beantwoord

Regelmatig geen verbinding met netwerk

• 18 maart 2016
  • 14 reacties
  • 808 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een Samsung Galaxy XCover 3 via mijn abonnement van telfort.

In het begin viel deze telkens uit, beter gezegd kreeg de melding dat hij opnieuw moest opstarten, want hij kon geen simkaart vinden en dat was dan ook de enige mogelijkheid. Kreeg dit meerdere keren per dag. Terwijl een mobiel ook zonder simkaart zou moeten kunnen werken al is het alleen maar om een spelletje te doen, een bestand te lezen of gebruik te maken van wifi. Toen contact gehad met Telfort en ik zou een andere krijgen, deze moest terug. Ik weet nu eigenlijk niet of ik echt een andere gehad of deze gewoon gereset is.

Nu heb ik het regelmatig dat mijn telefoon zegt geen verbinding met het netwerk te kunnen maken. Ik heb bij deze telefoon ook een nieuwe simkaart gekregen. Met mijn oude telefoon EN simskaart (ook via telfort) heb ik een dergelijk probleem nooit ervaren. Niet in deze woning of waar dan ook in de omgeving. Ik heb ook het dekkingsoverzicht bekeken. En ik zou al is het niet snel, op zijn minst EEN verbinding moeten hebben.

Het is niet alleen internet, maar ook gewoon bellen en gebeld worden. Regelmatig (en het lijkt steeds vaker voor te komen) krijg ik de melding dat ik "alleen noodoproepen" kan doen.
Maar zoals vandaag leek het alsof alles in orde was (streepjes waren er, deze melding stond er niet) en TOCH bleek dat ik geen verbinding had. Ik niet gebeld kon worden (deze telefoon is niet bereikbaar) en ik merk het dan pas als ik zelf iets wil versturen op de telefoon. Zoals zojuist toen ik een SMS wou sturen.

Het begint behoorlijk vervelend te worden, want zo ben ik vaak niet bereikbaar terwijl ik dat niet door heb. Als ik dan handmatig netwerk zoek en NL KPN selecteer (wat hij na lang zoeken vind) dan heb ik altijd weer verbinding. Ook bij opnieuw opstarten heb ik vaak wel weer verbinding, maar zoals zojuist was dit van korte duur en kreeg ik weer de melding "alleen noodoproepen". Toen weer handmatig netwerk opgezocht en weer verbinding gemaakt. Ik weet niet of dit nu aan mijn telefoon of simkaart moet liggen. Dit gebeurd soms wel meerdere keren per dag en lijkt dus steeds vaker voor te komen. HELP!
icon

Beste antwoord door sterredag 20 maart 2016, 12:54

Lang leve internet!!!!

Tenminste vooralsnog. Daar waar Telfort het heeft over ter reparatie aanbieden (en daardoor tijdelijk je telefoon dus kwijt zijn, wat vaak voor de meeste mensen eigenlijk een optie is) En de dichtstbij zijnde telfort winkel 30 KM verder op is.

Kwam ik tijdens het googelen naar: geen netwerk verbinding meer. Dingen tegen over 3G en 4G netwerken. (ik ben nogal eigenwijs en laat me niet kisten door 1 dag googelen en geen oplossing vinden)
Ik ben mij daar in gaan verdiepen. Eerst de dekkingskaaart. In dit geval prima 4G hier, prima 2G hier, maar weinig 3G, dus deze is twijfelachtig qua netwerk.

Nu kwam ik er dus ook achter dat je bij Telfort niet gelijk standaard op het 4G netwerk zit, hiervoor moet je extra betalen. Nou heb ik totaal geen behoefte aan sneller internet, maar alleen behoefte aan bereikbaar zijn en kunnen bellen en af en toe iets praktisch kunnen doen op mijn telefoon. Ik maak door mijn abonnement dus GEEN gebruik van een 4G netwerk.

Dan kom je iets tegen over het instellen van je 4G netwerk verbinding op je telefoon. Leuk, dan weet je dus ook hoe je dit uit kunt zetten.
Dus op deze telefoon die standaard ingesteld staat om te proberen te verbinden met een 4G netwerk (en bij falen 3G en bij falen gewoon GSM) heb ik het zoeken naar een 4G netwerk (waar ik het abonnement niet voor heb) UIT gezet.

Resultaat: voor het eerst sinds tijden heb ik al 24 uur geen probleem meer gehad met het uitvallen van mijn verbinding. Op de een of andere manier wil de telefoon verbinden met 4G, maar lukt dat niet, is 3G niet goed gedekt in de omgeving en switcht hij dus niet zo makkelijk naar gewoon GSM, (lijkt erop dat hij probeert te wisselen tussen 4G en 3G en dat lukt dan niet ofzo)

Alles nog onder voorbehoudt, maar ben serieus verbaasd en gister nacht onderweg naar huis heb ik ook helemaal geen verbindingsproblemen ervaren. Nu kan ik het gemist hebben, ik kijk niet elk uur op mijn telefoon. Maar ben hoopvol

Alleen dan weer jammer dat een webcare team niet bekend is met mogelijke oplossingen in deze richting.

Heb je dus geen 4G bij je abonnement, ga dan naar instellingen, meer netwerken, mobiele netwerken en dan Netwerkmodus, staat daar LTE/WCDMA/GSM aangevinkt? vink dan ipv deze gewoon WCDMA/GSM aan. Dan probeert hij niet telkens naar 4G te zoeken.
Bekijk reactie

14 reacties

Beste sterredag.

Of het de telefoon of de sim is is door een kruistest te bepalen.

Jouw sim andere telefoon, andere sim jouw telefoon.

Suuk 6
Reputatie 1
Beste sterredag.

Of het de telefoon of de sim is is door een kruistest te bepalen.

Jouw sim andere telefoon, andere sim jouw telefoon.

Suuk 6

Ik ga eens kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen. Want moet het sowieso afwachten, omdat bij een restart / reset etc het altijd weer even werkt.
Wanneer je (klinkt gek het volgende, ik weet) de sd verwijderd, maakt dat verschil?
Dat zou ik ook eens proberen.
Reputatie 1
De micro sd ligt bij dit toestel direct op de simkaart, anders gezegd heeft geen 2 aparte sleufjes, maar 2 sleufjes direct boven elkaar.

Op dit moment houden 2 telefoons een wedstrijdje... wie is als eerste zijn verbinding kwijt 🙂
Reputatie 1
Oke, het ligt aan de telefoon 😞 En nu?

En hij geeft bij de data verbinding wel gewoon 2 streepjes aan, maar toch zegt hij dat ik geen netwerk heb.

"geselecteerd netwerk KPNNL niet beschikbaar" als ik dan weer netwerk zoek en kpnnl selecteer dan verbind hij weer en geeft hij 3 a 4 streepjes aan.
Ik heb een Samsung Galaxy XCover 3 via mijn abonnement van telfort.

Dit is je openingszin in het topic. Je weet nu dat het de telefoon is.
Aan Telfort webcare is nu het woord of je gaat ff naar een Telfort winkel om daar eens je licht op te steken nu je weet waar het probleem zit.

Suuk 6 alvast. :)
Friesian
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Sterredag, welkom op het forum. Balen dat je problemen hebt met jouw toestel! Mijn advies is om het toestel aan te bieden ter reparatie. Aan jouw simkaart of het netwerk ligt het namelijk niet. Laat je mij weten hoe het is gegaan?
Beste sterredag en Christy.

Ik ben heel benieuwd hoe deze reparatie zal verlopen...
Ik heb de voorloper gebruikt en deze van sterredag is in mijn ogen veel beter. Feit is dat die van mij niet zomaar te reparen zou zijn omdat ip67 betekent extra goed "dichtgemetseld". Bij mij werd de "reparatie" een vervangend van het zelfde type.

🙂
Reputatie 1
Lang leve internet!!!!

Tenminste vooralsnog. Daar waar Telfort het heeft over ter reparatie aanbieden (en daardoor tijdelijk je telefoon dus kwijt zijn, wat vaak voor de meeste mensen eigenlijk een optie is) En de dichtstbij zijnde telfort winkel 30 KM verder op is.

Kwam ik tijdens het googelen naar: geen netwerk verbinding meer. Dingen tegen over 3G en 4G netwerken. (ik ben nogal eigenwijs en laat me niet kisten door 1 dag googelen en geen oplossing vinden)
Ik ben mij daar in gaan verdiepen. Eerst de dekkingskaaart. In dit geval prima 4G hier, prima 2G hier, maar weinig 3G, dus deze is twijfelachtig qua netwerk.

Nu kwam ik er dus ook achter dat je bij Telfort niet gelijk standaard op het 4G netwerk zit, hiervoor moet je extra betalen. Nou heb ik totaal geen behoefte aan sneller internet, maar alleen behoefte aan bereikbaar zijn en kunnen bellen en af en toe iets praktisch kunnen doen op mijn telefoon. Ik maak door mijn abonnement dus GEEN gebruik van een 4G netwerk.

Dan kom je iets tegen over het instellen van je 4G netwerk verbinding op je telefoon. Leuk, dan weet je dus ook hoe je dit uit kunt zetten.
Dus op deze telefoon die standaard ingesteld staat om te proberen te verbinden met een 4G netwerk (en bij falen 3G en bij falen gewoon GSM) heb ik het zoeken naar een 4G netwerk (waar ik het abonnement niet voor heb) UIT gezet.

Resultaat: voor het eerst sinds tijden heb ik al 24 uur geen probleem meer gehad met het uitvallen van mijn verbinding. Op de een of andere manier wil de telefoon verbinden met 4G, maar lukt dat niet, is 3G niet goed gedekt in de omgeving en switcht hij dus niet zo makkelijk naar gewoon GSM, (lijkt erop dat hij probeert te wisselen tussen 4G en 3G en dat lukt dan niet ofzo)

Alles nog onder voorbehoudt, maar ben serieus verbaasd en gister nacht onderweg naar huis heb ik ook helemaal geen verbindingsproblemen ervaren. Nu kan ik het gemist hebben, ik kijk niet elk uur op mijn telefoon. Maar ben hoopvol

Alleen dan weer jammer dat een webcare team niet bekend is met mogelijke oplossingen in deze richting.

Heb je dus geen 4G bij je abonnement, ga dan naar instellingen, meer netwerken, mobiele netwerken en dan Netwerkmodus, staat daar LTE/WCDMA/GSM aangevinkt? vink dan ipv deze gewoon WCDMA/GSM aan. Dan probeert hij niet telkens naar 4G te zoeken.
Reputatie 1
Hoi Sterredag, welkom op het forum. Balen dat je problemen hebt met jouw toestel! Mijn advies is om het toestel aan te bieden ter reparatie. Aan jouw simkaart of het netwerk ligt het namelijk niet. Laat je mij weten hoe het is gegaan?

zie mijn aparte reactie hierboven. Wel onder voorbehoud dan.
Reputatie 4
Badge +1
Wauw, wat fijn dat je hiermee geholpen bent. Dit wist ik inderdaad niet, ik had ook nog niet eerder van dit probleem gehoord. Ik hoop van harte dat het nu goed blijft gaan 🙂
Reputatie 1
Het gaat nog steeds goed, dus weer wat geleerd, kan je dit als optie aanbieden als mensen met gelijke problemen komen. Scheelt telfort misschien een hoop nieuwe telefoons sturen 🙂
Het gaat nog steeds goed, dus weer wat geleerd, kan je dit als optie aanbieden als mensen met gelijke problemen komen. Scheelt telfort misschien een hoop nieuwe telefoons sturen :)

Ideetje. Zou dit topic niet [sticky] kunnen?
🙂
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb jouw oplossing als antwoord gemarkeerd. Als er dan andere mensen zoeken naar dit probleem, zullen ze jouw oplossing gelijk zien. Bedankt voor het delen 🙂

Reageer