sim activeren

• 28 november 2012
  • 22 reacties
  • 4921 keer bekeken

Badge
ik heb een nieuwe simkaart besteld na verlies van mijn telefoon.
ding is binnen maar helaas geen bereik.
als ik via mijn mailadres een linkje van telfort simkaart activeren aanklik,
kom ik ook aleen maar op mijn telfort waar ik niets van activeren kan vinden.

22 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@andor,

Welkom op het forum!
De optie voor het activeren van de simkaart vind je in Mijn Telfort onder het kopje 'Verlies & diefstal'.
Als je via deze link http://tinyurl.com/cf7wkgn klikt op 'simkaart activeren' dan kom je direct na het inloggen via Mijn Telfort op de juiste pagina uit.
Mocht het niet lukken, dan verneem ik dit graag.

Denise
Badge
helaas kom ik dan gewoon op de hoofd pagina van mijn telfort aan:(
was het maar zo simpel
Badge
iemand anders nog een advies?
ik wil namelijk zo snel mogenlijk weer kunnen bellen.
Badge
ik heb hety vermoeden dat het ermee te maken heeft dat mijn oude simkaart nog niet geblokkeerd is.
nu vind ik het alleen lastig om op simkaart blokeren te drukken, omdat ik dan bang ben dat mijn nieuwe simkaart geblokkerd word en het hele verhaal nog langer gaat duren. 😕
Reputatie 8
Badge +10
Zodra je de nieuwe SIMkaart activeert, wordt de oude SIMkaart automatisch geblokkeerd...

Ik zou dus NIET blokkeren, grote kans dat je nieuwe SIMkaart dan óók geblokkerd wordt 😉
Badge
bedankt, dus mijn angst was niet onterecht.
maar waar is dat simkaart activeren gedeeltetje te vinden in mijn telfort???????? dat blijft dan helaas een raadsel.
Reputatie 3
Badge +1
@andor,

Vervelend dat het niet lukt. Ik help je graag verder.
Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer, e-mailadres en simkaartnummer nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Badge
mijn oude simkaart nummer staat nog op actief als ik bij mijn gegevens zoek

echt frustreerend klik je op het linkje sim activeren en dan kom je alleen op mijn telfort waar verder alles onduidelijk iswatbetreft sim activeren.
verder is er alleen een onklantvriendelijk 0900 nummer waar je voor veel teveel geld van het kastje naar de muur word getstuurd.
geen winkel in de wijde omtrek te vinden waar ik gewoon voor service terecht kan.
en intussen word er  zonder werkende telefoon gewoon verder van mijn rekening geplukt.
ik ga toch sterk verlangen naar een andere provider.
een service van lik me vestje telfort:p bah.
Badge
mijn oude simkaart nummer staat nog op actief als ik bij mijn gegevens zoek

echt frustreerend klik je op het linkje sim activeren en dan kom je alleen op mijn telfort waar verder alles onduidelijk iswatbetreft sim activeren.
verder is er alleen een onklantvriendelijk 0900 nummer waar je voor veel teveel geld van het kastje naar de muur word getstuurd.
geen winkel in de wijde omtrek te vinden waar ik gewoon voor service terecht kan.
en intussen word er  zonder werkende telefoon gewoon verder van mijn rekening geplukt.
ik ga toch sterk verlangen naar een andere provider.
een service van lik me vestje telfort:p bah.

tijdens het toetsen van dit berichtje leek er eindelijk iets van een oplossing te komen ik ben benieuwd.
Reputatie 3
Badge +1
@andor,

Bedankt voor de aanvullende gegevens. Ik heb de simkaart zojuist geactiveerd. Ik adviseer je om het toestel even uit- en aan te zetten. Kun je mij laten weten of het werkt?

Denise
Badge
de nieuwe simkaart staat nu op actief
helaas heb ik nog steeds geen bereik met mijn telefoon
ik zit nu op een lokatie waar ik met mijn oude sim altijd bereik had dus waarschijnlijk zit er nog iets niet goed.
Reputatie 3
Badge +1
@andor,

Ik adviseer je om de instellingen even te doorlopen via www.telfort.nl/instellen.

Denise
Badge
ja das leuk en dan kan je een sms proberen te versturen met een niet werkende simkaart:(
inplaats van 10ct per minuut rekenen voor een service nummer zou ik jullie mijn uren rekenig doormoeten sturen vooor de tijd die ik met jullie service ben bezig geweest:mad:
mijn automatische incasso heb ik in ieder geval geblokkeerd staan.
ik ga toch niet betalen voor een niet werkend product
jammer dat er zo met normaal goed betallende klanten word omgegaan.
de service is er alleen al er een nieuw contractje afgesloten kan worden 
Badge
mijn toestel is een Nokia 6230i
als ik daar naar configugatie instellingen ga staat er telfort spot, en telfort mms geen idee wat  het is als ik hem op spot zet gebeurt er in idere geval vrij weinig.

na even testen mmms doet ook niks
Reputatie 3
Badge +1
@andor,

Mijn excuses dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Aangezien je geen bereik hebt op het toestel dien je het toestel handmatig op het KPN-netwerk te selecteren. Via jouw toestel kan dit via onderstaande link:
http://www.telfort.nl/mijntelfort/mobiel/toestel_sim/instellingen/handmatig/#/nokia/6230i/buitenland/bellen-sms-en-internet

Denise
Badge
allereerst ben ik niet zozeer gfrerustreerd/boos op jou hoor denise
ik ben juist heel blij dat je me helpt.
ik vind het echter wel frustrerend dat ik niet gewoon iemand direct en kostenloos kan bellen voor service of langsgaan.
dit is wel een duidelijke uitleg.
als ik echter kpn selecteer geeft mijn toestel geen toegang aan.
ik heb dus nog sterk het vermoeden dat de fout op een of andere manier nog steeds bij de simkaart zit.
voorheen deed dit toestel het wel met mijn vorige sim van telfort.
ik heb ook niets veranderd in de instellingen zover ik weet
Reputatie 3
Badge +1
@andor,

Het probleem moet nu verholpen zijn. Ik adviseer je het toestel uit- en aan te zetten.
Kun je mij laten weten of het werkt?

Denise
Badge
net even in de telefoon van mijn vrouw getest en toen deed hij het:)
daarna in mijn eigen toestel gestop en daar deed hij het nu ook ineens:)
geen idee of er ergens achter de schermen oid het een of ander is aangepast maar ik ben super blij dat ik eindelijk na lange tijd weer kan bellen en gebeld worden.
ik hoop wel dat er voor alle ongemak iets van vergoeding van de kant van telfort kan komen, volgen mij had het met een beetje service veel makkelijker en sneller verlopen namelijk bovendien ben ik best een poosje onbereikbaar geweest.
Reputatie 3
Badge +1
@andor,

Wat fijn dat het werkt!
Ik heb je nog een privébericht gestuurd.

Denise
Badge
eerste berichtje wat nu op mijn mobiel via telfort binnenkomt zegt:
beste klant wij hebben uw sim aanvragen op uw verzoek geanuleerd, mvg telfort
kan iemand mischien vertalen wat heirmee bedeld word?
ik hoop in ieder geval niet dat ik mijn met veel pijn en moeite actief gekregen simkaartje straks weer niet werkend heb.😕
Reputatie 3
Badge +1
@andor,

De aanvraag voor de simkaart stond nog 'in behandeling' in plaats van 'afgerond'. Als deze status actief is kan de simkaart niet geactiveerd worden. Aangezien jij de simkaart al hebt ontvangen, heb ik deze geannuleerd zodat wij de simkaart succesvol konden activeren. Niets om je zorgen over te maken dus.

Fijne avond!

Denise
Badge
gelukkig.
ik ben blij dat de boel weer werkt 
bedankt voor de hulp.
jij ook een fijne avond gewenst

groetjes andor

Reageer