Schofterig gedrag

• 23 oktober 2012
  • 1 reactie
  • 1492 keer bekeken

Ik heb op 1 oktober 2011 een JAARCONTRACT bij Telfort afgesloten met een kortingsactie waardoor ik 14,85 zou betalen ipv 19,85 per maand.

Voor zover ik weet loopt een jaar van 1 oktober 2011 tot 1 oktober 2012.

Echter is er in de maand september - oktober gewoon 19,85 verrekend. Ik ging naar de Telfort filiaal in Enschede en kreeg een of andere lulverhaal te horen over dat je vooruit betaalt, en dat je daarom nu het tarief van oktober - november ziet, en dat dit achteraf allemaal netjes verrekend zou worden, etc. Geen touw aan vast te knopen aan dit verhaal.

Ik keek op mijn bankafschriften en jullie hebben dus gewoon 19,85 gerekend, ondanks dat september - oktober nog in mijn jaarcontract valt. Ik vind dit schandalig, waar is mijn 5 euro?

Tevens hebben jullie mij ook veel teveel minuten verrekend. Ik heb namelijk 'mobiel verbruik' op mijn telefoon zitten en die gaf veel minder minuten aan dan jullie verrekend hebben. Tevens hebben jullie een veel te hoog tarief gerekend. Voor een 0900 nummer staat in totaal 30 cent, echter kwam ik met jullie verrekening uit op 42 cent per minuut.

In totaal hebben jullie mij in de laatste maand van mijn contract zo'n 10 euro onterecht ontnomen. Is dit hoe jullie omgaan met vertrekkende klanten?

1 reactie

Badge +4
het klopt dat je elke maand vooruit betaalt voor de volgende maand. Dus logisch dat je in september een rekening krijgt voor oktober waar geen korting meer in zit, toch?

het aantal minuten op je telefoon telt waarschijnlijk per seconde, telfort telt per minuut. Dan kun je dus veel hoger uitkomen. Vervelend, maar wel algemeen bekend en vermeld in de voorwaarden etc.

voor een 0900-nummer betaal je niet alleen de 0900-kosten, maar daarnaast ook de kosten voor gebruik mobiele telefoon (buiten de bundel). Zelfde verhaal als hierboven.

Reageer