart activeren lukt niet

• 2 februari 2019
  • 7 reacties
  • 137 keer bekeken

Reputatie 1
Halo,

we hebben een nieuwe simkart besteld en gisteren is die wel geleverd maar we hebben geen activatiecode gekregen. We proberen een nieuwe activatiecode aan te vragen maar we krijgen telkens een melding dat simkaart nummer ongeldig is. Hoe nu verder? Er is ook geen mobielnummer gemeld op de simkaart.

Admin: reactie afgesplitst van bestaand topic
icon

Beste antwoord door mauricexy 11 februari 2019, 18:39

Hi Jasper,

telfort heeft vandaag de simkaart geactiveerd. We kregen vanuit het niets een email van Telort en het telefoonnummer was zichtbaar. Het toestel opnieuw gestart, PUK-code inegvuld, en voila! Het nummer is geactiveerd.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 1
Hi Jasper,

telfort heeft vandaag de simkaart geactiveerd. We kregen vanuit het niets een email van Telort en het telefoonnummer was zichtbaar. Het toestel opnieuw gestart, PUK-code inegvuld, en voila! Het nummer is geactiveerd.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @mauricexy, welkom op het Telfort forum! Ik heb een nieuw topic voor je vraag aangemaakt, zodat ik je de volle aandacht kan geven. Ik ben ook meteen gaan kijken wat ik kon zien, met het 06-nummer dat in je profiel staat zie ik geen nieuwe SIM-kaart aangevraagd, was het voor dat nummer of voor een ander nummer? Als het een ander nummer is kan je deze in je profiel zetten, dan kan ik daarnaar kijken.
Ik ben ook benieuwd waarvoor je precies een nieuwe kaart aanvroeg, was dat zodat de kaart in een ander toestel geplaatst kon worden, bij een verlenging of voor een helemaal nieuw abonnement of prepaid nummer?
Als het een nieuwe kaart was bij een bestaand abonnement zal het 06-nummer gewoon behouden blijven.
Reputatie 1
Hallo Jasper, het gaat om nieuwe SIM-kaart voor mijn vriendin. De SIM-kaart staat onder haar naam maar omdat ze nieuw is bij Telfort, en nog geen Telfort nummer heeft, kan ze geen accout aanmaken. Daarom hebben we gereageerd onder mijn account.

De SIM-Kaart is vrijdag 01-Feb geleverd maar we hebben geen activeringscode ontvangen. We kunnen dus de kaart niet activeren. We hebben geprobeerd een nieuwe activeringscode aan te vragen maar we krijgen telkens het bericht dat de SIM-kaart nummer ongelding is. Er is ook geen 06-nummer op de SIM-kaart.
Reputatie 8
Badge +11
Staat er ook geen 06-nummer op andere documentatie die jullie hebben ontvangen? Het nummer zou wel ergens benoemd moeten zijn.
Was het nummer aangevraagd als een prepaid nummer of als onderdeel van een abonnement?
Reputatie 1
hallo Jasper, we hebben een abonnement aangevraagd (geen prepaid) Het nummer is nergens vermeld. In de email hebben ze ook de tekst waar het 06-nummer zou worden vermeld leeg gelaten. Ik vind het jammer dat voor nieuwe aansluitingen geen directe ondersteuning is van Telfort. We kunnen nergens bellen
Reputatie 8
Badge +11
Dat is heel erg vreemd inderdaad, dan ga ik voor je kijken of ik het nummer kan achterhalen. Zou je daarvoor de naam waarop het abonnement is aangevraagd en de laatste 3 cijfers van de IBAN die erbij hoort kunnen toevoegen aan het vakje "Extra informatie" op je forumprofiel? Als je daarna hieronder een reactie plaatst kan ik het voor jullie nakijken.
Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen dat het nu gelukt is! Ik zie niet waarvoor deze mail is verzonden, maar gelukkig is het daarmee gelukt en kan je gebruik maken van het nummer :)
Als we nog iets anders voor jullie kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer