Risico analyse

  • 3 oktober 2012
  • 40 reacties
  • 9671 keer bekeken

Badge
De klantvriendelijkheid van Telfort is te triest om waar te zijn.

Toen ik een abonnement aanvroeg voor mijn vrouw, kreeg ik in no-time een denigrerende en schofferende brief (die bovendien niet eens foutloos is geschreven) met een afwijzing vanwege een risicoanalyse zonder verdere uitleg. En als je dan per brief een bezwaar maakt (bellen mag dan natuurlijk niet), is Telfort ineens zijn tanden verloren.

Ik ben geen gevallen miljonair met één euro in de bank, dus waarop de risicoanalyse is gebasseerd is mij nog steeds onbekend. Ik ben benieuwd of en wanneer ik antwoord krijg, maar het kost blijkbaar veel tijd om een fatsoenlijke reactie in elkaar te sleutelen.

Telfort, gefeliciteerd met deze actie! Zouden jullie PER BRIEF een keer willen reageren op mijn bezwaar?

40 reacties

Ik krijg hier ook net de bekende envelop ontvangen dat ik niet te vertrouwen zou zijn met betalen
Ik verdien boven modaal heb nagenoeg geen schulden en een redelijk huis met een hele kleine hypotheek
En net als iedereen heb ik werkelijk altijd zoals het er ingestamp werd van huis uit mijn rekeningen op tijd betaald het komt dan ook heel
Vervelend over als het tegendeel wordt beweerdt
Ook de kans dat je in een risicogebied woont slaat nergens op want waar ik woon is de grootste misdaat het stelen van een winterpeen
Als je even nadenkt is het al snel duidelijk dat met de reclame en aanbiedingen van sim only alleen maar wordt gestunt om de naamsbekentheid op peil te houden heel goedkoop voor telford want ze gaan toch geen contracten aan het is dan ook wel duidelijk dat de
Beweerde risico analyse nergens op slaat en in werkelijkheid niet word uitgevoerd
Maar zoals met alles wat je laat gebeuren gebeurt ook behalve als je je er met hand en tand tegen verzet
Dus bij deze roep ik iedereen op om te schrijven naar het programma opgelicht of welk ander consumenten programma ook
Als er maar genoeg word gemeld krijg je vanzelf de aandacht
Ik laat mijn eigen iedergeval niet voor aap zetten en ben zelf nog bereid om het voor de rechter te laten komen al is het maar een
Sim only van 6.50 euro per maand
Ik heb ook een afwijzing
Ik ben erg op mijn ziel getrapt door deze afwijzing .
Erger beledigen dan zo kan je niet.er is nog nooit iemand 1 cent tekort gekomen aan mij.
Ergste is dat ik erg verlegen zat om een abonement omdat er plotseling een doodzieke familielid bij mij is en ik niet zomaar van huis kan omdat ik elk moment een telefoontje kan verwachten.
En ik heb geprobeert om via telfort te bellen om het zo snel kogelijk op te lossen maar nee kon alleen maar schrijven.
Het duurde 5 dagen voor ik een antwoord had met een excuus en dat ik hem nogmaals aan moet vragen.
Ik heb nu maar snel bij een andere provider een aanvraag gedaan en naar tevredenheid ik kan echt niet langer hierop wachten.
Nou telfort ik zou maar eens goed naar jullie klant vriendelijkheid kijken .
En los jullie problemen beter op zodat anderen niet in zo moeilijke situatie komt zoals ik.
Reputatie 8
Badge +10
Bedankt, maar het is nu toch echt 21:41 uur op mijn tablet!


Dat zal best... ;)
Ik bedoel je eigen profielinstellingen van dit forum.
De link 'Mijn instellingen' staat op de startpagina van dit forum, onder je avatar (rechtsboven).
Badge +1
bij mijn vrouw werd een aanvraag ook afgewezen

reden,

paspoort nummer was niet goed ingevuld:mad:

kopie van paspoort opgestuurd en binnen 2 dagen excuus brief gehad en was toen wel geregeld.
Bedankt, maar het is nu toch echt 21:41 uur op mijn tablet!
Reputatie 8
Badge +10
Sorry, maar ik zie dat het forum nog op wintertijd staat!


Dit dien je zelf in te stellen in je profielinstellingen.
Sorry, maar ik zie dat het forum nog op wintertijd staat!
Ik heb mij nog maar net aangemeld bij Telfort maar wel het volgende voorstellen: Is het niet mogelijk om net als
bij andere controles de BKR info te gebruiken? Of ligt het hier anders?
Hier precies hetzelfde probleem...we komen niet door de risico analyse...wij schrokken ervan en weten van geen schulden af..willen dus wel weten waarom en hebben een brief gestuurd...en nog steeds geen antwoord....jammer heel jammer...nou eigenlijk is het erg triest...!
Badge +2
Ik denk dat Telfort zelf de grootste verliezer is
Potientiele klanten die om voor hun onbegrijpelijke redenen worden afgewezen.
En dus geen mobiele klant worden, boos zijn en met een beetje pech ook hun andere bestaande Telfort diensten opzeggen.
Andere aanbieders genoeg, dus voor de klant blijft alleen een nare smaak in de mond bij het merk Telfort.


Dat zal ongetwijfeld voor een deel van de 'afgewezen' mensen het geval zijn. Ik denk echter dat het op dezelfde wijze bij andere telecom/ISP-providers ook zo werkt...

@Dorus; je valt in herhaling.
Ik denk dat Telfort zelf de grootste verliezer is
Potientiele klanten die om voor hun onbegrijpelijke redenen worden afgewezen.
En dus geen mobiele klant worden, boos zijn en met een beetje pech ook hun andere bestaande Telfort diensten opzeggen.
Andere aanbieders genoeg, dus voor de klant blijft alleen een nare smaak in de mond bij het merk Telfort.
Badge +1
@Denise -Telfort

Ik stel je reactie buitengewoon op prijs.
Begrijpelijk ook dat niet iedereen die informatie in kan zien maar het is nu voor potentiele klanten hoogdrempelig om er achter te komen waaraan het ligt.
Telfort zou door webcare toegang te verschaffen (in bepaalde gevallen) tot die informatie dat een stuk makkelijker kunnen maken.
Uiteraard zou de communicatie tussen afgewezene en Telfort dan via pm moeten gebeuren.

Niemand zit te wachten op een onterechte afwijzing, ook Telfort niet neem ik aan.
Als een afwijzing bijvoorbeeld op adres gedaan wordt zou webcare wel een rol kunnen spelen.
Indien alle lampen op rood springen bij een persoon zou de huidige manier misschien wel toereikend zijn.

Dit topic zou interessant kunnen zijn als mensen die vinden dat ze onterecht afgewezen zijn als klant, door bijvoorbeeld alleen op basis van een adres, dit hier op het forum willen delen.
Het is jammer als er klachten zijn, deze worden gepost en we (het forum) geen vervolg meer vernemen over de afloop.
Vandaar mijn oproep aan de afgewezene om de reden(en) met ons te delen.

Is er ergens inzichtelijk hoe jullie "externe partijen" te werk gaan?
Of hebben we het dan over het geheim van de smid?
Ik zocht eigenlijk naar iets als een afvink lijstje om te checken of potentiele klanten door de "commisie" komen of niet.
Daar wordt het veel transparanter van.
Badge +2


Is er ergens inzichtelijk hoe jullie "externe partijen" te werk gaan?
Of hebben we het dan over het geheim van de smid?
Ik zocht eigenlijk naar iets als een afvink lijstje om te checken of potentiele klanten door de "commisie" komen of niet.
Daar wordt het veel transparanter van.


Geen enkel systeem is foutloos, vandaar dat mensen persoonlijk zeker kunnen informeren naar de reden van afwijzing en hoogstwaarschijnlijk zullen er vast gevallen bekend zijn dat mensen dan uiteindelijk wellicht alsnog klant kunnen worden. Dat niet iedere 'afgewezen' persoon dit zal doen, kan ik me verder voorstellen. Was het meer zo'n feest dat we in onze maatschappij geen last hebben van wanbetalers of fraudeurs, dan zou een dergelijk systeem met nadelen niet nodig zijn.

Inzichterlijker wordt het wellicht, maar ik vraag me af of de 'transparentie' dan niet als effect heeft dat kwaadwillenden die hier zoeken/mee kijken, op die manier ideeen gaan op doen om het systeem juist te omzeilen, waardoor wellicht juist nog meer mensen onterecht worden afgewezen. Dat lijkt me sowieso niet-wenselijk. Als je echt geinteresseerd bent Dorus, kan je wellicht zelf een mooie brief schrijven naar het betreffende adres. Ik vraag me om dezelfde redenen echter wel af of het nut heeft en of je er antwoord op krijgt, want dat adres is dus juist specifiek bedoeld om alleen individuele specifieke gevallen te behandelen...
Badge +1
@Denise -Telfort

Ik stel je reactie buitengewoon op prijs.
Begrijpelijk ook dat niet iedereen die informatie in kan zien maar het is nu voor potentiele klanten hoogdrempelig om er achter te komen waaraan het ligt.
Telfort zou door webcare toegang te verschaffen (in bepaalde gevallen) tot die informatie dat een stuk makkelijker kunnen maken.
Uiteraard zou de communicatie tussen afgewezene en Telfort dan via pm moeten gebeuren.

Niemand zit te wachten op een onterechte afwijzing, ook Telfort niet neem ik aan.
Als een afwijzing bijvoorbeeld op adres gedaan wordt zou webcare wel een rol kunnen spelen.
Indien alle lampen op rood springen bij een persoon zou de huidige manier misschien wel toereikend zijn.

Dit topic zou interessant kunnen zijn als mensen die vinden dat ze onterecht afgewezen zijn als klant, door bijvoorbeeld alleen op basis van een adres, dit hier op het forum willen delen.
Het is jammer als er klachten zijn, deze worden gepost en we (het forum) geen vervolg meer vernemen over de afloop.
Vandaar mijn oproep aan de afgewezene om de reden(en) met ons te delen.

Is er ergens inzichtelijk hoe jullie "externe partijen" te werk gaan?
Of hebben we het dan over het geheim van de smid?
Ik zocht eigenlijk naar iets als een afvink lijstje om te checken of potentiele klanten door de "commisie" komen of niet.
Daar wordt het veel transparanter van.
oei, schlecker had ook een strikte risicoanalyse op postcode basis en zo weet ik nog wel een paar die daar allemaal de mist mee zijn in gegaan. geen wonder dat kpn bijna kopje onder gaat. in het beste geval is een huisgenoot of vorige bewoner de oorzaak, maar veel van analyse buro's zijn zo corrupt als maar wat. grote kans dat tele2 of vodafone dan deal met ze maakt om meer telfort klanten af te wijzen, dus weet wat die nep analyses waard zijn, je verliest er ook een hoop goede klanten mee.
Reputatie 3
Badge +1
@dorus,

Ik begrijp jouw reactie. Echter, kan alleen een bepaalde afdeling deze informatie opvragen. Het is naar mijn idee ook niet gepast dat iedere medewerker in kan zien wat de reden is van afwijzing. Vandaar dat deze informatie alleen kan worden opgevraagd bij één afdeling. Zoals ik in mijn eerdere post al aangaf kan dit diverse oorzaken hebben. Het kan bijvoorbeeld ook op basis van een adres gebeuren, waar iemand niets aan kan doen. Telfort maakt gebruikt van externe partijen en op basis daarvan wordt besloten om iemand wel of niet te accepteren als klant. Bij andere providers kan dit anders zijn.

Denise
Reputatie 8
Badge +17
Nee, HIER draait het om:


  1. Het beleid wat Telfort hier voert hoeft niet door jou beoordeeld te worden; het vragen om deze persoonlijke, privacygevoelige informatie is daarom onnodig en niet oppertuun om door jou gevraagd te worden.


Sorry, zeker niet persoonlijk bedoeld....



Dat je een stukje uit mijn postings aanhaalt en daar een ander wending probeert aan te geven vind ik vreemd.
Ik vraag niks anders dan om inzicht in het hoe en waarom mensen geweigerd worden bij Telfort en bij andere providers welkom zijn.

Nog steeds nodig ik mensen uit om duidelijk te maken waarom ze afgewezen zijn als klant.
Tenminste als ze een reactie hebben gehad van Telfort op de gestuurde brief om uitleg.

Dat Telfort niet ingaat om een toelichting te geven over persoonlijke situaties begrijp ik.
Maar ik had gehoopt op meer transparantie.

Ik heb géén stukje uit jouw postings aangehaald en ik dan kan ik er ook geen andere wending aan geven, toch?
Het is míjn eigen mening en daarom vind ik het niet kies om andere gebruikers naar deze persoonlijke informatie te vragen.
Het is een openbaar forum en daarom zeker niet geschikt om de betreffende informatie op te zetten; zeker omdat (bijna) direct een google-bot (of andere bot) het forum indexeert en bevraagbaar maakt via de zoekmachine!
(zie: https://www.google.nl/search?hl=nl&q=risico+analyse+.site%3Aforum.telfort.nl )
Badge +1
Nee, HIER draait het om:


  1. Het beleid wat Telfort hier voert hoeft niet door jou beoordeeld te worden; het vragen om deze persoonlijke, privacygevoelige informatie is daarom onnodig en niet oppertuun om door jou gevraagd te worden.


Sorry, zeker niet persoonlijk bedoeld....



Dat je een stukje uit mijn postings aanhaalt en daar een ander wending probeert aan te geven vind ik vreemd.
Ik  vraag niks anders dan om inzicht in het hoe en waarom mensen geweigerd worden bij Telfort en bij andere providers welkom zijn.

Nog steeds nodig ik mensen uit om duidelijk te maken waarom ze afgewezen zijn als klant.
Tenminste als ze een reactie hebben gehad van Telfort op de gestuurde brief om uitleg.

Dat Telfort niet ingaat om een toelichting te geven over persoonlijke situaties begrijp ik.
Maar ik had gehoopt op meer transparantie.
Reputatie 8
Badge +17
Nee, HIER draait het om:


  1. Het beleid wat Telfort hier voert hoeft niet door jou beoordeeld te worden; het vragen om deze persoonlijke, privacygevoelige informatie is daarom onnodig en niet oppertuun om door jou gevraagd te worden.


Sorry, zeker niet persoonlijk bedoeld....
Badge +1

Uiteraard is het vreemd dat ze bij een andere provider dan tóch een abonnement kunnen afsluiten. Toch kan het goed zijn dat de ene provider andere of strengere normen hanteert dan de andere provider of dat bij een overstap naar een andere provider de norm minder streng gehanteerd wordt.


Hier draait het om.
Ik ben geinteresseerd in de verschillen.
De enige die daar duidelijkheid over kunnen geven zijn de geweigerden en Telfort.
Reputatie 8
Badge +17
Nou, 2 issues:
  1. Het beleid wat Telfort hier voert hoeft niet door jou beoordeeld te worden; het vragen om deze persoonlijke, privacygevoelige informatie is daarom onnodig en niet oppertuun om door jou gevraagd te worden.
  2. Ik vermoed dat er weinig mensen zijn die uberhaupt reageren omdat die juist niet hun hebben-en-houden op een openbaar forum bekend willen maken...
Het is voor deze personen al vervelend genoeg om om wat voor bekende of onbekende reden dan ook afgewezen te worden. Als ze er dan voor kiezen om bij een andere provider een abonnement te nemen of de reden per brief op te vragen is natuurlijk hun goed recht.
Uiteraard is het vreemd dat ze bij een andere provider dan tóch een abonnement kunnen afsluiten. Toch kan het goed zijn dat de ene provider andere of strengere normen hanteert dan de andere provider of dat bij een overstap naar een andere provider de norm minder streng gehanteerd wordt.
Badge +1
@Dorus; wat zou jij persoonlijk opschieten met het achterhalen van individuele redenen van mensen? Of beter gezegd; wat is het doel daarvan? 


Nu lees je maar één kant van het verhaal.
Mensen klagen dat ze zijn afgewezen.............. Telfort webcare wil/kan geen antwoord geven aan diezelfde mensen (via forum of pm).
Er wordt dan geschermd met de wet op privacy.
Je moet maar een brief sturen waarop (zie reacties) het antwoord niet altijd volgt.
Vreemde zaak!

Ik ben wel benieuwd naar de echte verhalen van de geweigerde en de beweegredenen van Telfort van die weigering.
Dat is voor mij de enige manier om het proces te kunnen beoordelen.
Nu lijkt het op willekeur en onrechtmatig handelen van Telfort.
En voor mij blijft dat zo tot dat het tegendeel bewezen is.
Badge +2
Het ligt genuanceerder... Telfort Webcare geeft alleen aan dat het postcodegebied één van de zaken is waar naar gekeken wordt. Je weet niet wat de reden is dat de persoon in dit geval geweigerd is totdat deze navraag heeft gedaan

Overigens inderdaad wel erg apart als in dit geval de afwijzing alleen gebaseerd zou zijn op de postcode, dan kijk je namelijk niet meer naar de individuele situatie.


Uiteraard ligt het genuanceerder dan dat.
In de praktijk heeft volgens mij elk systeem, ongeacht welke provider, zijn voor- en nadelen. Helaas realiseren de 'normale' mensen, die geen kwaad in de zin hebben etc. zich niet altijd dat een 'check' oa bedoeld is om fraude van andere mensen te voorkomen (en heel in de verte daarmee indirect de prijzen op het niveau te houden zoals ze worden aangeboden, als je redeneert dat als er veel fraude zou zijn dit indirect weer ergens zou moeten worden terug verdiend).

Veel 'normale' mensen voelen zich echter 'beledigd' of zijn gepikeerd omdat ze 'afgewezen' zijn, en nemen dan niet de moeite om te achterhalen waar dit hem in zit (om diverse redenen). An sich begrijpelijk, anderzijds dient elk bedrijf (zeker telefoonproviders) een bepaalde controle in te bouwen om mogelijk kwaadwillende personen te weren (zie bijv Radar/Kassa zo nu en dan)....

@Dorus; wat zou jij persoonlijk opschieten met het achterhalen van individuele redenen van mensen? Of beter gezegd; wat is het doel daarvan?
Reputatie 8
Badge +16
Het ligt genuanceerder... Telfort Webcare geeft alleen aan dat het postcodegebied één van de zaken is waar naar gekeken wordt. Je weet niet wat de reden is dat de persoon in dit geval geweigerd is totdat deze navraag heeft gedaan

Overigens inderdaad wel erg apart als in dit geval de afwijzing alleen gebaseerd zou zijn op de postcode, dan kijk je namelijk niet meer naar de individuele situatie.
Badge +1
Zoals ik de enige reactie van Telfort lees is het postcode gebied waaruit je komt ook een reden om iemand af te wijzen.
Dat lijkt op klasse discriminatie.
Graag lees ik reacties van mensen om wat voor redenen ze zijn afgewezen.

Reageer