rinkeltijd van voicemail langer maken

• 26 april 2012
  • 9 reacties
  • 6996 keer bekeken

Kun je eigenlijk de rinkeltijd verlengen voordat de voicemail start? Het lukt me vaak niet om binnen de 20 seconden te stoppen met fietsen, mijn mobieltje uit de broekzak te krijgen en de oproep aan te nemen.....

9 reacties

Badge
U kunt zelf instellen na hoeveel seconden een binnenkomend gesprek doorgeschakeld wordt naar de voicemail. Er zijn twee voorwaarden:
Maximaal 30 seconden
Aantal seconden moet een veelvoud van 5 zijn

Het instellen gaat als volgt:
1.Toets in op uw beeldscherm: **61*voicemailnummer**aantal seconden#
2.Druk op OK of de groene beltoets.
Let op!
Uw voicemailnummer is: 0031633 gevolgd door uw mobiele nummer.
Succes B N.
Badge
Welkom op het forum polbriet! De instructie van B N is correct (bedankt B N 🙂!)

Laïla
Ik heb het geprobeerd, maar ik kreeg een foutmelding: "oproep doorschakelen doorsch. bij geen antwoord verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code."

Ik heb geprobeerd met **61*003163300316123456789**5#
daarna gedrukt op de groene beltoets.
Ik kreeg een foutmelding.
Mijn tel.nr. is uiteraard niet 06123456789, maar andere. Ik typ mijn nr. niet hier op forum. Wat is de oplossing?
Reputatie 8
Badge +19
De vermelde methode is van vijf jaar geleden, net als het topic waarin je reageert... ;)
Het zal inmiddels wel anders werken.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi ro1001729332, welkom op het forum. Welke voicemail wil je langer doorschakelen? Die van je vaste lijn of die van je mobiele telefoon? Dan help ik je graag verder.
Graag de rinkeltijd zo kort mogelijk. Ik heb over mijn mobiele telefoon.
Reputatie 7
Badge +13
Die staat bij de mobiele telefoons standaard op een vaste tijd van 25 seconden. Het antwoord dat je hierboven hebt gevonden is niet meer actueel. Vandaar dat je merkte dat de MMI code niet werkte.
En wat is het actuele antwoord? Bellers krijgen als ze mijn voicemail bellen een melding dat het nummer niet in gebruik is. De melding is per provider (waarmee ze bellen) verschillend; hieruit leid ik af dat het DOORSCHAKELNUMMER verkeerd is ingesteld. Mogelijk is dit al gebeurd voordat de nieuwste wijziging van het platform plaatsvond.

Bellen met de helpdesk, chatten etc. heeft niets opgeleverd en niemand weet hoe het opgelost kan worden. Men snapt het probleem niet, wil het niet snappen, of weet niet hoe het opgelost moet worden. Ik vraag me inmiddels af of IEMAND het kan. Zelf kan ik het niet. Het moet in het Telfort netwerk worden ingesteld.

Ik heb zelf o.a. al het voicemailnummer in de telefoon aangepast volgens de FAQ (van +31626001233 in 1233) maar dat verandert niets. Voicemailboodschap aangepast. Voicemail aan met SMS naar 1233 AAN en weer UIT en weer AAN.

Weet iemand het? Overstappen naar een andere provider lijkt nu al erg aantrekkelijk....
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Bellerina, ik begrijp dat er iets niet goed gaat met de voicemail. Mensen krijgen te horen dat jouw nummer niet bestaat? Gaat het om het nummer in jouw profiel? Wanneer mensen hier naar bellen gaat deze wel over? Zodra deze over moet schakelen naar de Voicemail, dan gaat het fout?

Of is het nummer doorgeschakeld naar een ander nummer? Ik hoor het graag. Dan ga ik kijken hoe dit precies zit.

Reageer