Risico analyse

  • 3 oktober 2012
  • 40 reacties
  • 9673 keer bekeken

Badge
De klantvriendelijkheid van Telfort is te triest om waar te zijn.

Toen ik een abonnement aanvroeg voor mijn vrouw, kreeg ik in no-time een denigrerende en schofferende brief (die bovendien niet eens foutloos is geschreven) met een afwijzing vanwege een risicoanalyse zonder verdere uitleg. En als je dan per brief een bezwaar maakt (bellen mag dan natuurlijk niet), is Telfort ineens zijn tanden verloren.

Ik ben geen gevallen miljonair met één euro in de bank, dus waarop de risicoanalyse is gebasseerd is mij nog steeds onbekend. Ik ben benieuwd of en wanneer ik antwoord krijg, maar het kost blijkbaar veel tijd om een fatsoenlijke reactie in elkaar te sleutelen.

Telfort, gefeliciteerd met deze actie! Zouden jullie PER BRIEF een keer willen reageren op mijn bezwaar?

40 reacties

ja hier nog een ik snap het niet heb geeen lening geen schulden en toch ben ik een risico voor hun maar niet voor de andere providers is toch niet normaal zet je de stap om dan te veranderen krijg je dat....en nu
Ook mijn aanvraag is afgewezen om dezelfde reden. Geen schulden, geen achterstand in betalingen. Het bevalt me niet dat ik nu een brief moet gaan sturen om achter de reden van weigering te komen. (opsturen van kopie paspoort vind ik een onbehoorlijke vraag)  Ik heb nog nooit ergens hoeven bedelen om een nieuwe klant te worden. Klantenservice online is niet te bereiken. Ik denk dat ik maar moet gaan zoeken naar een andere provider.
Hier hetzelfde.
Onbegrijpelijk. Ik heb geen schulden, geen krediet lopen behalve hypotheek. Hypotheek rente altijd op tijd betaald. Geen betalingachterstand bij creditcard. Toch abonnement  voor sim only iPhone geweigerd. Het rare is dat het iTV abonnement van Telfort vorige week wel gewoon gegeven is. 
Nou ik ga niet bedelen.
Telfort lijkt zich niet erg druk te maken over het mislopen van klanten. Inmiddels zouden ze toch moeten weten dat er regelmatig klanten ten onrechte worden afgewezen omdat er ergens een registratie niet klopt. Maar niet alleen reageert niemand van de klantenservice op deelnemers aan dit topic, ook heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn schriftelijke aanvraag. De indruk ontstaat inmiddels bij mij dat Telfort op de sim-only producten, daar gaat het immers steeds over, onvoldoende winst maakt en ze daarom liever niet verkoopt ondanks alle reclamespots. Ik zou graag een reactie van Telfort ontvangen.
en het lijste groeit steeds verder.

zie mijn topic onder de naam:

abonnement geweigerd binnen 2 minuten

frits
Ik vul deze lijst maar even aan, want ook Ik ben geweigerd als klant bij Telfort, ook ik schijn een te groot risico te zijn om mee in zee te gaan. Ook geen schulden, genoeg geld, niet geregistreerd bij bkr, geen wanbetaler, niks van dit alles. Dus waarom dan wel!!

Ik heb 2 abonnementen aangevraagd 1 voor mobiel a €7.50 en 1 voor internet + interactieve tv a €36,-. Een van die 2 of misschien wel beide zijn geweigerd. Want om welk abonnement het gaat staat niet in de brief, wel een alternatief voor een duurder mobiel abonnement!! Terwijl ik net nog geweigerd was. Ik snap er niks meer van.

Telfort zou blij moeten zijn, dat ze een nieuwe klant kunnen verwelkomen met meerder abonnementen. In dit geval voel ik mij vernederd.

Ik ben hier zeker nog niet klaar mee.
Nou mensen! bij mij broer is dit ook al overgekomen

dan bestelt hij een simkaart via telfort.nl (op mijn aanraden nogwel notabene!!!!)
en dan krijgt hij paar dagen later een brief van dat hij een groot risico is?
hij heeft geen schulden en genoeg geld op zijn bank?

hoe komt telfort daarbij trouwens opeens? hebben ze klanten teveel ofzo dat ze daarmee komen?
en er staat niet eens bij waarom hij een groot risico is. dus je moest een brief sturen naar telfort.
Nou mensen. jullie begrijpen dat me broer daar ge-irriteert over was en absoluut geen brief heeft gestuurt naar telfort.
dus heeft hij maar een sim only abbonement afgesloten bij vodafone.

nou telfort. het is wel jammer om dit te zien. maar als jullie niet aan dat zogenaamde 'klantenteveel' briefje deden was dit niet gebeurt maar was hij gewoon klant bij jullie.

helaas pindakaas. de directeur zal wel teleurgesteld zijn en moet hij helaas genoeg nemen met een 'iets' minder salaris. maarja. eigen schuld dikke bult. dan had je maar niet met dat zogenaamde risico briefjes moeten meedoen.

dus kortom: ik ben hier wel een beetje teleurgesteld over maarja..
ivm een risico analyse kan ik geen abonnement afsluiten. In de winkel ging het om een credit check. ik betaal alles netjes op tijd en heb nergens schulden. kei voor schut! vind dit een schande en dan moet ik een brief sturen waarom ik geen abonnement af kan sluiten terijl het om mijn eigen gegevens gaat..
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum marga31!

Welkom op het forum!
Ik kan me voorstellen dat je er van opkijkt dat je niet door de risico-analyse bent gekomen.
Ik wil je erop wijzen dat bij een risico-analyse meerdere factoren een rol spelen waaronder o.a. postcodegebied. Omdat de informatie privacy gevoelig is kan ik je hierbij niet verder helpen. De reden voor afwijzing kun je opvragen door een brief te sturen naar onderstaand adres:

Klantenacceptatie Telfort
Postbus 13000
9700 EA Groningen

Graag een begeleidend schrijven toevoegen met naw-gegevens en ordernummer.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Denise
dank je wel voor je reactie maar ik ga echt geen dingen navragen terwijl ikzelf weet hoe het zit
Badge +1
kei voor schut! vind dit een schande

dank je wel voor je reactie maar ik ga echt geen dingen navragen terwijl ikzelf weet hoe het zit

eh.. je vind het een schande, maar je weet wel waar het aan ligt? Dan is het toch geen verrassing, lijkt me?
kei voor schut! vind dit een schande

dank je wel voor je reactie maar ik ga echt geen dingen navragen terwijl ikzelf weet hoe het zit

eh.. je vind het een schande, maar je weet wel waar het aan ligt? Dan is het toch geen verrassing, lijkt me?

inderdaad weet ik hoe het zit en daar bedoel ik mee hoe mijn situatie is en dat ik nergens schulden of wat dan ook heb.  Dus is het voor mij wel een verassing. Maar ja als je die zin nog niet snapt...
Maar goed ik heb een andere provider gevonden. Merk dat er veel mensen dezelfde klacht hebben als ik
Badge +1
en daar bedoel ik mee hoe mijn situatie is en dat ik nergens schulden of wat dan ook heb

tja, blijkbaar heeft Telfort toch iets gevonden waarop een afwezing heeft plaatsgevonden.

iiig veel plezier bij je nieuwe provider.
en daar bedoel ik mee hoe mijn situatie is en dat ik nergens schulden of wat dan ook heb

tja, blijkbaar heeft Telfort toch iets gevonden waarop een afwezing heeft plaatsgevonden.

iiig veel plezier bij je nieuwe provider.

dat gaat zeker lukken
Badge +2
kei voor schut! vind dit een schande

dank je wel voor je reactie maar ik ga echt geen dingen navragen terwijl ikzelf weet hoe het zit

eh.. je vind het een schande, maar je weet wel waar het aan ligt? Dan is het toch geen verrassing, lijkt me?

inderdaad weet ik hoe het zit en daar bedoel ik mee hoe mijn situatie is en dat ik nergens schulden of wat dan ook heb.  Dus is het voor mij wel een verassing. Maar ja als je die zin nog niet snapt...
Maar goed ik heb een andere provider gevonden. Merk dat er veel mensen dezelfde klacht hebben als ik


Sinds oktober zijn er een handjevol mensen die hier hebben aangegeven dat ze het niet logisch vinden/niet snappen. Je krijgt netjes een reactie, waarin wordt aangegeven dat er verschillende factoren van invloed zijn. Kortom; je weet dus (klaarblijkelijk) niet waarom je bent afgewezen. Prima als je dit niet weten wilt, maar je 'weet' niet wat de reden is en daarnaast zijn er ook niet 'veel' mensen die dezelfde klacht hebben.

Wel wens ik je net zoals Pruygje veel plezier met je nieuwe provider.
Badge +1
Zoals ik de enige reactie van Telfort lees is het postcode gebied waaruit je komt ook een reden om iemand af te wijzen.
Dat lijkt op klasse discriminatie.
Graag lees ik reacties van mensen om wat voor redenen ze zijn afgewezen.
Reputatie 8
Badge +16
Het ligt genuanceerder... Telfort Webcare geeft alleen aan dat het postcodegebied één van de zaken is waar naar gekeken wordt. Je weet niet wat de reden is dat de persoon in dit geval geweigerd is totdat deze navraag heeft gedaan

Overigens inderdaad wel erg apart als in dit geval de afwijzing alleen gebaseerd zou zijn op de postcode, dan kijk je namelijk niet meer naar de individuele situatie.
Badge +2
Het ligt genuanceerder... Telfort Webcare geeft alleen aan dat het postcodegebied één van de zaken is waar naar gekeken wordt. Je weet niet wat de reden is dat de persoon in dit geval geweigerd is totdat deze navraag heeft gedaan

Overigens inderdaad wel erg apart als in dit geval de afwijzing alleen gebaseerd zou zijn op de postcode, dan kijk je namelijk niet meer naar de individuele situatie.


Uiteraard ligt het genuanceerder dan dat.
In de praktijk heeft volgens mij elk systeem, ongeacht welke provider, zijn voor- en nadelen. Helaas realiseren de 'normale' mensen, die geen kwaad in de zin hebben etc. zich niet altijd dat een 'check' oa bedoeld is om fraude van andere mensen te voorkomen (en heel in de verte daarmee indirect de prijzen op het niveau te houden zoals ze worden aangeboden, als je redeneert dat als er veel fraude zou zijn dit indirect weer ergens zou moeten worden terug verdiend).

Veel 'normale' mensen voelen zich echter 'beledigd' of zijn gepikeerd omdat ze 'afgewezen' zijn, en nemen dan niet de moeite om te achterhalen waar dit hem in zit (om diverse redenen). An sich begrijpelijk, anderzijds dient elk bedrijf (zeker telefoonproviders) een bepaalde controle in te bouwen om mogelijk kwaadwillende personen te weren (zie bijv Radar/Kassa zo nu en dan)....

@Dorus; wat zou jij persoonlijk opschieten met het achterhalen van individuele redenen van mensen? Of beter gezegd; wat is het doel daarvan?
Badge +1
@Dorus; wat zou jij persoonlijk opschieten met het achterhalen van individuele redenen van mensen? Of beter gezegd; wat is het doel daarvan? 


Nu lees je maar één kant van het verhaal.
Mensen klagen dat ze zijn afgewezen.............. Telfort webcare wil/kan geen antwoord geven aan diezelfde mensen (via forum of pm).
Er wordt dan geschermd met de wet op privacy.
Je moet maar een brief sturen waarop (zie reacties) het antwoord niet altijd volgt.
Vreemde zaak!

Ik ben wel benieuwd naar de echte verhalen van de geweigerde en de beweegredenen van Telfort van die weigering.
Dat is voor mij de enige manier om het proces te kunnen beoordelen.
Nu lijkt het op willekeur en onrechtmatig handelen van Telfort.
En voor mij blijft dat zo tot dat het tegendeel bewezen is.
Reputatie 8
Badge +17
Nou, 2 issues:
  1. Het beleid wat Telfort hier voert hoeft niet door jou beoordeeld te worden; het vragen om deze persoonlijke, privacygevoelige informatie is daarom onnodig en niet oppertuun om door jou gevraagd te worden.
  2. Ik vermoed dat er weinig mensen zijn die uberhaupt reageren omdat die juist niet hun hebben-en-houden op een openbaar forum bekend willen maken...
Het is voor deze personen al vervelend genoeg om om wat voor bekende of onbekende reden dan ook afgewezen te worden. Als ze er dan voor kiezen om bij een andere provider een abonnement te nemen of de reden per brief op te vragen is natuurlijk hun goed recht.
Uiteraard is het vreemd dat ze bij een andere provider dan tóch een abonnement kunnen afsluiten. Toch kan het goed zijn dat de ene provider andere of strengere normen hanteert dan de andere provider of dat bij een overstap naar een andere provider de norm minder streng gehanteerd wordt.
Badge +1

Uiteraard is het vreemd dat ze bij een andere provider dan tóch een abonnement kunnen afsluiten. Toch kan het goed zijn dat de ene provider andere of strengere normen hanteert dan de andere provider of dat bij een overstap naar een andere provider de norm minder streng gehanteerd wordt.


Hier draait het om.
Ik ben geinteresseerd in de verschillen.
De enige die daar duidelijkheid over kunnen geven zijn de geweigerden en Telfort.
Reputatie 8
Badge +17
Nee, HIER draait het om:


  1. Het beleid wat Telfort hier voert hoeft niet door jou beoordeeld te worden; het vragen om deze persoonlijke, privacygevoelige informatie is daarom onnodig en niet oppertuun om door jou gevraagd te worden.


Sorry, zeker niet persoonlijk bedoeld....
Badge +1
Nee, HIER draait het om:


  1. Het beleid wat Telfort hier voert hoeft niet door jou beoordeeld te worden; het vragen om deze persoonlijke, privacygevoelige informatie is daarom onnodig en niet oppertuun om door jou gevraagd te worden.


Sorry, zeker niet persoonlijk bedoeld....



Dat je een stukje uit mijn postings aanhaalt en daar een ander wending probeert aan te geven vind ik vreemd.
Ik  vraag niks anders dan om inzicht in het hoe en waarom mensen geweigerd worden bij Telfort en bij andere providers welkom zijn.

Nog steeds nodig ik mensen uit om duidelijk te maken waarom ze afgewezen zijn als klant.
Tenminste als ze een reactie hebben gehad van Telfort op de gestuurde brief om uitleg.

Dat Telfort niet ingaat om een toelichting te geven over persoonlijke situaties begrijp ik.
Maar ik had gehoopt op meer transparantie.
Reputatie 8
Badge +17
Nee, HIER draait het om:


  1. Het beleid wat Telfort hier voert hoeft niet door jou beoordeeld te worden; het vragen om deze persoonlijke, privacygevoelige informatie is daarom onnodig en niet oppertuun om door jou gevraagd te worden.


Sorry, zeker niet persoonlijk bedoeld....



Dat je een stukje uit mijn postings aanhaalt en daar een ander wending probeert aan te geven vind ik vreemd.
Ik vraag niks anders dan om inzicht in het hoe en waarom mensen geweigerd worden bij Telfort en bij andere providers welkom zijn.

Nog steeds nodig ik mensen uit om duidelijk te maken waarom ze afgewezen zijn als klant.
Tenminste als ze een reactie hebben gehad van Telfort op de gestuurde brief om uitleg.

Dat Telfort niet ingaat om een toelichting te geven over persoonlijke situaties begrijp ik.
Maar ik had gehoopt op meer transparantie.

Ik heb géén stukje uit jouw postings aangehaald en ik dan kan ik er ook geen andere wending aan geven, toch?
Het is míjn eigen mening en daarom vind ik het niet kies om andere gebruikers naar deze persoonlijke informatie te vragen.
Het is een openbaar forum en daarom zeker niet geschikt om de betreffende informatie op te zetten; zeker omdat (bijna) direct een google-bot (of andere bot) het forum indexeert en bevraagbaar maakt via de zoekmachine!
(zie: https://www.google.nl/search?hl=nl&q=risico+analyse+.site%3Aforum.telfort.nl )
Reputatie 3
Badge +1
@dorus,

Ik begrijp jouw reactie. Echter, kan alleen een bepaalde afdeling deze informatie opvragen. Het is naar mijn idee ook niet gepast dat iedere medewerker in kan zien wat de reden is van afwijzing. Vandaar dat deze informatie alleen kan worden opgevraagd bij één afdeling. Zoals ik in mijn eerdere post al aangaf kan dit diverse oorzaken hebben. Het kan bijvoorbeeld ook op basis van een adres gebeuren, waar iemand niets aan kan doen. Telfort maakt gebruikt van externe partijen en op basis daarvan wordt besloten om iemand wel of niet te accepteren als klant. Bij andere providers kan dit anders zijn.

Denise

Reageer