Risico analyse

• 3 oktober 2012
  • 40 reacties
  • 9671 keer bekeken

Toon het eerste bericht

40 reacties

oei, schlecker had ook een strikte risicoanalyse op postcode basis en zo weet ik nog wel een paar die daar allemaal de mist mee zijn in gegaan. geen wonder dat kpn bijna kopje onder gaat. in het beste geval is een huisgenoot of vorige bewoner de oorzaak, maar veel van analyse buro's zijn zo corrupt als maar wat. grote kans dat tele2 of vodafone dan deal met ze maakt om meer telfort klanten af te wijzen, dus weet wat die nep analyses waard zijn, je verliest er ook een hoop goede klanten mee.
Badge +1
@Denise -Telfort

Ik stel je reactie buitengewoon op prijs.
Begrijpelijk ook dat niet iedereen die informatie in kan zien maar het is nu voor potentiele klanten hoogdrempelig om er achter te komen waaraan het ligt.
Telfort zou door webcare toegang te verschaffen (in bepaalde gevallen) tot die informatie dat een stuk makkelijker kunnen maken.
Uiteraard zou de communicatie tussen afgewezene en Telfort dan via pm moeten gebeuren.

Niemand zit te wachten op een onterechte afwijzing, ook Telfort niet neem ik aan.
Als een afwijzing bijvoorbeeld op adres gedaan wordt zou webcare wel een rol kunnen spelen.
Indien alle lampen op rood springen bij een persoon zou de huidige manier misschien wel toereikend zijn.

Dit topic zou interessant kunnen zijn als mensen die vinden dat ze onterecht afgewezen zijn als klant, door bijvoorbeeld alleen op basis van een adres, dit hier op het forum willen delen.
Het is jammer als er klachten zijn, deze worden gepost en we (het forum) geen vervolg meer vernemen over de afloop.
Vandaar mijn oproep aan de afgewezene om de reden(en) met ons te delen.

Is er ergens inzichtelijk hoe jullie "externe partijen" te werk gaan?
Of hebben we het dan over het geheim van de smid?
Ik zocht eigenlijk naar iets als een afvink lijstje om te checken of potentiele klanten door de "commisie" komen of niet.
Daar wordt het veel transparanter van.
Badge +2

Ik zocht eigenlijk naar iets als een afvink lijstje om te checken of potentiele klanten door de "commisie" komen of niet.

Geen enkel systeem is foutloos, vandaar dat mensen persoonlijk zeker kunnen informeren naar de reden van afwijzing en hoogstwaarschijnlijk zullen er vast gevallen bekend zijn dat mensen dan uiteindelijk wellicht alsnog klant kunnen worden. Dat niet iedere 'afgewezen' persoon dit zal doen, kan ik me verder voorstellen. Was het meer zo'n feest dat we in onze maatschappij geen last hebben van wanbetalers of fraudeurs, dan zou een dergelijk systeem met nadelen niet nodig zijn.

Inzichterlijker wordt het wellicht, maar ik vraag me af of de 'transparentie' dan niet als effect heeft dat kwaadwillenden die hier zoeken/mee kijken, op die manier ideeen gaan op doen om het systeem juist te omzeilen, waardoor wellicht juist nog meer mensen onterecht worden afgewezen. Dat lijkt me sowieso niet-wenselijk. Als je echt geinteresseerd bent Dorus, kan je wellicht zelf een mooie brief schrijven naar het betreffende adres. Ik vraag me om dezelfde redenen echter wel af of het nut heeft en of je er antwoord op krijgt, want dat adres is dus juist specifiek bedoeld om alleen individuele specifieke gevallen te behandelen...
Badge +1
@Denise -Telfort

Ik stel je reactie buitengewoon op prijs.
Begrijpelijk ook dat niet iedereen die informatie in kan zien maar het is nu voor potentiele klanten hoogdrempelig om er achter te komen waaraan het ligt.
Telfort zou door webcare toegang te verschaffen (in bepaalde gevallen) tot die informatie dat een stuk makkelijker kunnen maken.
Uiteraard zou de communicatie tussen afgewezene en Telfort dan via pm moeten gebeuren.

Niemand zit te wachten op een onterechte afwijzing, ook Telfort niet neem ik aan.
Als een afwijzing bijvoorbeeld op adres gedaan wordt zou webcare wel een rol kunnen spelen.
Indien alle lampen op rood springen bij een persoon zou de huidige manier misschien wel toereikend zijn.

Dit topic zou interessant kunnen zijn als mensen die vinden dat ze onterecht afgewezen zijn als klant, door bijvoorbeeld alleen op basis van een adres, dit hier op het forum willen delen.
Het is jammer als er klachten zijn, deze worden gepost en we (het forum) geen vervolg meer vernemen over de afloop.
Vandaar mijn oproep aan de afgewezene om de reden(en) met ons te delen.

Ik denk dat Telfort zelf de grootste verliezer is
Potientiele klanten die om voor hun onbegrijpelijke redenen worden afgewezen.
En dus geen mobiele klant worden, boos zijn en met een beetje pech ook hun andere bestaande Telfort diensten opzeggen.
Andere aanbieders genoeg, dus voor de klant blijft alleen een nare smaak in de mond bij het merk Telfort.
Badge +2
Ik denk dat Telfort zelf de grootste verliezer is
Potientiele klanten die om voor hun onbegrijpelijke redenen worden afgewezen.
En dus geen mobiele klant worden, boos zijn en met een beetje pech ook hun andere bestaande Telfort diensten opzeggen.
Andere aanbieders genoeg, dus voor de klant blijft alleen een nare smaak in de mond bij het merk Telfort.

Dat zal ongetwijfeld voor een deel van de 'afgewezen' mensen het geval zijn. Ik denk echter dat het op dezelfde wijze bij andere telecom/ISP-providers ook zo werkt...

@Dorus; je valt in herhaling.
Hier precies hetzelfde probleem...we komen niet door de risico analyse...wij schrokken ervan en weten van geen schulden af..willen dus wel weten waarom en hebben een brief gestuurd...en nog steeds geen antwoord....jammer heel jammer...nou eigenlijk is het erg triest...!
Ik heb mij nog maar net aangemeld bij Telfort maar wel het volgende voorstellen: Is het niet mogelijk om net als
bij andere controles de BKR info te gebruiken? Of ligt het hier anders?
Sorry, maar ik zie dat het forum nog op wintertijd staat!
Reputatie 8
Badge +10
Sorry, maar ik zie dat het forum nog op wintertijd staat!

Dit dien je zelf in te stellen in je profielinstellingen.
Bedankt, maar het is nu toch echt 21:41 uur op mijn tablet!
Badge +1
bij mijn vrouw werd een aanvraag ook afgewezen

reden,

paspoort nummer was niet goed ingevuld:mad:

kopie van paspoort opgestuurd en binnen 2 dagen excuus brief gehad en was toen wel geregeld.
Reputatie 8
Badge +10
Bedankt, maar het is nu toch echt 21:41 uur op mijn tablet!

Dat zal best... ;)
Ik bedoel je eigen profielinstellingen van dit forum.
De link 'Mijn instellingen' staat op de startpagina van dit forum, onder je avatar (rechtsboven).
Ik heb ook een afwijzing
Ik ben erg op mijn ziel getrapt door deze afwijzing .
Erger beledigen dan zo kan je niet.er is nog nooit iemand 1 cent tekort gekomen aan mij.
Ergste is dat ik erg verlegen zat om een abonement omdat er plotseling een doodzieke familielid bij mij is en ik niet zomaar van huis kan omdat ik elk moment een telefoontje kan verwachten.
En ik heb geprobeert om via telfort te bellen om het zo snel kogelijk op te lossen maar nee kon alleen maar schrijven.
Het duurde 5 dagen voor ik een antwoord had met een excuus en dat ik hem nogmaals aan moet vragen.
Ik heb nu maar snel bij een andere provider een aanvraag gedaan en naar tevredenheid ik kan echt niet langer hierop wachten.
Nou telfort ik zou maar eens goed naar jullie klant vriendelijkheid kijken .
En los jullie problemen beter op zodat anderen niet in zo moeilijke situatie komt zoals ik.
Ik krijg hier ook net de bekende envelop ontvangen dat ik niet te vertrouwen zou zijn met betalen
Ik verdien boven modaal heb nagenoeg geen schulden en een redelijk huis met een hele kleine hypotheek
En net als iedereen heb ik werkelijk altijd zoals het er ingestamp werd van huis uit mijn rekeningen op tijd betaald het komt dan ook heel
Vervelend over als het tegendeel wordt beweerdt
Ook de kans dat je in een risicogebied woont slaat nergens op want waar ik woon is de grootste misdaat het stelen van een winterpeen
Als je even nadenkt is het al snel duidelijk dat met de reclame en aanbiedingen van sim only alleen maar wordt gestunt om de naamsbekentheid op peil te houden heel goedkoop voor telford want ze gaan toch geen contracten aan het is dan ook wel duidelijk dat de
Beweerde risico analyse nergens op slaat en in werkelijkheid niet word uitgevoerd
Maar zoals met alles wat je laat gebeuren gebeurt ook behalve als je je er met hand en tand tegen verzet
Dus bij deze roep ik iedereen op om te schrijven naar het programma opgelicht of welk ander consumenten programma ook
Als er maar genoeg word gemeld krijg je vanzelf de aandacht
Ik laat mijn eigen iedergeval niet voor aap zetten en ben zelf nog bereid om het voor de rechter te laten komen al is het maar een
Sim only van 6.50 euro per maand

Reageer