Sim activeren lukt niet

• 27 november 2012
  • 12 reacties
  • 3769 keer bekeken

Badge
Sinds zondag heb ik een nieuwe telefoon met MicroSIM. Deze heb ik netjes aangevraagd via Telfort (aangezien mijn oude telefoon een gewone sim had) en werd keurig geleverd.
Bij de activering van de MicroSIM ging het fout. Na 20 minuten kreeg mijn nieuwe telefoon nog geen verbinding. Dus moest ik de klantenservice bellen.

Daar werd aangegeven dat er problemen zijn met de activering van MicroSIM. Jammer dat dat dan weer niet bij de storingen vermeld staat.
Telfort zou er hard mee bezig zijn. Er kon geen enkele indicatie gegeven worden hoe lang dit zou duren.
Ondertussen kijkt de nieuwe telefoon mij hulpeloos en werkeloos aan.

Kan iemand van Telfort aangeven wat de status is van deze storing en hoe lang men verwacht dat dit nog gaat duren?!

12 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@casper78,

Welkom op het forum! Spijtig dat je nog geen gebruik hebt kunnen maken van jouw nieuwe toestel. Er waren inderdaad wat problemen met simkaarten. Mijn oprechte excuses hiervoor. Ik help je graag verder. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Aangezien anderen ook op deze manier zijn geholpen probeer ik het ook maar.

Drie dagen geleden mijn nieuwe simkaart van Telfort ontvangen en via Mijntelfort meteen geactiveerd. Helaas blijft mijn telefoon mijn simkaart weigeren en wordt er geen verbinding gemaakt met het netwerk (melding: Simregistratie mislukt). Bellen met de helpdesk levert tot nu toe niks op.

Wat kan ik doen?

Vriendelijke groet,

Bram Festen
(sorry about the English, I'm new to the Netherlands)

I've subscribed to a 24 month contract with a microsim to use in my iPhone 4, but it doesn't seem to be activated. The iPhone has been unlocked by my provider in the UK, but I'm getting "no service" with the message "SIM not provisioned". Similar threads on this board seem to be solved by sending a moderator the details so they can activate the sim, would that be possible? Or is there a way I can do it myself on the website? The link other people have posted just leads to my data overview. Thanks
hallo

ik heb onlangs een nieuwe nano simkaart aangevraagd en deze wilde ik nu activeren.
na ik dit gedaan te hebben krijg ik een melding deze simkaart is reeds geactiveerd, maar ik kan nog niet bellen.
ik kan de klantenservice ook niet bereiken omdat deze ineens mijn nummer niet meer kennen 😕
dus ik kan geen kant op ik kan niet bellen of niet gebeld worden, en dat is best lastig.
ik heb vernomen op dit forum dat jullie dit makkelijk om kunnen zetten.
dus hoop eigenlijk dat dit zo snel mogenlijk word gedaan zodat ik weer bereikbaar ben.

m.v.g.
Zaterdag een nieuwe Samsung S3 ontvangen. Maandag klantenservice gebeld voor activatie. Daar kregen ze het niet voor elkaar. Na diverse telefoontjes dan toch eindelijk gelukt. Ik kon bellen met mijn nieuwe mobiel.
Echter, inmiddels weer problemen. Ik kan niet meer worden gebeld en ben dus onbereikbaar op mijn nieuwe toestel. Evenmin kan ik sms berichten verstuen. Inkomende gesprekken komen ineens weer binnen op mijn oude telefoon, evenals sms berichten. Ook kan ik nog steeds bellen met mijn oude telefoon.
HELP!
Reputatie 3
Badge +1
@Holborn,

Welkom op het forum! Heb je de simkaart wel juist in het toestel geplaatst? Kun je proberen om het KPN-netwerk handmatig te selecteren of is dit niet mogelijk? Dit kan via www.telfort.nl/instellen > kies toestel > buitenland. Mocht dit niet werken dan zoek ik dit graag verder voor je uit.
Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer, e-mailadres en simkaartnummer nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@jos roymans,

Welkom op het forum! Als het goed is werkt de simkaart nu. Ik adviseer je het toestel uit- en aan te zetten.
Kun je mij laten weten of het werkt?
Je gegevens heb ik verwijderd, aangezien dit een openbaar forum is.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@fdoornbosch,

Wat vervelend om te lezen dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Ik help je graag alsnog verder. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer, e-mailadres en simkaartnummer nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
ja na het uit en inschakelen van mijn telefoon werkt deze nu
bedankt voor de snelle service
Activering NanoSIM werkt niet wat moet ik doen?

Er is een storting zo te zien vanaf 28 november 2012 wanneer wordt het opgelost? ik heb nieuwe iphone 5 en kan niet bellen en gebeld worden omdat ik geen bereik heb.....

Ik heb nano simkaart maar hellaas kan ik niks doen.

hallo

ik heb onlangs een nieuwe nano simkaart aangevraagd en deze wilde ik nu activeren.
na ik dit gedaan te hebben krijg ik een melding deze simkaart is reeds geactiveerd, maar ik kan nog niet bellen.
dus ik kan geen kant op ik kan niet bellen of niet gebeld worden, en dat is best lastig.
ik heb vernomen op dit forum dat jullie dit makkelijk om kunnen zetten.
dus hoop eigenlijk dat dit zo snel mogenlijk word gedaan zodat ik weer bereikbaar ben.

m.v.g
Badge
Hoi Memocan,

Hier dus hetzelfde. Ik wacht sinds zondagavond op een activatie. Na wat uitzoekwerk blijkt mijn activering wel in het systeem te staan, maar zijn er nog steeds problemen. Mijn aanvraag wordt ook maar niet verwerkt. GAAAAAP!

Waarschijnlijk kunnen we niets anders doen dan wachten. 😞
Reputatie 3
Badge +1
@all,

Wij zijn ons bewust van dit probleem. Onze oprechte excuses hiervoor. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing en we verwachten dat dit op maandag 3 december is opgelost.
Voor meer informatie kun je de Telfort website in de gaten houden via onderstaande link.
http://www.telfort.nl/mededelingen/mobiel/storing-activatie-van-simkaarten-simwissels-nummerbehoud-en-nummerwisseling/

Denise

Reageer