Risico analyse

• 3 oktober 2012
  • 40 reacties
  • 9673 keer bekeken

Badge
De klantvriendelijkheid van Telfort is te triest om waar te zijn.

Toen ik een abonnement aanvroeg voor mijn vrouw, kreeg ik in no-time een denigrerende en schofferende brief (die bovendien niet eens foutloos is geschreven) met een afwijzing vanwege een risicoanalyse zonder verdere uitleg. En als je dan per brief een bezwaar maakt (bellen mag dan natuurlijk niet), is Telfort ineens zijn tanden verloren.

Ik ben geen gevallen miljonair met één euro in de bank, dus waarop de risicoanalyse is gebasseerd is mij nog steeds onbekend. Ik ben benieuwd of en wanneer ik antwoord krijg, maar het kost blijkbaar veel tijd om een fatsoenlijke reactie in elkaar te sleutelen.

Telfort, gefeliciteerd met deze actie! Zouden jullie PER BRIEF een keer willen reageren op mijn bezwaar?

40 reacties

Telfort lijkt zich niet erg druk te maken over het mislopen van klanten. Inmiddels zouden ze toch moeten weten dat er regelmatig klanten ten onrechte worden afgewezen omdat er ergens een registratie niet klopt. Maar niet alleen reageert niemand van de klantenservice op deelnemers aan dit topic, ook heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn schriftelijke aanvraag. De indruk ontstaat inmiddels bij mij dat Telfort op de sim-only producten, daar gaat het immers steeds over, onvoldoende winst maakt en ze daarom liever niet verkoopt ondanks alle reclamespots. Ik zou graag een reactie van Telfort ontvangen.
Ik krijg hier ook net de bekende envelop ontvangen dat ik niet te vertrouwen zou zijn met betalen
Ik verdien boven modaal heb nagenoeg geen schulden en een redelijk huis met een hele kleine hypotheek
En net als iedereen heb ik werkelijk altijd zoals het er ingestamp werd van huis uit mijn rekeningen op tijd betaald het komt dan ook heel
Vervelend over als het tegendeel wordt beweerdt
Ook de kans dat je in een risicogebied woont slaat nergens op want waar ik woon is de grootste misdaat het stelen van een winterpeen
Als je even nadenkt is het al snel duidelijk dat met de reclame en aanbiedingen van sim only alleen maar wordt gestunt om de naamsbekentheid op peil te houden heel goedkoop voor telford want ze gaan toch geen contracten aan het is dan ook wel duidelijk dat de
Beweerde risico analyse nergens op slaat en in werkelijkheid niet word uitgevoerd
Maar zoals met alles wat je laat gebeuren gebeurt ook behalve als je je er met hand en tand tegen verzet
Dus bij deze roep ik iedereen op om te schrijven naar het programma opgelicht of welk ander consumenten programma ook
Als er maar genoeg word gemeld krijg je vanzelf de aandacht
Ik laat mijn eigen iedergeval niet voor aap zetten en ben zelf nog bereid om het voor de rechter te laten komen al is het maar een
Sim only van 6.50 euro per maand
ivm een risico analyse kan ik geen abonnement afsluiten. In de winkel ging het om een credit check. ik betaal alles netjes op tijd en heb nergens schulden. kei voor schut! vind dit een schande en dan moet ik een brief sturen waarom ik geen abonnement af kan sluiten terijl het om mijn eigen gegevens gaat..
Badge +1
@Denise -Telfort

Ik stel je reactie buitengewoon op prijs.
Begrijpelijk ook dat niet iedereen die informatie in kan zien maar het is nu voor potentiele klanten hoogdrempelig om er achter te komen waaraan het ligt.
Telfort zou door webcare toegang te verschaffen (in bepaalde gevallen) tot die informatie dat een stuk makkelijker kunnen maken.
Uiteraard zou de communicatie tussen afgewezene en Telfort dan via pm moeten gebeuren.

Niemand zit te wachten op een onterechte afwijzing, ook Telfort niet neem ik aan.
Als een afwijzing bijvoorbeeld op adres gedaan wordt zou webcare wel een rol kunnen spelen.
Indien alle lampen op rood springen bij een persoon zou de huidige manier misschien wel toereikend zijn.

Dit topic zou interessant kunnen zijn als mensen die vinden dat ze onterecht afgewezen zijn als klant, door bijvoorbeeld alleen op basis van een adres, dit hier op het forum willen delen.
Het is jammer als er klachten zijn, deze worden gepost en we (het forum) geen vervolg meer vernemen over de afloop.
Vandaar mijn oproep aan de afgewezene om de reden(en) met ons te delen.

Is er ergens inzichtelijk hoe jullie "externe partijen" te werk gaan?
Of hebben we het dan over het geheim van de smid?
Ik zocht eigenlijk naar iets als een afvink lijstje om te checken of potentiele klanten door de "commisie" komen of niet.
Daar wordt het veel transparanter van.
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum marga31!

Welkom op het forum!
Ik kan me voorstellen dat je er van opkijkt dat je niet door de risico-analyse bent gekomen.
Ik wil je erop wijzen dat bij een risico-analyse meerdere factoren een rol spelen waaronder o.a. postcodegebied. Omdat de informatie privacy gevoelig is kan ik je hierbij niet verder helpen. De reden voor afwijzing kun je opvragen door een brief te sturen naar onderstaand adres:

Klantenacceptatie Telfort
Postbus 13000
9700 EA Groningen

Graag een begeleidend schrijven toevoegen met naw-gegevens en ordernummer.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Denise
dank je wel voor je reactie maar ik ga echt geen dingen navragen terwijl ikzelf weet hoe het zit
Ik denk dat Telfort zelf de grootste verliezer is
Potientiele klanten die om voor hun onbegrijpelijke redenen worden afgewezen.
En dus geen mobiele klant worden, boos zijn en met een beetje pech ook hun andere bestaande Telfort diensten opzeggen.
Andere aanbieders genoeg, dus voor de klant blijft alleen een nare smaak in de mond bij het merk Telfort.
Badge +2
kei voor schut! vind dit een schande

dank je wel voor je reactie maar ik ga echt geen dingen navragen terwijl ikzelf weet hoe het zit

eh.. je vind het een schande, maar je weet wel waar het aan ligt? Dan is het toch geen verrassing, lijkt me?

inderdaad weet ik hoe het zit en daar bedoel ik mee hoe mijn situatie is en dat ik nergens schulden of wat dan ook heb.  Dus is het voor mij wel een verassing. Maar ja als je die zin nog niet snapt...
Maar goed ik heb een andere provider gevonden. Merk dat er veel mensen dezelfde klacht hebben als ik

Sinds oktober zijn er een handjevol mensen die hier hebben aangegeven dat ze het niet logisch vinden/niet snappen. Je krijgt netjes een reactie, waarin wordt aangegeven dat er verschillende factoren van invloed zijn. Kortom; je weet dus (klaarblijkelijk) niet waarom je bent afgewezen. Prima als je dit niet weten wilt, maar je 'weet' niet wat de reden is en daarnaast zijn er ook niet 'veel' mensen die dezelfde klacht hebben.

Wel wens ik je net zoals Pruygje veel plezier met je nieuwe provider.
Badge +2
Ik denk dat Telfort zelf de grootste verliezer is
Potientiele klanten die om voor hun onbegrijpelijke redenen worden afgewezen.
En dus geen mobiele klant worden, boos zijn en met een beetje pech ook hun andere bestaande Telfort diensten opzeggen.
Andere aanbieders genoeg, dus voor de klant blijft alleen een nare smaak in de mond bij het merk Telfort.

Dat zal ongetwijfeld voor een deel van de 'afgewezen' mensen het geval zijn. Ik denk echter dat het op dezelfde wijze bij andere telecom/ISP-providers ook zo werkt...

@Dorus; je valt in herhaling.
ja hier nog een ik snap het niet heb geeen lening geen schulden en toch ben ik een risico voor hun maar niet voor de andere providers is toch niet normaal zet je de stap om dan te veranderen krijg je dat....en nu
Badge +1
kei voor schut! vind dit een schande

eh.. je vind het een schande, maar je weet wel waar het aan ligt? Dan is het toch geen verrassing, lijkt me?
Badge +1
Zoals ik de enige reactie van Telfort lees is het postcode gebied waaruit je komt ook een reden om iemand af te wijzen.
Dat lijkt op klasse discriminatie.
Graag lees ik reacties van mensen om wat voor redenen ze zijn afgewezen.
Reputatie 8
Badge +16
Het ligt genuanceerder... Telfort Webcare geeft alleen aan dat het postcodegebied één van de zaken is waar naar gekeken wordt. Je weet niet wat de reden is dat de persoon in dit geval geweigerd is totdat deze navraag heeft gedaan

Overigens inderdaad wel erg apart als in dit geval de afwijzing alleen gebaseerd zou zijn op de postcode, dan kijk je namelijk niet meer naar de individuele situatie.
Hier hetzelfde.
Onbegrijpelijk. Ik heb geen schulden, geen krediet lopen behalve hypotheek. Hypotheek rente altijd op tijd betaald. Geen betalingachterstand bij creditcard. Toch abonnement  voor sim only iPhone geweigerd. Het rare is dat het iTV abonnement van Telfort vorige week wel gewoon gegeven is. 
Nou ik ga niet bedelen.
Badge +2
Het ligt genuanceerder... Telfort Webcare geeft alleen aan dat het postcodegebied één van de zaken is waar naar gekeken wordt. Je weet niet wat de reden is dat de persoon in dit geval geweigerd is totdat deze navraag heeft gedaan

Overigens inderdaad wel erg apart als in dit geval de afwijzing alleen gebaseerd zou zijn op de postcode, dan kijk je namelijk niet meer naar de individuele situatie.

Uiteraard ligt het genuanceerder dan dat.
In de praktijk heeft volgens mij elk systeem, ongeacht welke provider, zijn voor- en nadelen. Helaas realiseren de 'normale' mensen, die geen kwaad in de zin hebben etc. zich niet altijd dat een 'check' oa bedoeld is om fraude van andere mensen te voorkomen (en heel in de verte daarmee indirect de prijzen op het niveau te houden zoals ze worden aangeboden, als je redeneert dat als er veel fraude zou zijn dit indirect weer ergens zou moeten worden terug verdiend).

Veel 'normale' mensen voelen zich echter 'beledigd' of zijn gepikeerd omdat ze 'afgewezen' zijn, en nemen dan niet de moeite om te achterhalen waar dit hem in zit (om diverse redenen). An sich begrijpelijk, anderzijds dient elk bedrijf (zeker telefoonproviders) een bepaalde controle in te bouwen om mogelijk kwaadwillende personen te weren (zie bijv Radar/Kassa zo nu en dan)....

@Dorus; wat zou jij persoonlijk opschieten met het achterhalen van individuele redenen van mensen? Of beter gezegd; wat is het doel daarvan?
Badge +1
@Dorus; wat zou jij persoonlijk opschieten met het achterhalen van individuele redenen van mensen? Of beter gezegd; wat is het doel daarvan? 

Nu lees je maar één kant van het verhaal.
Mensen klagen dat ze zijn afgewezen.............. Telfort webcare wil/kan geen antwoord geven aan diezelfde mensen (via forum of pm).
Er wordt dan geschermd met de wet op privacy.
Je moet maar een brief sturen waarop (zie reacties) het antwoord niet altijd volgt.
Vreemde zaak!

Ik ben wel benieuwd naar de echte verhalen van de geweigerde en de beweegredenen van Telfort van die weigering.
Dat is voor mij de enige manier om het proces te kunnen beoordelen.
Nu lijkt het op willekeur en onrechtmatig handelen van Telfort.
En voor mij blijft dat zo tot dat het tegendeel bewezen is.
Reputatie 8
Badge +17
Nou, 2 issues:
  1. Het beleid wat Telfort hier voert hoeft niet door jou beoordeeld te worden; het vragen om deze persoonlijke, privacygevoelige informatie is daarom onnodig en niet oppertuun om door jou gevraagd te worden.
  2. Ik vermoed dat er weinig mensen zijn die uberhaupt reageren omdat die juist niet hun hebben-en-houden op een openbaar forum bekend willen maken...
Het is voor deze personen al vervelend genoeg om om wat voor bekende of onbekende reden dan ook afgewezen te worden. Als ze er dan voor kiezen om bij een andere provider een abonnement te nemen of de reden per brief op te vragen is natuurlijk hun goed recht.
Uiteraard is het vreemd dat ze bij een andere provider dan tóch een abonnement kunnen afsluiten. Toch kan het goed zijn dat de ene provider andere of strengere normen hanteert dan de andere provider of dat bij een overstap naar een andere provider de norm minder streng gehanteerd wordt.
Badge +1

Uiteraard is het vreemd dat ze bij een andere provider dan tóch een abonnement kunnen afsluiten. Toch kan het goed zijn dat de ene provider andere of strengere normen hanteert dan de andere provider of dat bij een overstap naar een andere provider de norm minder streng gehanteerd wordt.

Hier draait het om.
Ik ben geinteresseerd in de verschillen.
De enige die daar duidelijkheid over kunnen geven zijn de geweigerden en Telfort.
Reputatie 8
Badge +17
Nee, HIER draait het om:

1. Het beleid wat Telfort hier voert hoeft niet door jou beoordeeld te worden; het vragen om deze persoonlijke, privacygevoelige informatie is daarom onnodig en niet oppertuun om door jou gevraagd te worden.

Sorry, zeker niet persoonlijk bedoeld....
Badge +1
Nee, HIER draait het om:

Dat je een stukje uit mijn postings aanhaalt en daar een ander wending probeert aan te geven vind ik vreemd.
Ik  vraag niks anders dan om inzicht in het hoe en waarom mensen geweigerd worden bij Telfort en bij andere providers welkom zijn.

Nog steeds nodig ik mensen uit om duidelijk te maken waarom ze afgewezen zijn als klant.
Tenminste als ze een reactie hebben gehad van Telfort op de gestuurde brief om uitleg.

Dat Telfort niet ingaat om een toelichting te geven over persoonlijke situaties begrijp ik.
Maar ik had gehoopt op meer transparantie.
Reputatie 8
Badge +17
Nee, HIER draait het om:

Dat je een stukje uit mijn postings aanhaalt en daar een ander wending probeert aan te geven vind ik vreemd.
Ik vraag niks anders dan om inzicht in het hoe en waarom mensen geweigerd worden bij Telfort en bij andere providers welkom zijn.

Nog steeds nodig ik mensen uit om duidelijk te maken waarom ze afgewezen zijn als klant.
Tenminste als ze een reactie hebben gehad van Telfort op de gestuurde brief om uitleg.

Dat Telfort niet ingaat om een toelichting te geven over persoonlijke situaties begrijp ik.
Maar ik had gehoopt op meer transparantie.

Ik heb géén stukje uit jouw postings aangehaald en ik dan kan ik er ook geen andere wending aan geven, toch?
Het is míjn eigen mening en daarom vind ik het niet kies om andere gebruikers naar deze persoonlijke informatie te vragen.
Het is een openbaar forum en daarom zeker niet geschikt om de betreffende informatie op te zetten; zeker omdat (bijna) direct een google-bot (of andere bot) het forum indexeert en bevraagbaar maakt via de zoekmachine!
(zie: https://www.google.nl/search?hl=nl&q=risico+analyse+.site%3Aforum.telfort.nl )
Reputatie 3
Badge +1
@dorus,

Ik begrijp jouw reactie. Echter, kan alleen een bepaalde afdeling deze informatie opvragen. Het is naar mijn idee ook niet gepast dat iedere medewerker in kan zien wat de reden is van afwijzing. Vandaar dat deze informatie alleen kan worden opgevraagd bij één afdeling. Zoals ik in mijn eerdere post al aangaf kan dit diverse oorzaken hebben. Het kan bijvoorbeeld ook op basis van een adres gebeuren, waar iemand niets aan kan doen. Telfort maakt gebruikt van externe partijen en op basis daarvan wordt besloten om iemand wel of niet te accepteren als klant. Bij andere providers kan dit anders zijn.

Denise
oei, schlecker had ook een strikte risicoanalyse op postcode basis en zo weet ik nog wel een paar die daar allemaal de mist mee zijn in gegaan. geen wonder dat kpn bijna kopje onder gaat. in het beste geval is een huisgenoot of vorige bewoner de oorzaak, maar veel van analyse buro's zijn zo corrupt als maar wat. grote kans dat tele2 of vodafone dan deal met ze maakt om meer telfort klanten af te wijzen, dus weet wat die nep analyses waard zijn, je verliest er ook een hoop goede klanten mee.
Hier precies hetzelfde probleem...we komen niet door de risico analyse...wij schrokken ervan en weten van geen schulden af..willen dus wel weten waarom en hebben een brief gestuurd...en nog steeds geen antwoord....jammer heel jammer...nou eigenlijk is het erg triest...!
Ik vul deze lijst maar even aan, want ook Ik ben geweigerd als klant bij Telfort, ook ik schijn een te groot risico te zijn om mee in zee te gaan. Ook geen schulden, genoeg geld, niet geregistreerd bij bkr, geen wanbetaler, niks van dit alles. Dus waarom dan wel!!

Ik heb 2 abonnementen aangevraagd 1 voor mobiel a €7.50 en 1 voor internet + interactieve tv a €36,-. Een van die 2 of misschien wel beide zijn geweigerd. Want om welk abonnement het gaat staat niet in de brief, wel een alternatief voor een duurder mobiel abonnement!! Terwijl ik net nog geweigerd was. Ik snap er niks meer van.

Telfort zou blij moeten zijn, dat ze een nieuwe klant kunnen verwelkomen met meerder abonnementen. In dit geval voel ik mij vernederd.

Ik ben hier zeker nog niet klaar mee.

Reageer